Toon posts:

Soms rooklucht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,
Ik heb een jaar geleden een q-motion pc gekocht. Ik heb toen speedfan geinstalleerd, en zag dat de temperaturen erg hoog waren, ook met open kast (videokaart idle 74 graden, cpu idle ongeveer 51). Toen ik belde met de helpdesk, zeiden ze dat er niks aan de hand was, en dat de temperaturen wel kloppen. Dus ik heb me er verder niet meer mee bezig gehouden. Totdat ik gister een rooklucht rook. Ik snel de computer uit gedaan, en even kast opengehad, om te kijken of ik ergens rook vandaan zag komen, maar dat was niet zo. Ik deed de computer weer aan, en 2 uur later weer een rooklucht. Ditkeer heb ik de computer aangelaten, en ik rook een rooklucht tussen cpu en videokaart, maar ik zag verder niks. 5 minuten later was de geur weer weg.
Moet ik me nu erg zorgen gaan maken en naar qmotion bellen? Als zij zeggen dat de temperaturen goed zijn en er is niks te zien, denk ik niet dat ze er iets aan gaan doen. Ook doet de computer het nog gewoon goed. Of weet iemand anders iets wat ik moet doen?

Specs:
AMD64 3400+
Nvidia 6800LE
Gigabyte GA-K8VM800M
1024MB DDR-RAM
Maxtor 6 L200M0 SCSI Disk Device (200 GB, 7200 RPM, SATA)
300 watt FSP-Group voeding

hier een link naar screenshot van speedfan http://img225.imageshack.us/img225/1827/tempsgw3.jpg

Moarten

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Op zich hoort er niks vandaan te komen, maar als er stof in je pc zit, dan kan dat ook voor een rooklucht zorgen.
Heb je nog garantie erop?
Verder zou je ff kunnen voelen aan de videokaartkoeler en de cpu-koeler. Als die te heet zijn om vast te houden, dan kloppen de waardes van speedfan, anders zou speedfan ernaast kunnen zitten.

PSN: djmurcielago

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35
Die temperaturen zijn redelijk normaal hoor dus daar ligt het niet aan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:56:
Op zich hoort er niks vandaan te komen, maar als er stof in je pc zit, dan kan dat ook voor een rooklucht zorgen.
Heb je nog garantie erop?
Verder zou je ff kunnen voelen aan de videokaartkoeler en de cpu-koeler. Als die te heet zijn om vast te houden, dan kloppen de waardes van speedfan, anders zou speedfan ernaast kunnen zitten.
Er zat niet echt veel stof in de pc, maar ik heb het er even uit gehaald.
Ik heb nog 1 jaar garantie, en ik zal ff voelen aan de koelers.

edit: De koeler van de CPU is redelijk koel, van de videokaart is warm, maar de kaart zelf is gloeiend heet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 09:07 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

Is er een koeler waar wat olie uitloopt/te zien is?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een videokaart mag volgens mij sowieso wel vrij warm worden, dus dat zal op zich wel goed zijn. Op je speedfan plaatje zie ik alleen ook nog een temepratuur van 68 graden staan. Wordt die ook nog hoger als je de PC langdurig stressed? (idle temperaturen zijn niet zo relevant).

Verder is een echte rook-/brandlucht natuurlijk niet goed. Al ruikt computerhardware altijd wat vreemd, dus misschien is dat wat je ruikt? Vooral als de computer wat warmer is zul je dat sterker ruiken.

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:02:
Is er een koeler waar wat olie uitloopt/te zien is?
Ik zie nergens olie uitlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:10:
Een videokaart mag volgens mij sowieso wel vrij warm worden, dus dat zal op zich wel goed zijn. Op je speedfan plaatje zie ik alleen ook nog een temepratuur van 68 graden staan. Wordt die ook nog hoger als je de PC langdurig stressed? (idle temperaturen zijn niet zo relevant).

Verder is een echte rook-/brandlucht natuurlijk niet goed. Al ruikt computerhardware altijd wat vreemd, dus misschien is dat wat je ruikt? Vooral als de computer wat warmer is zul je dat sterker ruiken.
videokaart word stressed 80 graden. En dit was echt een brand lucht. Ik dacht eerst dat er ergens een openhaard aan stond, maar buiten rook ik verder niks. Ook de rest van het huis rook er niet naar. En 5 minuten later was de rooklucht weg, en rook het gewoon naar hardware.

Temp 1 veranderd bijna elke seconde (tussen 22 en 80 graden)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 09:19 ]

Pagina: 1