Toon posts:

Mis een harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een schone installatie mis ik een harde schijf. In de BIOS en het apparaatbeheer staat hij wel in (geen gele vraagtekens), maar niet in Deze Computer. Voor de schone installatie deed alles het nog goed. Allebei de schijven waren opgedeeld in partities. Nu heb ik 1 schijf van 160 Gb, en de ander kent hij niet.
Met de functie hardware toevoegen vindt hij ook 2 schijven en geeft hij aan dat deze correct werken.
Iemand een idee?

Windows Xp Home SE, Intelboard D945PLRN, Pentium D, 2 x Maxtor 6V160E0, SATA

Groet,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat hij wel bij je diskmanagement? grote kans dat er gewoon geen schijfletter is toegewezen.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Bij configuratie scherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer daar moet normaal gezien de partitie staan en kan je ze toevoegen zodat je bij Deze computer een icoontje krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Er staan inderdaad geen stationsletter voor, maar als ik er met rechts opklik dan kan ik alleen de partitie verwijderen. Ik kan er geen stationsletter aan geven.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 15:42

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

(jarig!)
Formatteer hem dan eerst eens.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 11-08-2006 09:51 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Er staan belangrijke gegevens op!!!!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Dus Stationletter en paden wijzigen is donker gekleurd als je rechts op partitie in schijfbeheer klikt?

(Probeer eens met een niet-windows partitie applicatie zoals partition magic als je dat zou hebben)

It's just a matter of time...

Verwijderd

haal ff de stoom eraf en de stekker van je HD los en er weer op en stroom er weer op

t hielp bij mij iedergeval mss bij jou ook!!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Of als je echt op zeker wilt spelen voordat je begint te prullen,
zou ik eerst eens testen met bootable CD van winternals of dergelijke, NTFS reader...dan ben je er toch zeker van dat het aan windows ligt :)

It's just a matter of time...

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik zie nergens staan dat je SP2 hebt geïnstalleerd. Doe dat eens ivm de 137GB limiet van windows xp. Bij mij was namelijk ook een keer een partitie zomaar verdwenen na een schone installatie, doordat deze partitie op het deel van de schijf zat dat groter was dan die 137GB. Na het installeren van SP2 stond deze er weer netjes tussen.

[ Voor 4% gewijzigd door AntonH op 11-08-2006 10:43 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

anton121 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:35:
Ik zie nergens staan dat je SP2 hebt geïnstalleerd. Doe dat eens ivm de 137GB limiet van windows xp. Bij mij was namelijk ook een keer een partitie zomaar verdwenen, doordat deze partitie op het deel van de schijf zat dat groter was dan die 137GB. Na het installeren van SP2 stond deze er weer netjes tussen.
Maar zijn eerste HDD van 160 GB ziet hij wel...

Wil niet zeggen dat hij geen SP2 moet installeren, dat vind ik zelfs een hele goede opmerking! Had niemand nog gezegd.. Maar je zou er toch ook wel een beetje vanuit kunnen gaan dat (zeker tweakers :/ ) wel hun PC eerst updaten? En als ze dat vergeten daar iig aan denken als er problemen optreden?

We zullen zien :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

anders kan je even een van die utilities dowloaden van het merk hardeschijf. Maxtor heeft b.v. ook een iso waarmee je kan booten om je hardeschijven te installeren of te testen. Kan je elk geval kijken wat ermee aan de hand is. Kan je overigens ook hele schijven mee kopieren. dus als je er niet uitkomt....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SP2 geinstalleerd. Met Partition M. zie ik de harde schijf. Deze geeft hij aan als een type 44??? Hij kan hier verder weinig mee, zelfs geen driveletter. Wel deleten en formateren. Heb zelf de schijf afgekoppeld en weer aan maar dat werkt ook niet.
Ga eerst even bij Maxtor kijken

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de mogelijkheid om het ding van een basic naar een dynamic disk of van een dynamic naar een basic disk te zetten? Waarschijnlijk kun je op die manier je data nog wel benaderen.

Verwijderd

Zit de hdd niet aan een ide of sata controler die nog eerst geinstalleerd moet worden?

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 09:19
Heb even op die Type 44 gezocht, maar heb je heel toevallig hetzelfde probleem als dit: http://groups.google.com/...=&rnum=1#888bf1ee9ec172ea

Verwijderd

Topicstarter
Heb al meer informatie, word misschien veroorzaakt door Norton GoBack. De vaste schijf wordt niet weergegeven in Deze computer of in Windows Verkenner

Dit heeft er een keer opgestaan. Heb wel een externe harde schijf van 160 Gb. Kan ik de bestanden nog op één of andere manier overzetten?

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 09:19
Heb je GoBack nog geinstalleerd? Zo ja, dan staat in die link hoe je het kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, moet ik opnieuw installeren. Werkt het dan nog wel?

Verwijderd

Allereerst: Geen paniek, je data is nog aanwezig. Dit is geintje van Windows.
Format is niet nodig.

De schijf moet gewoon weer even aangemeld worden.
Delete dan reactivate.........

Laat even weten als het gelukt is ;)

Verwijderd

GregoryBE schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:01:
Dus Stationletter en paden wijzigen is donker gekleurd als je rechts op partitie in schijfbeheer klikt?

(Probeer eens met een niet-windows partitie applicatie zoals partition magic als je dat zou hebben)
Hey TS zou je hier even een antwoord op willen geven. Mogelijk is er namelijk niets echt mis, behalve dat er nog niet een lettertje aan je HDD word toegekend.

Verwijderd

Topicstarter
Met welk programma dan?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:59:
Er staan belangrijke gegevens op!!!!
Die zet je gewoon terug van de backup. Disk toewijzen zou idd voldoende kunnen zijn, anders formatteren en backup restoren, klaar.

gezeik altijd, als het belangrijk is, heb je ook een backup, punt

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 11-08-2006 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. Na het opnieuw installeren van GoBack heb ik de schijf weer. Stom programma. Ik denk dat tijdens de installatie van Windows het al verkeerd is gegaan.

Bedankt

Verwijderd

dat is mooi. Ik zou wel je harde schijf formatteren nadat je alles over heb gezet. En dan dat programma niet meer gebruiken anders heb je waarschijnlijk de volgende keer ook dat probleem.
gr.
Pagina: 1