Toon posts:

[ASP.NET VB] Label dynamisch maken met SqlDataSource

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via Dreamweaver een RecordSet wil aanmaken kan ik een simpele dataset aanmaken, een SQL query uitvoeren en de gegevens teruglezen.

In VWD 2005 Express heb ik een SqlDataSource aangemaakt maar ik krijg het niet voor elkaar om die te bounden aan een label.

Normaal gesproken gebruik ik:"
code:
1
<asp:Label ID="Label1" Text='<%# DataSet1.FieldValue("Postcode", Container) %>' runat="server" />

Het lijkt me dat het nu mogelijk moet zijn om de gegevens uit mijn SqlDataSource te trekken middels <%#SqlDataSource1.FieldValue("Postcode", Container")%> maar helaas...

Het zal wel een extreem simpele oplossing worden maar ik weet 'm niet. kan iemand mij helpen?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:01
En als je het nou, om te testen, toepast zoals hier: SqlDataSource Class? Zo zou je SqlDataSource moeten toepassen.

Verwijderd

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:49:
En als je het nou, om te testen, toepast zoals hier: SqlDataSource Class? Zo zou je SqlDataSource moeten toepassen.
Het koppelen van een SqlDataSource aan een GridView, DatList, FormView, DropDownList, etc. is ook geen probleem. Ik wil echter een stukje data in puur en alleen een label inlezen... en niet via een FormView.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je wil dus een ItemTemplate gebruiken icm een Repeater / DataList / DetailsView (of hoe dat ding ook heet)?

[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 11-08-2006 10:10 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:10:
Je wil dus een ItemTemplate gebruiken icm een Repeater / DataList / DetailsView (of hoe dat ding ook heet)?
Nou, eigenlijk juist geen ItemTemplate. Ik wil puur een waarde vanuit de SqlDataSource inlezen in een label... zoiets als dit
code:
1
<asp:Label ID="Label1" Text='<%# SqlDataSource1.FieldValue("Postcode") %>' runat="server" />

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:16:
[...]

Nou, eigenlijk juist geen ItemTemplate. Ik wil puur een waarde vanuit de SqlDataSource inlezen in een label... zoiets als dit
code:
1
<asp:Label ID="Label1" Text='<%# SqlDataSource1.FieldValue("Postcode") %>' runat="server" />
En wat geeft dan de SqlDataSource de opdracht om zich te vullen? :)
Andere optie is om het handmatig te doen, dmv een datareader.

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 11-08-2006 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:40:
[...]

En wat geeft dan de SqlDataSource de opdracht om zich te vullen? :)
Andere optie is om het handmatig te doen, dmv een datareader.
Ik heb het opgegeven om het direct in een label te laden en maak nu gebruik van de DetailView. Maar daar kom ik het volgende tegen.

Ik laadt een database in die als tekst een Y of niets teruggeeft. Omdat ik het wat netter wil presenteren voor de gebruiker wil ik daar "ja" of "nee" van maken. Dus maak ik gebruik van een ItemTemplate:
code:
1
2
3
<ItemTemplate>
<%#leverbaarJaNee(CType(Eval("LEVERBAAR"), String))%>
</ItemTemplate>

En het volgende stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Protected Function leverbaarJaNee(ByVal LEVERBAAR)
        If LEVERBAAR = "Y" Then
            Return "Ja"
        Else
            Return "Nee"
        End If
    End Function

Bij het runnen van de code gaat het goed zodra ik een Y terugkrijg. Krijg ik een een 'lege' waarde terug dan krijg ik de fout: "De conversie van type DBNull naar type String is ongeldig."

Maar... ik doe toch helemaal geen conversie van DBNull naar String? Het is en blijft een string en ook geen true/false or numeric value.

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
DBNull geeft bij mijn weten aan dat het opgevraagde veld uit je database NULL is, kortom er staat niks in. Kun je de code posten waarmee je je DataSet voorziet van gegevens?

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

Topicstarter
MMUilwijk schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:42:
DBNull geeft bij mijn weten aan dat het opgevraagde veld uit je database NULL is, kortom er staat niks in. Kun je de code posten waarmee je je DataSet voorziet van gegevens?
Naar mijn idee geeft een database nooit NULL wanneer het een tekstveld bevat... toch?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:53:
[...]

Naar mijn idee geeft een database nooit NULL wanneer het een tekstveld bevat... toch?
Een lege string is niet gelijk aan NULL

Pagina: 1