Toon posts:

SMC 7204BRA modem/router en Linksys WRG54GL combinatie

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige situatie is alsvolgt:
De SMC modem/router staat boven op m'n kamer met al m'n PC's, dus alles staat direct op de SMC.

Maar er is verbouwd en heb nu meerder UTP aansluitingen in huis, zowel boven als beneden. De SMC modem/router gaat naar beneden in de meterkast, waar 1 UTP naar de Linksys gaat en de overige vrije poorten gaan naar de UTP sockets die beneden zitten, en de Linksys gaat naar boven naar m'n kamer om daar de PC's te voorzien van verbinding.

Maar het volgende probleen onstaat. Als ik via een PC die op de Linksys zit en ik wil naar een PC die op de SMC modem/router zit, lukt dit niet. Waarschijnlijk logisch, want beide apparaten zitten in de 192.168.1.x range, dus als ik wil connecten naar bijv 192.168.1.100, kijkt de Linksys in zijn eigen omgeving en kijkt verder niet bij de SMC modem/router.

Mijn vraag: Is dit in deze opstelling zowieso op te lossen, rekening houdend met port forwarding e.d.? Ik zag dat de Linksys in diverse modus kan werken, misschien dat iemand me daarbij kan advieseren.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb omschreven., Zoniet hoor ik dat wel.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je zou je Linksys op bridge kunnen zetten zodat je linksys uiteindelijk gewoon AP en switch is.

Anders kun je de DHCP op de Linksys uitzetten en de kabel van de SMC in 1 van de LAN poorten prikken.
In dat geval niet vergeten je Linksys een LAN IP te geven in de range van de SMC, zodat je er nog bij kunt om je wireless te beveiligen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je bij optie 1 vanaf een PC op SMC modem/router nog wel in de webconfiguratie van de Linksys?

Of is optie 2, het antwoord op mijn vraag bij optie 1?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Laat me raden, je zit bij ipact? ;) al heeft Telebyte die rotdingen ook geleverd.

Anyway, idd. de SMC in bridge zetten. Bij mijn weten is dat iets als alle firewalls en meuk uit, portmaps e.d. weg, DHCP uit en het ding zelf geen IP adres laten krijgen maar het apparaat dat op de LAN hangt. Da's in dit geval je Linksys router. Die lus je door naar een switch waar je dan evt. je losse UTP poortjes op aansluit.

Die 7204BRA wil je niet laten routeren iig, dat ding is best onveilig en crashed om de haverklap :)

[ Voor 33% gewijzigd door BHQ op 11-08-2006 15:03 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Dat van die SMC routers crashend enzo weet ik niet, als de TS daar nu geen problemen mee heeft zal dat in de toekomst ook wel niet zo zijn lijkt me.

Bij optie 2 kun je in de configuratie van beide routers.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
De SMC 7204 BRA doet het prima hier.Loopt al maanden zonder probs. Weet niet wat je met onveilig bedoelt, maar destijds firmare v 1.01 erop gezet om idd exploits dicht te zetten.
@Yapser: De SMC is de koppeling met m'n provider. In jouw voorstel laat je de SMC er helemaal eruit? Of begrijp ik het verkeerd. Kan je je verhaal wat platter uitleggen?

@Anti-XP: Ok, duidelijk verhaal. Wacht effe af wat Yaper nu precies bedoelt, maar wat jij voorstelt had ik in me gedachten.

• BHQ

BHQ

Mweh, ik zou 'm alsnog in bridge meppen en dan die WRT54GL laten routeren. Mocht die 7204BRA zooi -niet- crashen (geen BitTorrent) dan heb je in principe aan 2 switches ook wel genoeg. Desnoods zet je de DHCP van je Linksys uit en prop je 'm in een van de LAN poortjes.

• Romke

Romke

Dieselhead

Dat laatste is dus precies wat ik al zei...

Verwijderd

Topicstarter
@Yasper: Als ik de SMC in bridge zet, ik weet nog niet precies hoe, en ik laat de Linksys alles doen, dan mot er dus nog een kabel naar beneden voor een switch voor de aanslkuitingen beneden. Ja toch?

Verder ben ik nog benieuwd wat je nu onveilig vindt aan de SMC 7204 BRA?

• BHQ

BHQ

Een 7204BRA is qua standaard firewall rules nogal lek als een mandje. Het vervelende is dat om -elke- port fijn dicht te houden je leuk meerdere rules mag gaan adden terwijl de router met de standaardrules al frequent crasht bij intensief internetgebruik. De 1.5 firmware is overigens ook al uit ;)

Zo'n situatie dus inderdaad: modem -> linksys -> switch voor de overige PC's. Hoeft niet al te veel te kosten.

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-03 17:16
@swiftglx en Yapser:

Waarom hebben jullie het over een 7204BRA terwijl de topic over een 7404BRA spreekt, scheelt nogal m.i.

• BHQ

BHQ

OMFG 8)7. Dat zie ik echt serieus nu pas. Ik heb niks gezegd over stabiliteit enz. ;)

Verwijderd

Heb je NAT op je modem/router?? Zet die door naar je linksys en laat die alles regelen.

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:07:
Heb je NAT op je modem/router?? Zet die door naar je linksys en laat die alles regelen.
Weet jij waar je over praat?
En of je het zo duidelijk uitlegt?

Tis denk ik makkelijker om de SMC het werk te laten doen en dan de DHCP van de Linksys uit te zetten en een LAN ip te geven in de SMC range, kabeltje in LAN poort en kaar.
Niet vergeten wifi verbinding te beveiligen....

Verwijderd

Topicstarter
De topic naam is mijn fout. Sorry Het gaat om een 7204 BRA en niet om een 7404 BRA. Ik kan de topic titel niet wijzigen oioar.

@Mec: Ja ik heb NAT op de modem/router, maar ik begrijp idd niet wat je bedoeld?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:07:
Als ik dat doe, kan ik dan wel de poorten op modem gebruiken?

• BHQ

BHQ

NATten wil je in dit geval juist -niet-. Je wil dat dat Linksysje het externe IP krijgt..

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:13:
Je zou je Linksys op bridge kunnen zetten zodat je linksys uiteindelijk gewoon AP en switch is.

Anders kun je de DHCP op de Linksys uitzetten en de kabel van de SMC in 1 van de LAN poorten prikken.
In dat geval niet vergeten je Linksys een LAN IP te geven in de range van de SMC, zodat je er nog bij kunt om je wireless te beveiligen.
Ik heb je advies opgevolgd. DHCP uit, Linksys een vaste IP gegeven in de range van de SMC etc. Maar ik kom nu meer niet op de Linksys router, als http://192.168.1.1 via de Linksys maar op de SMC. Hoe kan ik dit toch bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit, dankzij Anti-XP. Moest natuurlijk het vaste IP van de router nemen (schaam).
Pagina: 1