Toon posts:

Brandtijd opeens veel langer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende probleem. Aub niet te technisch antwoorden anders kom ik er niet uit

Sinds van de week is mijn brandtijd opeens veel langer dan normaal, ongeveer 6 tot 8 maal zo lang. Ik gebruik het programma Sonic waar ik zeer tevreden over ben, ik heb reeds honderden dvd's gebrand. Normaal met philips 16 speed schijfjes en nu met speed 8 van philips. Ik dacht dat dit qua brandtijd erg veel uit zou maken maar brandde met die 8 speed net zo snel als met die 16 speed, voor een gehele dvd zo'n 14 minuten.
Sinds kort is de brandtijd met dezelfde schijfjes echter zon'n 70 minuten geworden, hoe kan dat opeens?. Bij het begin van het branden begon hij met 14 minuten aangeven, maar na een halve minuet kwam hij al gauw met 65 minuten resterend aan........
Het enige wat ik gedaan heb is recent alles op een externe harde schijf gezet, maar in het begin was de brandtijd gewoon wat ik gewend was, dus het lijkt alsof er opeens iets gebeurd is. De snelheid staat ingesteld op max, dus daar kan het niet aan liggen. Ben net voor de zekerheid even een 16 speed schijfje gaan kopen, maar deze doet er nu ook gewoon een uur over.

Wie kan mij helpen????

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoelang is dit al precies?
anders kan je altijd is proberen om een backup teriug te zetten met windows systeem herstel

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 19:37
Zet is iets terug op je interne schijf, en brand dan een dvd vanaf je interne schijf, kunnen we in ieder geval zien of er verschil bestaat tussen intern / extern

NB: heb je helemaal geen interne schijf meer, dan is dit natuurlijk een overbodige reactie 8)7

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-07 20:42
Met hd tune de snelheden van je hd checken.(en oppervlakte kontrole).
Wat loopt er op de achtergrond.(wat er niet moet zijn).
Welke nieuwe software heb je geinstalleerd.
Ide kontroller staat deze op dma.
virussen en spyware.

Verwijderd

Topicstarter
Heb reeds geprobeerd een dvd op interne harde schijf te zetten, maar ook dan is de brandtijd nog steeds lang.
Er staan verder geen apllicaties op die PC, alleen XP Professional. Er zit wel een opstartprobleem in omdat ik XP opnieuw wilde installeren en de harde schijf niet leeg kon, daardoor moet je nu bij het opstarten een soort van kiezen tussen 2 stuurprogramma's van XP, degene die hij standaard kiest is niet goed geinstalleerd en blijft hangen, je moet dus bij het opstarten snel die andere versie selecteren en dan continueren.
Maar ondanks dat heeft hij toch nog normaal gebrand wat hij nu opeens niet meer doet.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:18:
Heb reeds geprobeerd een dvd op interne harde schijf te zetten, maar ook dan is de brandtijd nog steeds lang.
Er staan verder geen apllicaties op die PC, alleen XP Professional. Er zit wel een opstartprobleem in omdat ik XP opnieuw wilde installeren en de harde schijf niet leeg kon, daardoor moet je nu bij het opstarten een soort van kiezen tussen 2 stuurprogramma's van XP, degene die hij standaard kiest is niet goed geinstalleerd en blijft hangen, je moet dus bij het opstarten snel die andere versie selecteren en dan continueren.
Maar ondanks dat heeft hij toch nog normaal gebrand wat hij nu opeens niet meer doet.
heb je systeemherstel al geprobeerd?
niet de meest tweakerachtige oplossing maar vaak voor dit soort "plotse" problemen wel handig...

Er staan verder geen apllicaties op die PC, alleen XP Professional.

laat maar zie net dat er verder niks opstaat... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Sjoerd op 11-08-2006 12:21 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:18:
heb je alle drivers wel weer goed geinstalleerd??

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
hij heeft al reeds honderden dvd's gebrand. Is het ding niet gewoon versleten?

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstel lijkt gewerkt te hebben en hij brand weer snel.

Veel dank, soms zijn de oplossingen makkelijker dan dat ze lijken!

Groet
Pagina: 1