[vpn] Draytek Vigor 2900, VPN connectie opbouwen duurt lang

Pagina: 1
Acties:

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,
Ik heb gisteren een Draytek Vigor 2900 geinstalleerd en de VPN optie van dat apparaat ingesteld.

Nu maak ik een VPN-connectie vanaf een xs4all 8/1 mbit lijn naar de Draytek die aangesloten is op een Planet 8/1 lijn. Het werkt prima maar het onderdeel Registering your computer on the network duurt nog al lang (30 seconden).

Is dit normaal of moet ik een instelling wijzigen?

Ik gebruik PPTP met PAP

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dit kan voorkomen ja, bij mij duurt het intern ook wel even...

30 seconden valt wel mee dacht ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Romke op 11-08-2006 12:19 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ok,
Het zal wel aardig wat processorkracht kosten om die laatste stap te voltooien.
Het is niet anders.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Precies, en het is en blijft embedded consumenten/small business spul...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Bij mij werkt het in een flits... PPTP met CHAP of L2TP met IPSec. Ze staan zo open. Dus aan het "spul" zal het zeker niet liggen ;)

Verder heb ik ook geen idee overigens.

Overigens bij PAP gaat je password gewoon unencrypted over de lijn. Ik zou voor CHAP kiezen als ik jou was :)