[Advies nodig] Onboard USB uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 15:01
Sinds ik het A7V333 moederbord heb, heb ik al vaak problemen gehad met USB, maar de laatste tijd wordt het zo erg dat ik zelfs in XP reboots krijg (systeemlogboek geeft aan dat het mijn onboard USB is die waarschuwingen en 'ernstige' fouten geeft). Andere bijpassende VIA drivers, een Windows re-install en een BIOS flash geprobeerd: maar het heeft helaas niet geholpen.

Nu kun je tegenwoordig voor weinig geld een 4 X USB 2.0 PCI kaartje kopen, dus lijkt mij dat na alle ellende een goede oplossing. Maar daarvoor moet wel (het liefst) de USB in de Bios uit.

In de Bios kan ik twee instellingen vinden, maar ik begrijp ze niet goed:

USB Legacy Support [Auto/Enabled/Disabled].Allows the system to detect a USB Device on startup.
USB Function [Enabled/Disabled]. Set this field to enabled if you want to use USB Devices.

Kan iemand mij uitleggen wat ik nu het beste kan veranderen :? . Windows moet wel USB blijven ondersteunen, alleen al mijn standaard moederbord USB poorten wil ik graag uitzetten.

Alvast bedankt O+

[ Voor 3% gewijzigd door StarWolfer op 11-08-2006 11:15 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Gewoon allebei uitrammen, die PCI kaart gaat gewoon werken :)

USB Function is al je USB uit.
Legacy heb je nodig om bijv. in een OS setup (installatie) ook je USB keyboard / muis te kunnen gebruiken.

En anders probeer je toch gewoon e.e.a, je kan weinig slopen hiermee :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Pff als het mijn bord was had ik het allang het raam uitgegooid....

Iig "USB Function" zal idd de onboard USB controller uitzetten. Vervolgens zal de pci-kaart de USB apparaten gaan huisvesten. Je hebt geen driver nodig, dus zal alles gewoon normaal werken bij installatie van windows etc.

Je zult wel even wat problemen hebben in het begin met USB muis en toetsenbord welke niet werken als je een bestaande windows gaat gebruiken. Windows verwacht de muis bijv nog op een andere poort, dit zal zichzelf herstellen zodra je in windows zelf zit. Zo niet even de oude poort gebruiken en dan zodra de nieuwe usb kaart volledig geinstalleerd is, ompluggen. Daarna bios in en oude USB controller uitzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Dukey op 11-08-2006 12:43 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Daarom heb ik altijd een PS/2 tobo'tje liggen, voor de lastige gevallen waarin installaties e.d. gewoon niet lekker willen lopen met USB. En dus ook dit soort dingen, best handig nog :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein