Toon posts:

apNetgear router + HP Laptop = problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Onlangs heb ik een laptop aangeschaft, van Compaq met daarop een vooraf geinstalleerde XP, je kent het wel. Verder allerlei HP software voor onder andere het Wireless verhaal. Er zit een ingebouwde Wireless adapter in.

Bij dit alles een Netgear router, type WGR614.

Destijds had ik ook nog een normale PC, met daarop mijn vaste internetverbinding. Router moest natuurlijk geinstalleerd worden, door middel van software op mijn laptop. Eerst router automatisch geconfigureerd, en alles werkte, totdat ik rebootte met mijn laptop. De routersoftware werkte niet samen met de standaard HP WiFi software. Opzich geen probleem, router werkte wel, dus ik laptop opnieuw geinstalleerd (weer met die HP meuk..).

Nu werkt alles. Router draait prima, laptop ook, zonder de Netgear router software.

Alleen nu wilde ik pas wat instellingen veranderen (portmappen, beveiliging etc), en dus ging ik keurig via 192.168 etc naar mijn router. Krijg ik een popup, Username / Wachtwoord. Maar een username heb ik voor zover ik weet nooit moeten instellen, wel een 8 teken lang wachtwoord, wat ik natuurlijk heb. Gemailed met Netgear:
Geachte heer,

Uw gebruikersnaam is: admin
uw wachtwoord is: password

zoals het ook is afgedrukt onder op de router.

> Dag,
>
> Toen ik mijn router installeerde kan ik mij niet herinneren dat ik een
> gebruikersnaam heb ingesteld.
>
> Als ik nu naar http://192.168.1.1/basicsetting.htm ga, krijg ik een
> popup dat ik een username/pass moet invoeren. Hoe kan ik achter mijn
> gebruikersnaam komen?
>
> Alvast bedankt,
>
> Luuk xxx
Alleen werkt dit dus niet! En ook niet met mijn eigen wachtwoord.. En ik wil ook die netgear software niet meer installeren, omdat dan mijn laptop niet meer willen WiFi'en..

Iemand enig idee? Ik wil graan met mijn DS online.. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 22:31 . Reden: Ps kan een modje dat "ap" uit de TT halen aub? ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat jij moet doen is eventjes je router resetten met het knopje op de achterkant.

Dan kun je zonder de netgear software je router wel installeren, aangezien je je laptop gewoon even met een kabeltje aan die router kunt hangen om hem te installeren.
Daarna kun je vrolijk verder wifi'en met je laptopje...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Als je de router via @home gekocht heb is het wachtwoord anders ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het dan niet heel ingewikkeld om hem te installeren, zonder die software? Ik zal straks eens kijken naar dat knopje..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Nee, dat is niet heel ingewikkeld, gewoon de handleiding doorlezen lijkt me, daar hoort het in te staan.
Mijn Linksys routers en acceesspoints hebben een hele handleiding van de webinterface en in de webinterface zit ook nog eens een help functie...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt weer. :) Bedankt! Nu nog gaan lezen hoe en welke ports ik moet forwarden om mijn Shareaza beter te laten werken..

Verwijderd

Shareaza gebruikt poort 6346 TCP & UDP
Pagina: 1