Optische geluidskabel naar 5.1 surround set

Pagina: 1
Acties:
  • 1.396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:57

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

ik ben in het bezit van een xbox 360. Voor dolby surround heb je een optische kabel nodig. Nu heb ik niet zo'n zin om een heel surround systeem te gaan kopen, terwijl ik mijn 5.1 computer speakers hier nog heb liggen. Nu was mijn vraag of het uberhaupt mogelijk is, en of zoiets bestaat, namelijk een optische kabel die overgaat in 3 van die 3,5 mm jacks. Dat zijn namelijk dan de 3 stekkers van de 5.1. Bestaat zoiets?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:25

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat gaat hem niet worden; hij heeft namelijk maar 1 optische out, en een 5.1 sluit je met 3 kabels aan - dus zul je ook het signaal moeten splitten.
Misschien heeft je gebuildskaart en optische danwel coaxiale digitale ingang? Zo ja, dan kun je d'r wel wat mee. Zo nee, dan denk ik dat er niks anders op zit dan toch een aparte set te kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik wil hem niet aansluiten op de pc, dus de geluidskaart is niet van belang.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, hiervoor zul je toch echt een dolby decoder moeten hebben. Er zijn geloof ik van Creative wel losstaande decoders te krijgen waar je dan je speakerset op aan kan sluiten:
http://creative.com/produ...category=136&product=9468

Pricewatch: pricewatch: Creative Decoder DDTS-100

Het is helaas geen kwestie van domweg splitten en omzetten naar elektrische signalen. Er moet daadwerkelijk gedecodeerd worden, waardoor je er niet onder uit komt dat het je wat gaat kosten.

The_Eagle bedoeld neem ik aan dat je ook je pc geluidskaart zou kunnen gebruiken als decoder. Handig is anders, maar als je toevallig zo'n geluidskaart hebt is het wel de goedkoopste optie. Maar de meeste standaard geluidskaarten hebben volgens mij geen optische/coax digitale ingang.

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2006 14:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:00:
Mja, hiervoor zul je toch echt een dolby decoder moeten hebben. Er zijn geloof ik van Creative wel losstaande decoders te krijgen waar je dan je speakerset op aan kan sluiten:
http://creative.com/produ...category=136&product=9468

Pricewatch: pricewatch: Creative Decoder DDTS-100

Het is helaas geen kwestie van domweg splitten en omzetten naar elektrische signalen. Er moet daadwerkelijk gedecodeerd worden, waardoor je er niet onder uit komt dat het je wat gaat kosten.

The_Eagle bedoeld neem ik aan dat je ook je pc geluidskaart zou kunnen gebruiken als decoder. Handig is anders, maar als je toevallig zo'n geluidskaart hebt is het wel de goedkoopste optie. Maar de meeste standaard geluidskaarten hebben volgens mij geen optische/coax digitale ingang.
Dat van die decoder bedoelde ik wel, maar niet in kast vorm en tegen die prijs, maar zoals ik overal zie, is dat de enige en beste oplossing. Bedankt!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Via de optische kabel wordt een geencodeerd signaal verstuurd. Dat kun je niet even 'met een verloopje' omzetten naar 3x dubbel analoog. Je zult iets moeten hebben dat dit geencodeerde dolby of dts signaal terug brengt naar 6x analoog. Dat is precies wat er in dat kastje gebeurt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1