Toon posts:

[OEM] Master cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik, heb hier drie master cd's liggen (WinXP home edition), maar de installatie daarvan is zo simpel dat ik geen partities kan maken, dus ben ik eigenlijk verplicht illegaal Windows te draaien 8)7, is hier niet een oplossing voor, ik heb tenslotte een OEM product-code, en een officieel stickertje op de zijkant van mijn pc!

Ik had al naar Microsoft gemailt (eigenlijk stom van mij), maar die verwijzen me naar PB (tja, had ik kunnen weten mja).

Als ik PB mail krijg ik toch weer (ze zeggen het nog net niet) bel ons lekker dure 0900 nummer maar, die kunnen je wel verder helpen!

Maar is hier echt niet iets in te regelen?
Ik bedoel, ik heb voor een PC betaalt (en voor Windows gedeeltelijk), maar nu kan ik hier niets mee doordat het gewoon troep is, bovendien bevatten ze geen SP2, is er geen nieuwe te regelen ofzow :?

Helaas is mijn PC buiten garantie, en door een HDD-upgrade werken ze nog eens niet ook :(, ik vind dit niet eerlijk hoor, ik vind dat ik een kans moet krijgen om legaal te gaan!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03 23:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Progje als Partition Magic moet je toch wel verder kunnen helpen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:21:
Helaas is mijn PC buiten garantie, en door een HDD-upgrade werken ze nog eens niet ook :(, ik vind dit niet eerlijk hoor, ik vind dat ik een kans moet krijgen om legaal te gaan!
Ze werken niet meer, ik draai nu een illegale!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Leen een andere OEM CD, install daarmee, jouw key tijdens installatie invullen als dat kan. Zo niet, dan pas invullen bij activeren. Dan met MS bellen om te activeren, situatie uitleggen. Kans genoeg dat ze m gewoon voor je activeren. :)

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:31:
Leen een andere OEM CD, install daarmee, jouw key tijdens installatie invullen als dat kan. Zo niet, dan pas invullen bij activeren. Dan met MS bellen om te activeren, situatie uitleggen. Kans genoeg dat ze m gewoon voor je activeren. :)
Denk je dat ze dat doen?
Zou wel mooi zijn, maar ik denk dat ze me weer naar PB verwijzen :?

Ik kan het eigenlijk wel proberen jah maar denken je dat het succes wordt?
Ik bedoel ik heb een hoop proggies, die wil ik liever niet opnieuw installeren, maar voor een legale versie wil ik het wel doen!

Edit:
Trouwens, moet ik dan persee een PB OEM hebben, of is een andere XP home OEM ook goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 13:35 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 08:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, wat is PB? De leverancier van je PC?

Je zou het niet legaal kunnen doen?
Ik bedoel, ik heb voor een PC betaalt (en voor Windows gedeeltelijk), maar nu kan ik hier niets mee doordat het gewoon troep is, bovendien bevatten ze geen SP2, is er geen nieuwe te regelen ofzow
Je reinste onzin natuurlijk. Je kan er niets mee omdat het gewoon troep is... Waar slaat dat nu weer op? SP2 kan je gewoon downloaden en installeren. Wat is daar het probleem mee?

Ik zie je probleem niet, of je legt het niet duidelijk uit.

Wil je nou Windows XP installeren op een partitie waarbij je ook andere partities wilt aanmaken? Doe dan wat Michael Knight zegt, en gebruik een tool waarmee je achteraf je partities aan kan passen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• BèR
Packard Bell levert zelf soms CDs die preactivated zijn. Elke OEM XP CD bevat 4 OEMBIOS.xxx files die gekoppeld zijn aan de fabrikant. Windows checkt daarmee of de pc waarop Windows geinstald is van de juiste fabrikant is. If yes, dan pre-activeert hij. Dus met een PB OEM CD hoef je ws niet zelf te activeren. Met een andere OEM-cd kloppen die files niet met de PC, maar is normaal (telefonisch) activeren wel mogelijk. En helemaal legaal is t niet, maar MS zal je wel eerder helpen, omdat handmatig activeren iets is wat je OEM niet kan doen. En wat ik voor zover aan vergelijkbare gevallen ben tegengekomen doen ze daar niet moeilijk over.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom installeer je niet gewoon een kale windows vanaf je mastercdtje en update je hem direct met servicepacks. Dan ben je toch ook klaar?

Verwijderd

Wie/Wat is PB??

• BèR
Packard Bell :)

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:39:
Ok, wat is PB? De leverancier van je PC?

Je zou het niet legaal kunnen doen?

[...]

Je reinste onzin natuurlijk. Je kan er niets mee omdat het gewoon troep is... Waar slaat dat nu weer op? SP2 kan je gewoon downloaden en installeren. Wat is daar het probleem mee?

Ik zie je probleem niet, of je legt het niet duidelijk uit.

Wil je nou Windows XP installeren op een partitie waarbij je ook andere partities wilt aanmaken? Doe dan wat Michael Knight zegt, en gebruik een tool waarmee je achteraf je partities aan kan passen...
Zow moeilijk heb ik het toch niet uitgelecht, ik wil gewoon een legale I.P.V. illegaal, maar die cd'tjes ondersteunen geen partities, maar ik heb een tweedde partitie, en die wil ik DEFINITIEF NIET kwijtraken, die staat vol met belangrijke gegevens, films :P enz.! En nadat ik mijn HDD heb geupgrade werken werken mijn schijfjes helemaal niet meer!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Joe,

Had hetzelfde voor met een Acer laptop... Restore CD's niet beschikbaar, wel de XP Home sticker op de laptop.
Een XP Home OEM CD genomen, geïnstalleerd, en de activatiewizard opgestart.
Je moet wel effe met Microsoft bellen, situatie uitleggen (harddisk vervangen, opnieuw geïnstalleerd en ik moet nu activeren). Men zet het vinkje bij je key / activatieverzoek weg en je kan verder met de code die men daarna voorleest.
Ik raad je wel aan om niet te vermelden dat je een niet-PB-OEM-CD gebruikt om te installen.
Effe van kromme smurf gebaren op dat vlak ;)

Suc6!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:48:
[...]
Zow moeilijk heb ik het toch niet uitgelecht, ik wil gewoon een legale I.P.V. illegaal, maar die cd'tjes ondersteunen geen partities, maar ik heb een tweedde partitie, en die wil ik DEFINITIEF NIET kwijtraken, die staat vol met belangrijke gegevens, films :P enz.! En nadat ik mijn HDD heb geupgrade werken werken mijn schijfjes helemaal niet meer!
Nou, mijn kristallen bol werkte even niet, waarvoor mijn excuses :?

Je maakt toch backup's? Ga dan met je backup's aan de gang na installatie. Volledig legaal. Wat jij wilt, is extra functionaliteit waar je niet voor betaald hebt. Dus zul je programma's van derden moeten gebruiken. Als je gewoon een retail windows gekocht zou hebben, zou je dit wel kunnen doen.

Maar, als je nog geen backup's hebt gemaakt tot op heden, dan zou ik dat maar eens snel gaan doen op bijvoorbeeld een externe USB/firewire harddisk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:56:
[...]

Nou, mijn kristallen bol werkte even niet, waarvoor mijn excuses :?

Je maakt toch backup's? Ga dan met je backup's aan de gang na installatie. Volledig legaal. Wat jij wilt, is extra functionaliteit waar je niet voor betaald hebt. Dus zul je programma's van derden moeten gebruiken. Als je gewoon een retail windows gekocht zou hebben, zou je dit wel kunnen doen.

Maar, als je nog geen backup's hebt gemaakt tot op heden, dan zou ik dat maar eens snel gaan doen op bijvoorbeeld een externe USB/firewire harddisk.
OK, maar ik heb geen backups, of wat jij bedoelt (nu gaat mijn bol niet aan) die master-cd's die wou ik laatst nog ff backuppen, maar CD 2 is naar z'n grootje, dus heb ik er niets meer aan, daar komt nog bij dat ik een andere HDD/geen partities probleem heb, dus ik kan die cd's wel weg mieteren!

Maar...
Ik werk aardig veel met binarie-nieuwsgroepen, daar staat er eentje op FTD:

Windows XP Home OEM SP2 NL 2002 Versie, als ik die nu download, brand, installeer, activeer met het verhaal dat die master cd's geen partities maken, en ik een andere heb gedownload (of moet ik dat BESLIST NIET zeggen?) zou dit dan werken?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Heel eerlijk gezegd snap ik het probleem niet...

- Je hebt een pc van PB
- Je wilt er Windows op zetten.
- Op de harde schijf zijn partities die je niet verloren wil laten gaan
- Windows installeert en de partities zijn weg, of windows installeert zich op 1 partitie en klaar?

Welke van de 2 is het?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:48:Zow moeilijk heb ik het toch niet uitgelecht, ik wil gewoon een legale I.P.V. illegaal, maar die cd'tjes ondersteunen geen partities, maar ik heb een tweedde partitie, en die wil ik DEFINITIEF NIET kwijtraken, die staat vol met belangrijke gegevens, films :P enz.! En nadat ik mijn HDD heb geupgrade werken werken mijn schijfjes helemaal niet meer!
En dat laatste vat ik ook niet helemaal meer... HDD upgraden? Welke schijfjes die het niet meer doen?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Motrax schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:27:
Heel eerlijk gezegd snap ik het probleem niet...

- Je hebt een pc van PB
- Je wilt er Windows op zetten.
- Op de harde schijf zijn partities die je niet verloren wil laten gaan
- Windows installeert en de partities zijn weg, of windows installeert zich op 1 partitie en klaar?

Welke van de 2 is het?

[...]
En dat laatste vat ik ook niet helemaal meer... HDD upgraden? Welke schijfjes die het niet meer doen?
Hij heeft geen windows cd, maar alleen speciale cd's van packard bell. Daardoor heeft hij niet de bschikking over de normale windows installer waar je vanalles in kan stellen. En schijnbaar werken die PB cd's dus ook niet meer zodra je zelf iets aan de pc veranderd.
Leg het dan voortaan zelf even duidelijk uit in heldere bewoordingen in de startpost ;). Vermijd daarbij afkortingen die niet voor iedereen duidelijk zijn en termen als "schijfjes". Dat had hier een hoop onduidelijkheid gescheeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2006 14:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:29:
[...]

Hij heeft geen windows cd, maar alleen speciale cd's van packard bell. Daardoor heeft hij niet de bschikking over de normale windows installer waar je vanalles in kan stellen. En schijnbaar werken die PB cd's dus ook niet meer zodra je zelf iets aan de pc veranderd.
Hehe, dat bedoel ik nou!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

zeg dat dan :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik dacht dat het al duidelijk was, voortaan leg ik het wat beter uit! :P, maar werkt mijn plan nou^?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me pc ff formatteren :P
Ik zie/spreek jullie straks (mischien)!

Ik laat I.I.G. wat van me horen of het is gelukt!

Iedereen bedankt tot nu toe!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:31:
Ik ga me pc ff formatteren :P
Ik zie/spreek jullie straks (mischien)!

Ik laat I.I.G. wat van me horen of het is gelukt!

Iedereen bedankt tot nu toe!
NIET GELUKT!

Klote Microsoft, je moet eens weten, wat een klote bedrijf zeg, nou:

PLEUROP, ik ga lekker illegaal verder met mijn pro, master cd's en sticker gooi ik maar weg!

Wat suckt dit bedrijf zeg, je moet eens weten wat een gesprek, die man ging met ieder dingetje wat ik zei in discussie, en praatte maar door me heen!

Wil er iemand nog een Xbox 360, 360 accesoires voor een koopje, dan moet je snel zijn, het regent hier, en het licht zometeen beneden!

Pfoe, dat lucht op O-) :( O-)

Sluit dit topic maar, ik hoef geen reacties, en ban me eventueel maar voor mijn taal-gebruik (doe dat laatste maar niei ook :X )!

Mail me voor een foto van mijn mooie, VERSCHEURDE licentie O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 17:03 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom heb je dan ook niet gewoon vanaf je mastercds enkel windows geisntalleerd + bijbehorende drivers? Het hoeft niet moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:10:
Waarom heb je dan ook niet gewoon vanaf je mastercds enkel windows geisntalleerd + bijbehorende drivers? Het hoeft niet moeilijk.
Howwwwww, omdat ik mijn partitie niet kwijt wil raken ^^^^

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:12:
[...]

Howwwwww, omdat ik mijn partitie niet kwijt wil raken ^^^^
Dat hoeft ook helemaal niet.
Gewoon je herstel prog starten met /nopart erachter, dan laat hij de partities gewoon met rust.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dat krijg je als je gefrustreerd allerlei acties ondoordacht gaat doen ja...
Klote Microsoft, je moet eens weten, wat een klote bedrijf zeg, nou:
Bedoel je je zelf? Je wist dat het niet zou werken, toch doe je het, leg de schuld niet buiten jezelf, maar kijk eerst eens naar jezelf!
PLEUROP, ik ga lekker illegaal verder met mijn pro, master cd's en sticker gooi ik maar weg!
Moet je vooral doen, en daarna niet komen klagen als je Windows update niet meer werkt, je hebt betaald voor een Home product, dan mag je niet zomaar Pro gaan gebruiken...
Wat suckt dit bedrijf zeg, je moet eens weten wat een gesprek, die man ging met ieder dingetje wat ik zei in discussie, en praatte maar door me heen!
Je doelt nu op Packard Bell of Microsoft. Ik kan me prima voorstellen hoe dat gesprek gegaan is. Vanuit jouw vooringenomen houding is het niet te communiceren natuurlijk...
Wil er iemand nog een Xbox 360, 360 accesoires voor een koopje, dan moet je snel zijn, het regent hier, en het licht zometeen beneden!
Wat licht er op beneden? Of bedoel je dat er een XBOX beneden ligt? Je pc doet niet wat jij wilt (en terecht) en dat moet je XBOX ontgelden? hmmm. Past prima bij het buiten jezelf de schuld zoeken...
Pfoe, dat lucht op O-) :( O-)
Gelukkig maar.
Sluit dit topic maar, ik hoef geen reacties, en ban me eventueel maar voor mijn taal-gebruik (doe dat laatste maar niei ook :X )!

Mail me voor een foto van mijn mooie, VERSCHEURDE licentie O-)
Verstandig, dan heb je helemaal geen poot meer om op te staan als je moet bewijzen dat je een legale versie hebt...

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Verschilt nog wel eens per persoon die je bij de activatie aan de lijn krijgt.
Gewoon nog een keer bellen volgende persoon wil je meestal wel helpen dat is tenminste mijn ervaring ;)

And this !! Is to go even further beyond!!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probleem opgelost - nogmaals - als je MS zo haat gebruik dan iets anders, er is maar een manier om een bedrijf als Microsoft te laten zien dat je niet gediend bent van hun manieren en dat is door op te houden klant van ze te zijn (... tenzij de nadelen niet opwegen tegen de voordelen ;) )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.