iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Verwijderd
Hmm, ook dat Digital Home gebeuren gecontroleerd? Je kunt met die remote toch je PC uit en weer aanzetten? Daar iets mis mee? (als dit het niet is weet ik het ook niet meer, ga dit bord nog bestellen)shaidar schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:08:
Al die "wake on" dingen staan op disabled in m'n BIOS.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 12:13 ]
Ik heb toch niet veel digital home opties gezien ik het bios ... die remote heb ik niet eens geinstalleerd...
[ Voor 51% gewijzigd door Shaidar op 11-08-2006 12:14 ]
Verwijderd
Elke keer blijkt het dat het gaat om externe apparaat(bijvoorbeeld brander) of synchronisatie bekabeling(bijvoorbeeld Palmtops).
Haal het eens eraf en probeer af te sluiten
Ik heb hetzelfde moederbord, maar ik heb het probleem dus niet.
En ik dacht dat de term "coldboot" iets anders betekende....
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Op die USB poort 3 en 4 (waar dat stickertje over zat) steekt niets in, enkel poort 1 en 2 (die daarboven) en dan nog eentje op zo'n PCI bracket.
Verwijderd
Het hoeft niet eens USB te zijn maar ook com poorten kunnen het zijn.shaidar schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:21:
Alles wat er aanhangt qua USB devices is m'n DiNovo, m'n G7 en de kabel naar de USB hub in m'n Dell 2001FP. Ik zal eens testen met die laatste eruit te nemen
Hij doet het nog steeds ... maar ik ga eens m'n XP herinstalleren, het is nog steeds dezefde install van toen ik m'n P5WD2, P5WD2-E en nu m'n P5W DH ... toch eens tijd om een nieuwe te zetten
Oh, en inderdaad, een "coldbug" is iets helemaal anders, dat heeft met dit herstartgedrag niets te maken
[ Voor 17% gewijzigd door Shaidar op 11-08-2006 12:39 ]
Bios 1101 is die dan al uit? Ik dacht dat de laatste waren 0901 (van asus zelf) en 'gehackte' 0903shaidar schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:01:
Draai trouwens bios 1101, met bios 801 en 701 had ik het ook.
http://wiki.p5wdh.de/doku.php?id=downloads:biosStalkert schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:52:
[...]
Bios 1101 is die dan al uit? Ik dacht dat de laatste waren 0901 (van asus zelf) en 'gehackte' 0903
Bij chipset Hyperpath3 uit zetten kan helpen. Het werkte bij mij wel alleen maar voor 1 keer. Op andere forums is dit ook een bekend probleem.
Het probleem lijkt zich niet voor de te doen op stock snelheden.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193
Bij mij doet ie het ook als ik iets verander in de BIOS. Ik denk dat het met een toekomstige BIOS wel opgelost word.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Ja even, de TS z'n probleem is iets anders dan waar jij mee aan komt. Want dat gaat namelijk over de diepe slaap waar het bord voor een paar sec in komt bij een restart/reboot.PilatuS schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:29:
Motherboard cold boots when you restart - Seems to be a standard feature in the motherboard although it doesn't seem to do it at stock.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193
Bij mij doet ie het ook als ik iets verander in de BIOS. Ik denk dat het met een toekomstige BIOS wel opgelost word.
De TS z'n probleem is dat de pc nooit uitgaat
[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 11-08-2006 14:37 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Het is toch een beetje haast werk geworden dit mobo.
Als ik rond kijk in de Core 2 Duo topics zijn er erg veel mensen met dit mobo, en zijn er ook redelijk veel problemen mee.
@KoenW, zou je misschien de belangrijke dingen in dat topic kunnen vertalen ? Mijn engels is prima maar mijn duits niet echt.
Edit: Wat je nog wel zou kunnen proberen is af te sluiten door op de powerknop te drukken en eens kijken of ie met de afstandsbediening wel gewoon uit gaat.
[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 11-08-2006 16:31 ]
Verwijderd
Bedankt voro het melden, gisteravond stond hij er nog niet op, toen zat ik ook toevallig even te kijken of er nog wat nieuws was.vandiekie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:53:
Asus website is de nieuwste versie ook al te downloaden (1101). Hij is dus official!
Ik heb hetzelfde probleem en ben benieuwd of er al een fix voor is.Shaidar schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:01:
Als ik in mijn XP kies voor afsluiten, dan herstart hij na dat hij helemaal uitgegaan is. Alle fans (CPU en casefans) stoppen met draaien, alle HDDs ook, maar dan na 2 of 3 seconden zet hij zichzelf weer aan.
Draai trouwens bios 1101, met bios 801 en 701 had ik het ook.
Iemand een oplossing hiervoor? Heb al alle opties in de BIOS bekeken en vind niets dat hier mee te maken kan hebben...
Zelf heb ik een extra pci usb kaart met 4 ports geinstalleerd zodat ik de pc normaal via start kan afsluiten zonder dat ie na 2 seconden weer opstart. Vreemde bijkomstigheid was dat na het installeren van die kaart het probleem met (bovenste 2) usb poorten van het mobo ook opgelost was!
Ik heb daarna de pci usb kaart er weer uitgehaald en wat blijkt: de achterste usb poorten werken nu nog steeds goed (zonder ongewenste restarts) en de 2 poorten aan de voorkant van mijn pc vertonen nu het ongewenste restart probleem
.
Verwijderd
Had ik al gedaan, ook in de bios staat alles goed maar dat maakt dus niets uit. Ik heb de hoop gevestigd dat er ooit een bios update komt met een fix. Asus heeft in die korte tijd dat het bord op de markt is bijna wekelijks een bios update.Mr Magic schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:43:
Ik had het hier ook. Opgelost door in de Device Manager bij de Properties van beide interne netwerkpoorten de "Wake from shutdown" op "Off" te zetten en de "Wake up capabilities" op "None".
Ik heb op een aantal Amerikaanse forums al veel over dit probleem gelezen. Niemand weet een oplossing. Ik heb Asus ook geschreven dit is hun antwoord:
"...Please enter Device Manager, and select the Property of keyboard or mouse, enter Power Management, please don't select allow the device to suspend from and then have a test..."
Slaat echt nergens op dit antwoord. Ze hebben het hier over wake-up van stand-by en dat is het probleem niet.
Ik gebruik wel eens een usb koptelefoon (met geluidschip) in de voorste usb poort, als ik dan de pc afsluit en die koptelefoon zit er nog in start de hele boel weer op
Verwijderd
Dit is een enthusiast mobo, de bios updates moeten blijven komen anders wordt de achterban ontevreden. Als je nu ipv te posten over hoeveel biosen er zijn de laatste flashed en kijkt wat er gebeurd, kan misschien helpen.
Op XS staat in het p5w dh topic ene berg tips over hoe je hier vanaf komt. Als je zoekt staat het hier ook op GOT. Verder, ik snap nog steeds het probleem niet, ben je bang dat je schijven sneller kapot gaan? Ik reboot m'n bak nooit, 1 keer per dag aan 1 keer per dag uit. 3.6Ghz stabiel 24/7 en reeds geruime tijd (ik had het board erg vroeg).
Sinds 1101 is bij mij volgens mij het coldboot "probleem" over. Ik draai nu 140x, tot en met 160x is al uit...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 23:02 ]
Als je bios versie 1803 meetelt zijn het er 35, niet slecht in 4 maanden!Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:00:
elke week een bios update? valt wel mee denk ik, board is toch zeker 4 maanden uit als het niet langer is, en er zijn geen 16 bios updates geweest.
Dit is een enthusiast mobo, de bios updates moeten blijven komen anders wordt de achterban ontevreden. Als je nu ipv te posten over hoeveel biosen er zijn de laatste flashed en kijkt wat er gebeurd, kan misschien helpen.
Op XS staat in het p5w dh topic ene berg tips over hoe je hier vanaf komt. Als je zoekt staat het hier ook op GOT. Verder, ik snap nog steeds het probleem niet, ben je bang dat je schijven sneller kapot gaan? Ik reboot m'n bak nooit, 1 keer per dag aan 1 keer per dag uit. 3.6Ghz stabiel 24/7 en reeds geruime tijd (ik had het board erg vroeg).
Sinds 1101 is bij mij volgens mij het coldboot "probleem" over. Ik draai nu 140x, tot en met 160x is al uit...
Natuurlijk heb ik alle bios updates, dat maakt verder niets uit. Het probleem heeft niets met rebooten te maken maar met ongewenst opstarten 3 seconden na een normale volledige shutdown.
Zelfs de knappe koppen van XS hebben hier (t/m vandaag tenminste) nog geen oplossing voor.
De computer nooit meer uitdoen is ook een optie maar ik blijf toch liever verder zoeken naar oplossing
Iemand had deze tip, blijkbaar werkt het voor sommigen:Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:05:
ik ga dan maar rma afdeling van de leverancier lastigvallen
alle USB apparaten loskoppelen
computer met powerknop uitzetten
USB apparaten weer terugzetten
computer starten
Baat het niet dan schaadt het ook niet.
Verwijderd
-intel core2duo 2,40 ghz
- PQI turbo geheugen
- GEFORCE 8800 GTS
- en een chieftec voeding van 360W
als ik mijn dvd lezer gebruik gaat deze enorm traag + CPU draait op 50% maar pc gaat niet erg snel ik vroeg me af of dit afhangt van mijn lage voeding of er misschien probleem met CPU is
Wat heeft dit dan met deze topic te maken?Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:36:
ik heb -een asus p5w DH deluxe
-intel core2duo 2,40 ghz
- PQI turbo geheugen
- GEFORCE 8800 GTS
- en een chieftec voeding van 360W
als ik mijn dvd lezer gebruik gaat deze enorm traag + CPU draait op 50% maar pc gaat niet erg snel ik vroeg me af of dit afhangt van mijn lage voeding of er misschien probleem met CPU is