Fout in Tweemiljoenste .nl-domeinnaam geregistreerd

Pagina: 1
Acties:

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:05
Wereldwijd zijn er in totaal rond de 100 miljoen landendomeinnamen geregistreerd, waarvan driekwart in het bezit is van slechts 10 landen. Nederland staat op plaats 3 in dat lijstje, het Verenigd Koninkrijk met 6 miljoen domeinen op 2 en Duitsland met 10 miljoen domeinnamen op 1.
FF tellen:

1. 10 Miljoen *duitsland
2. 6 Miljoen *Groot Britannie
3. 2 Miljoen *Nederland
4 T/m 10 (in gunstigste geval) 1.999.999 (neem voor het gemak 2 miljoen)

10 + 6 + 2 + (7*2) = 32 Miljoen

Hoe komen ze dan in godsnaam aan driekwart in bezit van tien landen (driekwart van 100 miljoen is nog altijd 75 miljoen)

My iRacing profile | Strava

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Tellen is ook moeilijk hoor :+

* Joshua pakt alvast zijn telraam!

[ Voor 35% gewijzigd door Joshua op 11-08-2006 00:57 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Stomme SIDN met zijn persberichten :( . Daar staat dus letterlijk in:
Wereldwijd zijn er rond 100 miljoen landendomeinnamen geregistreerd. Zo’n 75 miljoen landendomeinnamen zijn verdeeld over slechts 10 landen.
Maar, dat klopt dus niet... Ze bedoelen dit:
Wereldwijd zijn er zo’n 100 miljoen domeinnamen geregistreerd. Ongeveer 75 miljoen daarvan is verdeeld over slechts 10 landen.
Klein edoch belangrijk verschil, wat ik dus heb doorgevoerd. Nu zou het er goed moeten staan.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Harm schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:12:
[...]
[...]
Klein edoch belangrijk verschil, wat ik dus heb doorgevoerd. Nu zou het er goed moeten staan.
Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij is er nu nog helemaal niks verbeterd. Er wordt nog steeds beweerd dat ongeveer 75 miljoen domeinnamen in bezit zijn van 10 landen. Haal er 18 miljoen (Duitsland + Nederland + Groot Britannie) vanaf en dan hou je 57 miljoen domeinnamen over die dus over 7 landen worden verdeeld.
Gemiddeld dus ongeveer ~8 miljoen domeinnamen per land, maar dat kan niet, want Nederland is nummer 3 met 2 miljoen domeinnamen...

The devil is in the details.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Harm schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:12:
[...]
[...]
Ik snap het verschil niet? En ik snap ook niet in hoeverre dat verschilt van wat de topicstarter aan geeft...

Edit: Gelukkig snapt Hahn het ook al niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 11-08-2006 01:27 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Harm
  • Niet online
Wereldwijd zijn er in totaal rond de 100 miljoen domeinnamen geregistreerd, waarvan driekwart in het bezit is van slechts 10 landen. Wanneer gekeken wordt naar het aantal landendomeinnamen, dan blijkt dat Nederland op plaats 3 staat, het Verenigd Koninkrijk met 6 miljoen domeinen op 2 en Duitsland met 10 miljoen domeinnamen op 1.
Dus eerst: domeinnamen (dus: .com .nl .co.uk .org, alle dus). Daarna: landendomeinnamen (dus: .nl .uk .de .fr .be). Dat lijkt me vrij duidelijk voor de oplettende lezer.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Harm schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:30:
[...]
Dus eerst: domeinnamen (dus: .com .nl .co.uk .org, alle dus). Daarna: landendomeinnamen (dus: .nl .uk .de .fr .be). Dat lijkt me vrij duidelijk voor de oplettende lezer.
Nu valt me pas op dat 'landen' is verwijderd :X Ik had toch echt je quotes meerdere keren aandachtig doorgelezen om te kijken of ik niet iets miste...

The devil is in the details.

• Harm
  • Niet online
Ik heb het nog wat verder aangepast:
Wereldwijd zijn er in totaal rond de 100 miljoen domeinnamen geregistreerd, waarvan driekwart in het bezit is van slechts 10 landen. Dit zijn zowel landendomeinnamen, bijvoorbeeld .nl en .be, als algemene domeinnamen, zoals .com en .net. Wanneer gekeken wordt naar het aantal landendomeinnamen dan blijkt dat Nederland op plaats 3 staat, het Verenigd Koninkrijk met 6 miljoen domeinen op 2 en Duitsland met 10 miljoen domeinnamen op 1.
Zie de middelste cursieve zin. Wie het nu nog niet snapt, moet stoppen met bier drinken :+ .

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33
Volgens mij staat er nog een fout in:
17 .nl-domeinen op iedere 100 Nederlanders
Dit zou 2,7 miljoen .nl-domeinen zijn bij 16 miljoen mensen. Dus 700.000 te veel.

Als ik echter kijk op http://www.2miljoenste.nl/domein.html, dan staat er "nu goed voor 72% van de domeinnamen in ons land", en laat nu toevallig 72% van 2,7 miljoen gelijk zijn aan 2 miljoen.

Dus ik denk dat "17 .nl-domeinen op iedere 100 Nederlanders" moet worden: "17 domeinen op iedere 100 Nederlanders". Van die 17 domeinen zijn dus ongeveer 12,5 .nl-domeinen.

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 11-08-2006 08:34 ]

• Harm
  • Niet online
Klopt inderdaad, ook dat pas ik aan.
Pagina: 1