Toon posts:

Gebruikersaccounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen want ik word een beetje naar achter mn pc hier.

Ik heb een tweede gebruiker toegevoegd op mn Windows XP Pro. Nu als ik mijn pc opstart start hij toch iedere keer op in de account die er als eerste opstond. Wat ik dus wil is dat hij opstart en dat ik kan kiezen tussen de twee gebruikers......

Nu dacht ik, even naar Gebuikersaccounts en dan naar de manier waarop gebruikers zich aan en af melden.... Daar komt de melding dat het script mshta gaat lopen. Als ik dan voor allow kies en ik controleer de twee vinkjes die allebij netjes aangevinkt staan(zoals het volgens mij ook moet) en klik ik op toepassen. Computer opnieuw opstarten en daar is ie, mijn standaard account direct in beeld....

Kent iemand dit probleem of weet iemand hoe ik dit kan oplossen want het mshta.exe bestand overal uit je register halen en verwijderen heeft geen nut want hij maakt hem net zo hard weer aan.

Iemand?

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En als je nou eens een wachtwoord aan de account die telkens opstart toevoegd (en deze na een keer testen weer verwijdert), meld hij daarin dan nog steeds gewoon aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op beiden een wachtwoord zitten dus dat is het niet. Maar ik zal eens proberen hem te verwijderen....

Verwijderd

Topicstarter
Nope,

geen effect

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-03 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Toevallig met Tweakui/Powertoys eens iets aangepast wat de gebruikers betreft?
edit:

Als je als laatste zelf gepost hebt, gebruik dan aub de edit-knop om nog wat toe te voegen. Nog een toevoeging, denk volgende iets beter na over een topictitel, "Gebruikersaccounts" zegt vrij weinig. Sowieso is het in WOS de gewoonte om tussen [ ] je OS-versie te zetten, in jouw geval zou het dus [XP] worden. Zelf veranderen kan niet, dit moet door een modje gedaan worden.

[ Voor 83% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-08-2006 11:47 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
In het register kan je opgeven dat hij std. moet opstarten met een bepaalde gebruiker ( dit kan indd ook met Tweakui/Powertoys )

.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:19
Waarschijnlijk moet je inderdaad even kijken in TweakUI. Daar zit onder Logon de optie Autologon. Als je hier even het vinkje weghaalt is je probleem opgelost.

Kun je TweakUI niet vinden op je systeem? Download hem dan even. Waarschijnlijk kun je het dan nog oplossen, omdat dit een registry setting is die je zo uit kunt zetten.

omniscale.nl

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
posttoast schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:47:
Waarschijnlijk moet je inderdaad even kijken in TweakUI. Daar zit onder Logon de optie Autologon. Als je hier even het vinkje weghaalt is je probleem opgelost.

Kun je TweakUI niet vinden op je systeem? Download hem dan even. Waarschijnlijk kun je het dan nog oplossen, omdat dit een registry setting is die je zo uit kunt zetten.
Ik denk naderhand niet dat dit het is aangezien TS wachtwoord heeft verandert en dat geen effect heeft...
Dan zou hij de volgende keer automatisch willen inloggen alleen stopt ie daar omdat het wachtwoord is verandert...

.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
check je register eens
ga naar
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

daar zal je een AutoAdminLogon vinden, kijk of deze op '1' staat of bestaat.. zoja zet deze op 0 of verwijder deze.. en probeer het opnieuw?

Er zal ook een 'DefaultUserName' en dergelijke staan, deze worden gebruikt bij het automatich inloggen, misschien deze veranderen in een onbekend gebruikersnaam ?

vergeet niet om backup's te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.

Serhat bedankt....
Pagina: 1