Sinds vandaag heb ik een probleem met call of duty. Telkens als ik het opstart krijg ik een crash in pbcl.dll. Ik heb op de punkbuster site gekeken bij de FAQ maar ik geen van die programma's geinstalleerd staan die dit probleem zouden kunnen veroorzaken. Bij call of duty 2 krijg ik ook dezelfde foutmelding. Ik heb al alle programma's die opstarten uitgezet en ook in taakbeheer dingen die niet nodig waren uitgezet maar niets helpt. Ik kan me zo snel ook niet herrinneren wat ik in die korte tijd geinstalleerd heb waardoor het fout zou kunnen gaan. Gisteren werkte het nog gewoon. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Verwijderd
Heb je al geGoogled? Ik vind namelijk redelijk wat dingen als ik zoek op "pbcl.dll crash".
Ja heb zeker gegoogled maar de meeste berichten wijzen allemaal naar de FAQ can punkbuster en die heb ik al doorgenomen en heb geen van die programma's draaien.Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:20:
Heb je al geGoogled? Ik vind namelijk redelijk wat dingen als ik zoek op "pbcl.dll crash".
Je zou PB eens kunnen updaten misschien dat dit het probleem verhelpt. http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Sorry vergeten te vermelden dit heb ik al geprobeerd en er werd idd een nieuwe versie geinstalleerd maar toch hielp het niets. Heb ook pbcl.dll verwijderd en toen die update tool gedraaid. Toen werd die dll weer netjes gedownload en terug gezet maar de foutmelding blijft.Onroptemraakle schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:42:
Je zou PB eens kunnen updaten misschien dat dit het probleem verhelpt. http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php
ik heb sinds vandaag spontaan zelfde probleem. ook netjes geupdate geen enkel proces draait wat op die faq lijst staat maar zodra ik in ennemy terretory punk buster enable krijg ik dat ET een ongeldige bewerking door pbcl.dll.
beetje radeloos nu want om nu heel me windows te reinstallen voor een potje ET gaat me wat te ver.
beetje radeloos nu want om nu heel me windows te reinstallen voor een potje ET gaat me wat te ver.
Sommige mensen....
Ik heb mijn probleem bij punkbuster neergelegd en heb nu een support ticket daarvoor. Ik ben vandaag nog eens nagegaan waar het aan zou kunnen liggen. IK heb ff in systeemherstel gekeken en daar kon ik zien wat ik allemaal geinstalleerd had in die 2 dagen. Ik weet nog dat ik woensdag nog goed heb kunnen spelen. Wat ik zogauw heb kunnen nagaan is dat ik in/ rond die tijd de volgende dingen heb gedaan:
half-life 2 herinstallatie (met steam enzo)
windows update gedraait (hier waren erg veel nieuwe updates, stuk of 9)
Software distribution service 2.0 (stond in systeemherstel, waarschijnlijk geinstalleerd tijdens windows update ofzo)
Persoonlijk denk ik dat een update van microsoft windows/office wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Ik wacht echter nog even met het uninstallen van de laatste updates.
Heb jij mischien ook een van deze dingen gedaan ofzo?
half-life 2 herinstallatie (met steam enzo)
windows update gedraait (hier waren erg veel nieuwe updates, stuk of 9)
Software distribution service 2.0 (stond in systeemherstel, waarschijnlijk geinstalleerd tijdens windows update ofzo)
Persoonlijk denk ik dat een update van microsoft windows/office wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Ik wacht echter nog even met het uninstallen van de laatste updates.
Heb jij mischien ook een van deze dingen gedaan ofzo?
Ik heb wel alle windows XP updates binnen en windows defener. MS office specifieke updates heb ik niet binnen (dinsdag kwamen er 9 patches van MS) ik heb nu Ennemy terretory opnieuw geinstalleerd maar bij de 1e boot zodra ik op enable punkbuster klik crasht meteen weer pbcl.dll namens ET.exe ik kan dan weer een foutrapport sturen.
hier een overzicht van de fout:
AppName: et.exe AppVer: 0.0.0.0 ModName: pbcl.dll
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00048d8a
Als je dus punkbuster NIET activeerd kun je gewoon alles instellen. ook joinen met een NIET PB server gaat prima.
Heb net ook een ticket ingeschoten bij PB evenbalance.com kijken wat die zeggen.
hier een overzicht van de fout:
AppName: et.exe AppVer: 0.0.0.0 ModName: pbcl.dll
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00048d8a
Als je dus punkbuster NIET activeerd kun je gewoon alles instellen. ook joinen met een NIET PB server gaat prima.
Heb net ook een ticket ingeschoten bij PB evenbalance.com kijken wat die zeggen.
[ Voor 32% gewijzigd door Koelkasten op 11-08-2006 23:25 ]
Sommige mensen....
ja ik denk dat het met die laatste patches te maken heeft ofzo. Is jammer dat ik net mijn dual boot windows xp heb vervangen door linux anders had ik het kunnen testen.
Ik heb op een losse HD die ik nog had liggen even snel WINXP SP2 installed en kan vanaf die install wel dezelfde ET.exe starten en dan punkbuster activeren zonder crashes. Als ik dezelfde install van ET probeer te starten van mijn "normale" windows install dus met full updates dan cracht ET direct door punkbuster. ook al heb ik eerst alle processen die niet nodig zijn in de taskmanager gekilled.Bart1983 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:48:
ja ik denk dat het met die laatste patches te maken heeft ofzo. Is jammer dat ik net mijn dual boot windows xp heb vervangen door linux anders had ik het kunnen testen.
Sommige mensen....
Ok probeer nu eens windows te updaten. Als het daarna niet meer werkt ligt het dus aan een van die laatste patches. Als je die laatste 9 dan 1 voor 1 verwijder heb je zo gevonden welke het probleem veroorzaakt. Of je kunt ze ook 1 voor 1 installeren (weet niet of er een datum bij staat wanneer de patch gereleased is).
[ Voor 20% gewijzigd door Bart1983 op 12-08-2006 15:01 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik cod2 start krijg ik dezelfde foutmelding als jou Bart. De windows update KB917422: beveiligingupdate voor Windows XP is de boosdoener. Ik heb deze verwijderd. De rest van de updates zijn in orde. Weten jullie misschien wat ik nu moet doen.
Amd 64 3500+
Amd 64 3500+
Hoezo wat je nu moet doen? Je hebt KB917422 toch verwijderd en nu werkt het toch weer? Of vraag je je nu af of je nu een beveiliging risico loopt door die patch niet te installeren?Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:55:
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik cod2 start krijg ik dezelfde foutmelding als jou Bart. De windows update KB917422: beveiligingupdate voor Windows XP is de boosdoener. Ik heb deze verwijderd. De rest van de updates zijn in orde. Weten jullie misschien wat ik nu moet doen.
Amd 64 3500+
Kijk eens op deze link:
MS06-051: Vulnerability in the Windows kernel could result in remote code execution
IK heb zelf windows XP professional SP2 en die staat niet bij het rijtje.
EDIT 1: Hier --> http://www.crymod.com/index.php staat het volgende:
On August, 9th Microsoft released about 12 security updates on their monthly patch day. In general any security improvement is highly appreciated, but some community members encountered problems with one of the patches. If you have installed the Security Update KB917422 it might be that you get a crash when joining a Punkbuster protected server. This is not necessarily happening and only if you encounter this crash you should uninstall this security update again to solve the problem. We also heard that this update might cause crashes in other games (e.g. BF2) as well. Be aware that security updates are necessary since they improve the overall protection of your system.
EDIT 2: Ik heb nu Security Update KB917422 verwijderd en alles werkt weer als een zonnetje (bedankt voor de tip Reginald)
[ Voor 43% gewijzigd door Bart1983 op 13-08-2006 12:12 ]
Ja ik draai KIS 6.0 hoezo? Draai jij ook iets van kaspersky en heb je ook problemen?. De persoon van punkbuster vroeg ook al wat voor virusscanner ik draaide. Ik heb hem toen ook gezegt dat ik alle services (waaronder die van kaspersky) had uitgeschakeld staan maar toch een crash kreeg.CIM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:53:
Draaien jullie toevallig Kaspersky anti-virus of iets anders?
EDIT: Het zou zomaar kunnen dat het toch aan met Kaspersky te maken heeft. Op hun forum is er nu een topic over:
http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=19708
[ Voor 30% gewijzigd door Bart1983 op 14-08-2006 15:19 ]
Kwestie van even virusscanner deinstalleren (dus niet alleen uitzetten) en het dan proberen, lijkt me
The devil is in the details.
Het klopt op een verse install (had nog een oudere HD liggen)
1- verse XP install met SP2 --> geen problemen
2- install van update KB917422 --> geen problemen
3- install van kaspersky 6.0 --> ellende en crash zoals eerder in posts beschreven.
Nu werkt of het deinstaleren van update KB917422 of het deinstaleren van kaspersky 6.0 Het maakt niet uit welke je deinstalled. als je maar 1 van de 2 echt verwijderd dan werkt alles weer. Kaspersky disabelen of op pauze zetten helpt in elk geval niets.
3- install van kaspersky 6.0 --> ellende en crash zoals eerder in posts beschreven.
Nu werkt of het deinstaleren van update KB917422 of het deinstaleren van kaspersky 6.0 Het maakt niet uit welke je deinstalled. als je maar 1 van de 2 echt verwijderd dan werkt alles weer. Kaspersky disabelen of op pauze zetten helpt in elk geval niets.
Sommige mensen....
gigantische kick omhoog.. maar wil dit topic toch even bedanken, ik werd al radeloos!Koelkasten schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:55:
Het klopt op een verse install (had nog een oudere HD liggen)
Kaspersky is dus de boosdoener.. hmmz.. welke virusscanner gaan we dan gebruiken?
Pagina: 1