Toon posts:

250 Watt voor GeForce??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net op de site van tomshardware.com dat een 230 watt voeding te zwak is voor een geForce.
Hebben mensen hier ervarigen mee van bijvoorbeeld spontane resets?
Ik was namelijk van plan om een GeForce DDR te kopen binnenkort, maar het ziet er naar uit dat ik ook meteen een andere voeding kan kopen.

Ach, ook een beetje m'n eigen schuld.
'k Had meteen een degelijke voeding moeten nemen :(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ja, tegenwoordig worden dingen sneller, en gaan ze dus meer stroom zuipen(met uitzondering op processors, omdat ze steeds betere technieken hemmen om die transistoren kleiner te krijgen), en een groter voeding is helemaal aan te raden met een Athlno processor, want die lusten ook wel wat :(, dus minstens 250 of zelfs 300 watt(wordt meestal voor een Athlon systeem wel aangeraden).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb een geforce 256 DDR en inderdaad nadat ik er een voeding van 300 WATT in heb gezet kreeg geen blauw scherm meer met de teskt "bla bla instabiel bla bla" weet de tekst niet goed meer paar maanden geleden nieuwe voeding er in gezet.sindsdien loopt ie als een zonnetje.

Mzzl micha

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

Ik heb nu een 300 watt, maar had vorige week een 250 watt.
Bij mij liep alles met 250 watt net zo perfect als met 300 watt.

Waarom heb ik een andere dan?
Omdat ik een 300 watt had besteld, maar een 250 watt kreeg.
(En is nu inmiddels weer omgeruild voor een 300 watt)

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Ik had een Geforce DDR in combinatie met een 235W voeding zonder problemen lopen.
Nu met een 250W ook geen probleem.
Belangrijk is te kijken hoeveel randapparatuur je in je PC hebt (en of je een Athlon hebt) die veel stroom verbruiken.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik zag gisteren in de nieuwe c't een videoplank met een ingebouwde schakelende voedingsregulator!
Het gaat hier om een videokaart met een GeForce 2 GTS-chip. Dankzij 0,18µm-technologie consumeert dit dingetje slechts de helft aan vermogen (8 watt) in vergelijking tot de GeForce 256.
Desondanks hebben ze er zo'n regulator opgeplakt, zodat je niet ook nog je kast hoeft te upgraden om deze kaart aan te kunnen :9
Kaj.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 07:06
Ik gebruik ook een GeForce (DDR 32mb) met een 235 watt voeding..

Ik heb er daarnaast diverse app. in de pc hangen. o.a. cd-drive scsi en cd-rw scsi, 2 hd's en extra koelers.

Ik heb een p3 coppermine en nog nooit last gehad van vastlopers o.i.d. wat door geforce kon komen..

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

de geforce 2 gebruikt minder dan de 1, ik geloof zo'n beetje de helft. daar zul je niet snel problemen met je voeding mee krijgen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Beetje gezeik, ene 235 Watt voeding draait echt alles wat stroom wreet tegelijkertijd (zoals bij the fox) Maar de andere doet niks. Probeer het gewoon eens!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 07:06
Ik heb de GeForce kaart een maand of 2 geleden uit m'n Athlon systeem moeten halen, omdat ik steeds vastlopers kreeg, een tijdje later was de voeding van m'n athlon systeem (300 watt Target voeding) kapot..

Nu heb ik er een maand geleden een inwin voeding 300 watt in gezet en misschien draait de GeForce er nu wel goed in..

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een GeForce 2 ga kopen, die dingen kosten nu nog f 699,--..
Die vreet toch minder power??

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat zeg ik;
Dankzij 0,18µm-technologie consumeert dit dingetje slechts de helft aan vermogen (8 watt) in vergelijking tot de GeForce 256.

Verwijderd

Volgens mij zie ik op me voeding ook zo'n target logotje, maar hij doet het prima hoor, komt van Graficall

Verwijderd

Topicstarter
K dudes, thanx.
Ik weet weer genoeg.

Ik koop direct nog geen nieuwe voeding.
Eerst maar es kijken hoe het zal lopen met deze voeding.
Pagina: 1