[2003] Users toegang tot MMC?

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb een beetje merkwaardige vraag..

Wij hebben hier een Windows 2003 server draaien met daarop Terminal Services.
Hierop heb ik een stuk of 5 users op ingesteld, en deze loggen vanuit het buitenland in via Terminal Services dus.

Nu heb ik de rechten nogal beperkt (policy aangemaakt, en dingetjes verborgen enz..), maar nu viel me laatst op dat er een gebruiker is geweest die in het MMC is geweest en zichzelf Administrator heeft gemaakt. :X

Je begrijpt dat een systeembeheerder dit niet op prijs stelt :P
Ik heb alle instellingen erop nagelopen, maar kan niks vinden wat erop duidt dat hij hier toegang zou mogen krijgen. Ik heb zelfs ingesteld dat het MMC niet toegankelijk mag zijn.

Weet iemand dus of het mogelijk is om als standaard gebruiker toegang te krijgen tot het MMC??

Verwijderd

Dat hij in de MMC kan is niet zo'n probleem. Dat hij zichzelf admin maakt natuurlijk wel. Staan de user rights wel goed? Wat zijn ze? Gewoon Domain User?

• Rickstah
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:10:
Dat hij in de MMC kan is niet zo'n probleem. Dat hij zichzelf admin maakt natuurlijk wel. Staan de user rights wel goed? Wat zijn ze? Gewoon Domain User?
Jep..inmiddels Domain User...Maar in het rijtje stond ook nog Administrator.
Die dus inmiddels verwijderd, en nu ook de MMC snap-ins disabled.

Maar hoe zou die in het MMC zijn gekomen dan? (als standaard Domain User)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Je kunt jezelf ook admin maken met een scriptje e.d. als je teveel rechten hebt...

• Rickstah
djluc schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:01:
Je kunt jezelf ook admin maken met een scriptje e.d. als je teveel rechten hebt...
Welke rechten zou je niet mogen hebben als je dat scriptje niet kunt draaien?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Conan schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:14:
[...]
Welke rechten zou je niet mogen hebben als je dat scriptje niet kunt draaien?
Rechten waarmee je uberhaupt wijzigingen aan kunt brengen aan de user-accounts? :) Je kan er niet vanuit gaan dat je gebruikers, als je MMC onmogelijk maakt, geen andere interface vinden om dit soort wijzigingen te maken.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Je begrijpt dat een systeembeheerder dit niet op prijs stelt

slecht beheer, normale users kunnen zichzelf geen admin maken. powerusers daarintegen kunnen zichzelf wel tot admin promoten (hier is zelfs een artikeltje van in de microsoft kb!!)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1