[Delphi/Access] Benaderen van een Snelstart database

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik moet voor een klant/kennis even een applicatie maken om wat queries te kunnen uitvoeren op een access database van Snelstart. So far so good, ik heb de administratie en probeer er met KaDao aan te koppelen ik krijg echter als ik met de tabellen koppel (deze kan ik dus wel zien vanuit Delphi)

"Kan record(s) niet lezen. U hebt geen machtiging voor tblVerkoopOrder om gegevens te lezen" Dat is wel een beetje vreemd omdat ik er vanuit access gewoon lekker bij kan. Ik moet dit structureel doen dus zaakje exporteren vanuit access kan wel, maar zal geautomatiseerd moeten worden.

Is er iemand met een idee wat dit veroorzaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door jopiek op 11-08-2006 11:36 ]

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Misschien connecten met inlognaam en eventueel bijbehorend password?

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:49:
Misschien connecten met inlognaam en eventueel bijbehorend password?
Dat heb ik geprobeerd. Werkt helaas niet, er zit ook gene wachtwoord op de database zelf. Optie zou zijn on nieuwe DB te maken en dan de enodigde tabellen er heen te exporteren. Dat is echter irritant, want dat is ws. erg lastig te automatiseren.

Cogito Ergo Credo

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 13:12
In de programma-folder van SnelStart staat een bestand SnelStart.mdw met de werkgroepinfo. Probeer die eens mee te geven in je connectiestring (optie "Jet OLEDB:System database").

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
bee-es schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:39:
In de programma-folder van SnelStart staat een bestand SnelStart.mdw met de werkgroepinfo. Probeer die eens mee te geven in je connectiestring (optie "Jet OLEDB:System database").
Kijk, dat zou idd wel wat zijn, ik ga eens vragen naar dat bestand... Tnx a lot! als ik weet of het werkt post ik weer.

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Dit is inderdaad de manier, in het KaDaoDatabase component geef je Sneltart.mdw op en dan werkt het allemaal prima...

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1