Toon posts:

Pc blijft hangen op netwerkverbindingen tijdens afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Experts,

Het volgende probleem krijg ik niet opgelost en/of gevonden op internet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem. Ik hoop slimme antwoorden te krijgen.

Op mijn windows netwerk heb ik meerdere pc's met windows XP draaien. Bij één pc blijft de shutdown hangen bij "de netwerkverbindingen worden afgesloten". Na 20 minuten wachten is dit nog steeds het geval. Mijn conclusie, hij hangt.

De volgende punten zijn van toepassing op het netwerk en de betreffende computer.
- Er draaien verschillende servers op het netwerk met besturingssystemen variërend van Unix, windows 2003 tot OS400. De computer waar het hier om gaat heeft verbinding met deze servers en draait op windows XP pro SP2 volledig ge-update.
- Het gebruikersprofiel is 7 mb. Deze kan echter niet verwijderd worden ivm een groot aantal koppelingen die hierdoor verloren gaan. Het profiel wordt lokaal opgeslagen.
- Er zijn zo'n 12 netwerk koppelingen aangemaakt in de verkenner die voorheen (toen hij nog wel afsloot) ook aanwezig waren.
- Spyware en virussen zijn zeker niet aanwezig.
- Via Vpn vanaf een andere locatie wordt de pc wel afgesloten.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of kan ie me aangeven waar dit mee te maken heeft. Een richting waarin ik moet zoeken zou al fijn zijn.

Alvast bedankt.

Mvg

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

[flauw]
Gewoon aan laten staan dus...
[/flauw]

Wat gebeurt er als je bij het afsluiten even de netwerkkabel eruit trekt?
Ik neem namelijk aan dat de VPN verbinding verbroken wordt zodra je de pc afsluit, wat ongeveer hetzelfde betekent als bij een fysiek aangesloten pc de netwerkkabel eruit trekken.

Kun je anders die ene pc niet met VPN laten aanmelden/verbinden (aanmelden met inbelverbinding kiezen bij aanmelden), net als die andere bak die het op afstand wel doet.

[ Voor 63% gewijzigd door Romke op 11-08-2006 12:17 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dezelfde pc die via vpn wel sluit. Deze pc maakt gebruik van een VPN verbinding vanaf een thuis locatie met adsl. Op kantoor wordt er aangemeld op het netwerk. Er kan vanaf kantoor geen externe verbinding via VPN worden opgestart aangezien je hier al binnen het netwerk zit.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-04 10:35

Edgarz

Tweako-active since1986

heeft waarschijnlijk te maken met een instelling in de registry, [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip]

Met een schone IP stack zou het opgelost moeten/kunnen zijn.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:32:
Het is dezelfde pc die via vpn wel sluit. Deze pc maakt gebruik van een VPN verbinding vanaf een thuis locatie met adsl. Op kantoor wordt er aangemeld op het netwerk. Er kan vanaf kantoor geen externe verbinding via VPN worden opgestart aangezien je hier al binnen het netwerk zit.
Gaat het toevallig om een laptop?

Je kunt bij het aanmelden (als je ctrl alt del drukt) bij 'opties' kiezen voor het maken van een inbelverbinding.
Dan moet je een verbinding selecteren...
Als je een VPN voor op kantoor aanmaakt, dus met het interne IP van de VPN server, en de user daar mee aan laat melden zou het toch moeten werken lijkt me.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd en het werkt zoals je zei. Ook vanaf kantoor werkt het afsluiten van de verbinding zoals het hoort. Dit komt waarschijnlijk omdat de verbinding zo traag is en dat er daarom minder verkeer wordt gegenereerd waardoor hij gewoon afsluit. Zodra ik hem weer op het interne netwerk inlog sluit hij niet meer af.

Het gaat hier inderdaad om een laptop.

Het probleem is dat er bepaalde netwerkverbindingen niet gesloten kunnen worden.
Hoe kan je ervoor zorgen dat dit toch gebeurd. Eventueel geforceerd?

• SeeniX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-10-2009
Ik heb exact hetzelfde probleem, als in de topicstart beschreven staat. Ook een heterogeen netwerk met diverse type servers en gemapte shares.

Het gekke is dat het soms bij de keuze 'opnieuw opstarten' het probleem niet optreedt.

Ik heb nu wel een workaround: eerst gebruiker afmelden en dan afsluiten, dan blijft ie niet hangen (ofwel wat gaat er dan anders dan bij direct afsluiten?)

d-Media || web development & more;

Pagina: 1