Gmail: Australiërs kunnen zich aanmelden zónder uitnodiging!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Dit artikel al gelezen? -> PC World Australië.

Nu wilde ik dat zelf wel eens checken, maar wanneer ik als Nederlander vanuit Nederland www.gmail.com intik dan krijg ik 'gewoon' het Nederlandse inlogscherm van Gmail voor m'n neus.

Nou weet ik dat je de 'hoofdpagina' van Google zelf kunt beïnvloeden via de URL. Zo levert de URL www.google.nl/search?hl=nl&lr=lang_nl een échte Nederlandse Google portal op met échte Nederlandse zoekresultaten als eerste. Daarbij bepalen de hl- en lr-'codes' in welke taal de schermteksten worden neergezet en in welke taal de eerste zoekresultaten zullen worden weergegeven. Voor bijv. Duitse schermteksten en zoekresultaten typ je www.google.nl/search?hl=de&lr=lang_de en zie, tekst en zoekantwoorden zijn in 't Duits ondanks dat er Google Nederland in 't scherm blijft staan (logischer is natuurlijk deze URL: www.google.de/search?hl=de&lr=lang_de, dán heb je wel alles in de Duitse taal).

Wat wil ik hiermee aangeven? Wel, met de URL van Google zelf kun je dus een beetje 'goochelen' (is deze keer écht met ch) om de Google zoekpagina in de juiste taal of in 'n andere taal te tonen.

[1]. Zijn er zulke URL-trucjes bekend en mogelijk met www.gmail.com? Ik wil namelijk dat eerder genoemde PC World-artikel wel eens 'verifiëren' (niet dat ik PC World niet geloof ofzo hoor, maar 't is puur uit nieuwsgierigheid ;)).

[2]. Hoe überhaupt 'weet' of 'ziet' Google (en ook Gmail) dat ik uit Nederland kom? Want zowel www.google.com als www.gmail.com verschijnen allebei keurig in 't Nederlands op m'n scherm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53
Dat is niet zo moeilijk. Je hebt nl ook een hostmask waaruit je land vrij makkelijk te herleiden is..

Maar is het probleem dat je geen uitnodiging kan krijgen ofzo?

Misschien kan het als je een australische proxy kan vinden

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 11-08-2006 02:07 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Thexder schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:59:
[..]
[2]. Hoe überhaupt 'weet' of 'ziet' Google (en ook Gmail) dat ik uit Nederland kom? Want zowel www.google.com als www.gmail.com verschijnen allebei keurig in 't Nederlands op m'n scherm!
GeoIP heet dat.

Werkt dus ook precies zo als ads op sommige buitenlandse sites, krijg je dus gewoon NL ads te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 11-08-2006 02:30 ]

Ey!! Macarena \o/

• Thexder
418O2 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 02:01:
[...]

Maar is het probleem dat je geen uitnodiging kan krijgen ofzo?

Misschien kan het als je een australische proxy kan vinden
Nee hoor, ik heb geloof ik nu al zo'n twee jaar 2 Gmail-adressen via uitnodigingen ingebruik en ondanks dat het hele Gmail-'project' nog altijd in de beta-steigers staat werkt 't wat mij betreft 100% perfect.

Ik heb ook sinds 4 weken (of eigenlijk pas sinds 4 weken) besloten om Outlook Express te laten voor wat 't is en nu verstuur ik m'n mail gewoon rechtstreeks vanaf m'n Gmail-accounts. Twee voordelen: a) Altijd m'n mail(boxen) bij de hand, overal ter wereld; b) Met de komst/gebruik van internet via ADSL/kabel bij de (meeste) mensen thuis danwel in internetcafés of bibliotheken is 'offline mailen' nauwelijks meer van toepassing wegens het ontbreken van trage (analoge) inbelkosten.

Wat ik al zei en vroeg. Ik wilde puur uit nieuwsgierigheid eens kijken hoe de Australiër nu zonder uitnodiging zichzelf kan aanmelden voor 'n Gmail-account. En daarbij stuitte ik op 't feit dat je eigenlijk alleen maar www.gmail.com hebt, terwijl je bijv. wél www.google.nl hebt, of www.google.de, of www.google.fr etc. Dus ik vroeg mij af hoe ik mij dan als Australiër kon voordoen om de Australische versie van www.gmail.com op m'n scherm te krijgen.

Met 'n Australische proxy misschien dus zeg je en dat ga ik komend weekend eens proberen. Kijken of 't lukt. Gewoon voor de lol. Puur uit nieuwsgierigheid. En kijken wat ons en de rest van de wereld wellicht te wachten staat. Thanks!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Net geprobeerd, werkte idd perfect, zonder invite. :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Goed nieuws, misschien dat de beta status dan ook eens een keer komt te vervallen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Vanuit Perth, Australië kun je je inderdaad zo inschrijven zonder uitnodiging. Heb nog even naar de url gekeken maar daar zie ik niet iets in zoals in het geval van google.com. Het zal dus wel via iets als GeoIP gaan inderdaad.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:37
DeMoN schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:39:
Goed nieuws, misschien dat de beta status dan ook eens een keer komt te vervallen :)
Lijkt me niet dat dat zo snel zal gebeuren, want dan kunnen ze ook ineens verantwoordelijk gehouden worden wanneer dingen niet helemaal goed werken.

Ik denk dat het pas de beta-status voorbij gaat als er een betaal-versie komt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Werkt, gebruik deze proxy: 165.228.130.10:3128

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
google zal wel goed balen dat gmail.com.au al door een ander geclaimd is.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 11:05
Wat ik zelf vreemd vind en wat met GeoIP te maken heeft. Is dat er op een bepaalde site.box.sk (goh welke zou het nou zijn ;) -> ivm policy mag ik het werkelijke niet zeggen) er ook ads staan waarbij zelfs mijn woonplaats wordt genoemd. Dat in de vorm van, klik hier voor dates uit <plaatsnaam> .
Zelf weet ik natuurlijk dat ik daar nooit adres gegevens achter heb gelaten maar toch weten ze de woonplaats (Waarschijnlijn éénmalig aan ip gekoppeld :? )
Ik vind die vorm van advertenties best ver gaan.

Dit alles staat natuurlijk los van de TS vraag...
Is het niet zo dat je bij het aanmeld formulier kunt opgegeven uit welk land je komt? maar het probleem is dan natuurlijk dat je überhaupt een invite nodig hebt..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Thexder
TD-er schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat het pas de beta-status voorbij gaat als er een betaal-versie komt.
In dat geval zeg ik als zuinige Hollander dat Gmail van mij altijd beta mag blijven! ;)
Pagina: 1