X2 4600+ installed --> Mobo dood ?

Pagina: 1
Acties:

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:03
Ik kreeg vandaag mijn AMD X2 4600+ binnen.

Meteen de BIOS van mn Asus A8N-SLI DeLuxe geflashed naar 1016. Dat ging allemaal goed. PC gereboot en hij startte keurig op. Weer afgesloten, alles afgekoppeld, power eraf gehaald en de nieuwe proc installed.

Toen ik daarna mijn PC opstartte, gebeurde er .... niks :( Mobo begint te piepen maar ik zie geen splash screen, geen post screen, ik heb helemaal geen beeld.
Clear CMOS gedaan (power er weer af enzo) en opnieuw geprobeerd, maar dat werkte nog steeds niet.

Daarna mijn oude 3500+ weer terug erin gedaan, maar precies hetzelfde verschijnsel. Piepjes, maar geen beeld en de PC start niet op.

Zou de X2 4600+ een DOA gevalletje geweest zijn en nu mijn mobo verkloot kunnen hebben ?
Of heeft er iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 21:53

Apoca

Array Technology Industry

** Geheugen der uit en 1 stripje maar der in?

** Voor de rest alles der af buiten een HD en GPU?

** Nog eens een clear bios actie...

[ Voor 72% gewijzigd door Apoca op 10-08-2006 21:21 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• Sleepie
Apoca schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:19:
** Geheugen der uit en 1 stripje maar der in?

** Voor de rest alles der af buiten een HD en GPU?

** Nog eens een clear bios actie...
Allemaal gedaan intussen (zowel met oude als met nieuwe proc), resultaat blijft hetzelfde.
Geen beeld, geen post.
Mobo lijkt echt zo dood als een pier.

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-03 21:27

sds

Enne... heb je al in de handleiding van je moederbord gekeken wat die piepjes betekenen, want die willen je wat vertellen namelijk ;)

Verwijderd

dus je hebt alles er af :! hdd dvd-rom en nog piepjes denk dan toch terug naar de winkel maar hoeveel piep piep geeft ie?

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik ben bang dat het flashen toch verkeerd is gegaan. Ik heb hetzelfde gehad. Geflasht, ging goed, startte op enzo, alles deed het. Volgende dag kreeg ik idd de piepjes enzo, nieuw moederbord gekocht en toen deed alles het wel.

Leegte

• Sleepie
In de handleiding staan geen error-beep beschrijvingen.
Normaal krijg je een message van zo'n Asus Mevrouw ... maar die zwijgt ook in alle talen.

Hij geeft 5 beeps na starten, dan zie ik dat hij mijn memory test (??), je ziet de ledjes aangaan. Seconde ofzo daarna geeftie nog eens 6 beeps.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

klinkt idd als vernagelde flash

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Sleepie
Flash verkloot, of mobo kaduuk, iets anders zou ik ook niet weten.
Flash lijkt me niet te herstellen, aangezien mn PC niet boot .... ??

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Kijk eens hier voor de piepjes (ook te vinden in de faq ;) )
http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/index.htm
http://www.bioscentral.com/

Meestal levert een mobo fabrikant wel een rom service, bij een geval van verneukte flash, stuur je hen de rom op en zij sturen tegen een vergoeding een goede terug, maar je kunt misschien het beste even informeren bij de winkel waar het mobo vandaan komt :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1