Toon posts:

TUSSEN oud&nieuw GEHEUGEN, overeenkomt??? 2

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okeej ik heb die RAM FAQ gelezen en ik weet nu al heel veel meer, ik weet nu beter waar ik op moet letten zoals met dat PC..... en DIMM, RIMM en PCB enzo weet ik nu allemaal maar een ding kan ik maar niet vinden...:
Ik heb nu dit geheugen:

Kingston Dual Channel Kit 1 GB:
Totaalcapaciteit --- 1024 MB
Aantal modules --- 2
Bouwvorm --- DIMM
Type --- DDR-SDRAM
Standaard --- DDR 400 (PC 3200)
Timings:
CAS Latency (CL) --- 3
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) --- 3
RAS-Precharge-Time (tRP) --- 3
Aansluiting --- 184-pins
Toegangstijd --- 5 ns
Spanning --- 2,6 Volt

1) Dit is Dual Channel dus ik moet denk ik weer dual nemen???????
2) en moet ik nou weer DDR nemen of mag DDR2 ook???????
Dat kon ik dus niet egt vinden op de RAM FAQ, ik heb wel mijn vermoedens maar weet niets zeker en wil geen fouten maken dus vraag het maar aan de proffesionals :P , ;)
ik moet in ieder geval letten op PC3200 en 333 en 184-pins (wat ik begrijp uit de FAQ :P )
Greetsz, Kevin

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

1) Nee, er zijn 2 modules van 512MB wat in totaal 1GB maakt ;)
2) Als je moederbord het ondersteund zou je DDR2 kunnen nemen. Zo niet, dan moet je je beperken tot DDR aangezien DDR2 niet backwardscompatible is :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 02:36:
1) Nee, er zijn 2 modules van 512MB wat in totaal 1GB maakt ;)
2) Als je moederbord het ondersteund zou je DDR2 kunnen nemen. Zo niet, dan moet je je beperken tot DDR aangezien DDR2 niet backwardscompatible is :)
wat houd backwardscompatible in? :? :P

dus gwoon DDR2 nemen als het kan, maar dan krijg ik dus niet zulke problemen als tussen (bijvoorbeeld) een PC2100 en PC2700, met dat aanpassings gedoe dat je dus eigenlijk geen reet aan de meerdere hebt omdat die tog minder wordt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt een moederbord die DDR2 niet ondersteund. Dus moet je het ook niet aanschaffen he ;)
En backwards compatible of downwards compatible houdt in: dat een nieuwer product ook kan werken als een ouder product.

Stel je hebt een fiets die met Band A kan fietsen. Band B is backwards compatible en zou dus als Band A kunnen functioneren. Echter sommige B banden zijn niet allemaal zo. Sommige kunnen niet functioneren als Band A omdat ze totaal anders zijn gebouwd, die zijn dus niet backwards compatible.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 11-08-2006 02:46 ]

Wauw, een sig!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevin, RAM FAQ lezen is nuttig, maar zo te zien heb je uiterst weinig meegepikt van de registratievoorwaarden die je bij het aanmelden te zien kreeg. Lees die nog even heel grondig door, dan zie je snel genoeg meerdere redenen waarom dit topic niet voldoet en dicht gaat :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.