Toon posts:

[XP] Spontane reboot na automatische updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De voorbije week moest ik op alle pc's van het bedrijf een nieuwe versie van Novell en Groupwise installeren, ik dacht er aan om meteen de updates van Windows volledig automatisch te laten doen aangezien niet alle gebruikers te vertrouwen zijn. Het toeval wil dat Microsoft net deze week updates uitgebracht heeft die zonder interactie van de gebruiker een spontane reboot teweeg brengen!

Dit heeft als gevolg dat veel gebruikers gefrustreerd zijn omdat ze hun werk niet kunnen saven hebben. Niet iedereen zit voortdurend aan zijn pc om 'no, restart later' te klikken, en ook al klik je dat, na een tijd komt de tijdsbalk van vijf minuten terug waarna Windows automatisch herstart als je niet ingrijpt (vroeger kon je ook kiezen maar was er geen tijdsbalk).

Is dit probleem opgelost als je de updates instelt als 'Download updates for me, but let me choose when to install them' of is het met deze optie nog steeds zo?

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Verspreid je de updates via WSUS of hoe?

It's just a matter of time...

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:39

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:53:

Is dit probleem opgelost als je de updates instelt als 'Download updates for me, but let me choose when to install them' of is het met deze optie nog steeds zo?
korgezegt... NEE... na de installatie van de updates gaat Windows alsnog zeuren om opnieuw te herstarten...

wat ik zelf altijd doe op mijn thuis pc'tje is de 'automatic updates' service uitzetten nadat ik een windows update heb uitgevoerd... op deze manier komt windows niet iedere keer met de "Heej ik wil herstarten' meldingen...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb intussen een registersleutel aangemaakt op basis van dit artikel: http://blogs.msdn.com/tim...ve/2004/11/15/257877.aspx

Hij ziet er als volgt uit:
NoAutoRebootWithLoggedOnUsers.reg
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"NoAutoRebootWithLoggedOnUsers"=dword:00000001

Probleem verholpen. :)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 18:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:48:
Ok, ik heb intussen een registersleutel aangemaakt op basis van dit artikel: http://blogs.msdn.com/tim...ve/2004/11/15/257877.aspx

Hij ziet er als volgt uit:
NoAutoRebootWithLoggedOnUsers.reg
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"NoAutoRebootWithLoggedOnUsers"=dword:00000001

Probleem verholpen. :)
Perfecte tip!

Verwijderd

Inderdaad zit me de laatste tijd ook te ergeren aan die vraag.
Is er bij MS nu niemand op het idee gekomen om dit in die dialoog op te nemen?
bv (
[ ] Vraag niet meer om reboot deze sessie
[ ] Vraag nooit meer om reboot
)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:19:
Inderdaad zit me de laatste tijd ook te ergeren aan die vraag.
Is er bij MS nu niemand op het idee gekomen om dit in die dialoog op te nemen?
bv (
[ ] Vraag niet meer om reboot deze sessie
[ ] Vraag nooit meer om reboot
)
Blijkbaar niet, hoe halen ze het in hun hoofd om spontaan te laten rebooten. Bij ons zijn er veel mensen die regelmatig naar de productie moeten en als ze terug komen blijkt hun pc herstart te zijn en hebben ze al hun niet-gesaved werk verloren. :/

Ik hoop dat Microsoft-werknemers zelf niet-gesaved werk verliezen op deze manier. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 11:49 ]

Pagina: 1