Toon posts:

Wanadoo livebox & asus wl-566gM werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Gister heb ik bij mijn laptop een asus wl-566gM gekocht. Na veel goede referenties over de asus wl-566gM dacht ik, die schaf ik ook aan bij mijn laptop.Maar ja, toen moest het nog geinstalleerd worden. De volgende situatie heb ik hier thuis.

Ik heb een Wanadoo livebox die werkt als dhcp server. Via een UTP kabel heb ik deze aangesloten op mijn asus wl-566gM op de WAN poort. De dhcp server op de asus wl-566gM staat ook nog aan omdat de asus wl-566gM weer verder als dhcp server fungeert voor de andere niet draadlozen computers. Als ik naar mijn netwerk verbindingen kijk zie ik wel dat met internet verbonden. Maar helaas geen internet verder :'(

Wie kan mij hier mee helpen of heeft ook ervaringen met deze situatie ?

Alvast bedankt groet,

Jeffrey

Verwijderd

Kan je niet beter de Wanadoo live box als DHCP laten fungeren, en dan de DHCP op de Asus router uitschakelen?

En dan de asus router als bridge instellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt dat precies ? Want als ik de DHCP uit schakel van de asus wl-566gM kan ik er niet meer in ? Voor de admin

Verwijderd

Je verbindt de asus router met een utp kabeltje met dat wanadoo ding, maar niet in de WAN poort, maar gewoon in een vrije poort, zodat de asus router als een soort switch werkt.
Maar wel de DHCP uitschakelen in de asus router.

Je kan wel in de asus router kopen, als je direct verbonden bent met dat ding.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Geef de asus router even een IP in de range van de livebox (192.168.3.x geloof ik?) en zet de dhcp server uit.
Asus router met LAN poort aan de Ehternet poort van de livebox, klaar ben je.

Vergeet dan niet de draadloze verbinding te beveiligen met op z'n minst WEP, SSID broadcast uit (is scheinveiligheid, maar houdt die windows xp wardive lusertjes eruit, hij verschijnt niet meer in de lijst.), MAC filter.
Liefst WEP vervangen door WPA.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.