Toon posts:

[HTML] Een tabel of division die niet kan resizen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou graag een tabel hebben of een division die een vaste grootte heeft en niet groter of kleiner wordt als je er iets intypt ook niet als je een hele lange rij van letters intypt zoals bijv:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Dus hij moet zelf de regel afbreken zoals ook een textbox dat doet. Als je in een textbox zo'n lange rij letters intypt komen de letters begeven moment gewoon op de tweede regel ookal is het een lang woord. Zoiets wil ik ook in een tabel of division. Ik kan geen textbox gebruiken omdat ik daar geen html opmaak in kan gebruiken.

Ik had eerst gedacht om een division te gebruiken met overflow=hidden. Dan heb ik het effect bereikt dat hij nooit groter wordt maar hij breekt de zin niet af maar laat gewoon een deel niet zien. Dat wil ik dus niet. Ik wil ook geen scrollbalken. Ik ben dus opzoek naar een manier om een tabel of division hetzelfde te laten gedragen als een textbox.

Ik weet niet of dit wel mogelijk is maar als iemand weet hoe dit moet dan hoor ik het graag :)

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Waarom zo'n lange zinnen? Gewoon op tijd een spatie zetten en de browser breekt op af.

En verder: search

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik in die division de laatste reactie uit het gastenboek wil laten zien en sommige mensen nu eenmaal enorme lange kreten daarin zetten.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 17:04
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:14:
Omdat ik in die division de laatste reactie uit het gastenboek wil laten zien en sommige mensen nu eenmaal enorme lange kreten daarin zetten.
Je kunt de tekst dan toch ook serverside afkappen op een bepaalde lengte.

Of gebruik maken van een (IE only?) CSS oplossing:
code:
1
text-overflow: ellipsis

Verwijderd

Topicstarter
Ja okeej.. of

word-wrap:break-word; gebruiken.

Maar deze oplossingen werken alleen in IE. Is er niet net zoiets simpels dat in elke browser werkt?

Trouwens text-overflow: ellipsis doet niet wat ik wil. Deze kapt toch alleen de tekst af en zet er puntjes achter?? Ik wil niet dat het verloren gaat maar het moet gewoon op de tweede regel verder gaan.

Ik gebruik nu een division met style="overflow: hidden;word-wrap:break-word;". In IE doet hij nu precies wat ik wil en in firefox kapt hij hem alleen af.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 23:45 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
word-wrap is geen valid css. Ik zou dit toch serverside oplossen. Enorm lange kreten, lijkt wel een stel kinderen die tewerk gaan, vind je dat zelf dan mooi staan ? ;) Gewoon afbreken die handel. Of er nu 25x a of 10x a staat boeit toch weinig?

March of the Eagles

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Het gaat hier om een gastenboek, waarbij je zowieso toch al te maken hebt met een server-side gedeelte. Met een beetje handigheid en hulp van php kom je er wel ;)

Om toch even mee te denken; als je je tekst explode op de spaties, kan je de lange woorden selecteren en afbreken met wordwrap. Dat is misschien een nettere oplossing, maar of het de moeite waard is weet ik niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Rowanov op 11-08-2006 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt :)
Pagina: 1