Toon posts:

Fotobewerkingsprog. waarmee je tekst acheraf kan aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een eenvoudig en gratis fotobewerkingsprogramma waarmee je tekst in een foto kan aanpassen nadat de file gesaved is.

Bijvoorbeeld: We hebben een foto van een product, op deze foto willen we met behulp van pijlen aanduiden wat er op de foto te zien is. Deze file willen we saven (in het formaat van het tekenprogramma) zodat we achteraf de uitleg erop kunnen aanpassen.

Is er iemand die zo'n programma kent? Paint & Paint.NET ondersteunen het niet en aan een uitgebreid fotobewerkingsprogramma zoals Paint Shop en Photoshop hebben we geen behoefte. Het enige wat mogelijk moet zijn is hetgeen ik vroeg, bij voorkeur met ingebouwde pijltjes en dergelijke.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 18:53

JohnD

Bernd

Gimp
GIMP allows you to save the images you create in a wide variety of formats. It is important to realize that the only format capable of saving all of the information in an image, including layers, transparency, etc., is GIMP's native XCF format
http://www.gimp.org/

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, maar hoe kan ik saven in een formaat dat achteraf terug bewerkt kan worden? Ik heb een tekst geplaatst in een jpeg-file en proberen saven als xcf, gbr, gih,... maar dan krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/4669/gimpwu7.png

Bij export krijg ik een jpeg-file met foto + tekst (ingebakken), bij ignore een jpeg file dat een zwart kader is ter grootte van de tekst. :|

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 18:53

JohnD

Bernd

ik heb speciaal voor jou maar even het programma geïnstalleerd en gekeken ;)

ik heb het volgende gedaan:
een jpeg geopend met gimp
opgeslagen als .xcf
en vervolgens heb je een bestand waar je lagen in kan gebruiken. Dus je kan bijvoorbeeld stukken tekst toevoegen zoals jij dat wil die je later nog kan aanpassen.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje