Toon posts:

Dualhead: Asus V7100 GF2MX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je zult wel denken: alweer iemand met een vraag over dualhead. Maar je hebt hier te maken met iemand die helemaal geen verstand heeft van 2 monitoren op 1 pc aansluiten.
Ik heb een noname 14" en binnenkort een LG795FT Plus (17" dus). Ik zal de monitoren voornamelijk gebruiken voor programmeren, photoshoppen. Wanneer ik een spel speel, wil ik dat alleen op de 17" en ik vind de 3d prestaties net zo belangrijk als 2d prestaties van een kaart. Mijn budget ligt rond fl.400,- en ik werk met Windows 2000.
Ik heb nu de 14" op een s3 8mb pci kaartje en ik dacht misschien hoef ik wel geen dualhead, maar prik ik er gewoon een goeie kaart bij. Om het uit te proberen voordat ik iets duurs aanschaf, heb ik een voodoo2 pci en Philips 15" geleend, maar dan krijg ik op geen van de twee monitoren beeld, ze blijven gewoon in standby modus. Maar ookal krijg ik dit werkend, dan ben ik bang dat ik gewoon 2x hetzelfde beeld krijg. En ik dacht dat juist met dualheadkaartjes bijvoorbeeld bij photoshop je op het ene scherm je tools hebt en op het andere scherm je canvas waar je op tekent.
Maar goed, mijn vragen zijn dus:
Geven 2 videokaartjes hetzelfde resultaat als een dualhead kaart?
Wat betekent de term DVI en kun je daar soms ook een monitor op aansluiten?
Als je vindt dat voor mijn situatie een dualheadkaart geschikt is, wat zou je dan aanraden voor rond fl.400,-?
- Asus V7100 GeForce2 MX Dual Head (Retail) FL 381,-
- Powercolor GeForce2 MX Dual Display (Retail)FL 310,-
- Matrox Millennium G400 32MB Dual Head (OEM) FL 335,-
(bron: pricewatch)
Op het moment staat mijn voorkeur naar de eerste: Asus V7100, maar als je een betere weet/vindt, dan wil ik dat graag horen.
Alvast bedankt voor je reacties :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op zondag 28 januari 2001 17:58 schreef jverhees het volgende:
Alvast bedankt voor je reacties :)
:)