Asus P4P800 of graka kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 21:58

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Ik heb een Asus P4P800 en al jaren geen probleem. En een Gforce 3 ti500 videokaart. Ook al jaren zonder problemen aan het draaien. Maar sinds ongeveer 2/3 weken doet mijn pc een beetje raar. Dit is eigenlijk sinds ik de Microsoft validation update had gedraaid. En ik heb niets aan de config veranderd. De PC slaat heel vaak vast, maar wat vreemder is dat mijn monitor gewoon uitvalt. Niet echt uitvallen maar t scherm ging dus in standby staan. Dus ik dacht eerst dat t aan de monitor lag, dus andere monitor aan gehangen. Het probleem bleef.
Hierna ben ik in het bios gaan kijken en ik zag daar dat de 3.3 volt lijn slechts 2.7 volt levert. Ik weet niet of het daaraan ligt? Wat zit er eigenlijk op de 3.3 volt lijn? (koelers? ) Voor de rest geen problemen gevonden. Memory is ook nog goed. Zou het dan aan de graka liggen? Want als de monitor in standby ging staan hield het geluid ook op. Dus muziek stopte ook. (logitec setje)
Wat ook gebeurt is dat de pc vast hangt, en een seconde of 5-10 weer lost schiet. Maar niet lang hierna gaat de monitor in standby modus.
Voeding kan t ook niet zijn omdat deze al jaren perfect draait met deze config.

Ik wil t liefts een heel system upgrade (conroe :+ ) maar dat kan nu even niet omdat de colleges weer beginnen (college geld en boeken betalen :'( ) en ik al een laptop heb besteld. Maar ik wil toch deze bijven gebruiken als download bak en omdat er genoeg ruimte is in mijn kamer :) Dus deze oplossing wil ik echt zo goedkoop mogelijk oplossen. Ik ben momenteel een student in crisis :'(

Volledige specs:

mobo: Asus P4P800
CPU: 2.4 Ghz @ stock
ram: 4x 256 MB DDR 400 infineon
HD: 160 GB Sata Maxtor + 40 GB IDE Seagate
Logitec speakers
En dit alles in Chieftech bigtower met 350 Watt voeding
Temps: CPU= 51 Celcius Mobo 40-45 Celcius

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Een veel voorkomend probleem bij dit soort borden omschrijft jou beschrijven:

Afbeeldingslocatie: http://driebier.com/afbeeldingen/p4p800-board.jpg

Vergelijk de kleuring eens op het bord waar met rood omcirkelt is. Als het goed (niet goed) is, dan zijn de delen bij je agp port duidelijk een stuk donkerder gekleurt. Ik bedoel dus niet de delen op zich maar het moederbord is hier bruin gekleurt.
De mosfets bij je agp worden bij dit type bord veel te warm en naar verloop van tijd word het geheel onstabiel.

Als dit het niet is, moet je videokaart kapot zijn :)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik denk dat de bovenstaande meneer helemaal geen beeld meer heeft :)