asus V1J resolutie niet goed in te stellen

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen, ik heb volgens mij als een van de eerste hiero de nieuwe asus V1J.

Ziet er mooi uit, maar ik krijg de schermresolutie niet fatsoenlijk, er zit een x1600 kaart in met een wxsga+ scherm, max resolutie is 1680 bij 1050 maar ik krijg dit niet fatsoenlijk ingesteld. Of een lagere maar goed uitziende resolutie.

Van ati kan ik geen drivers downloaden omdat deze asus dat niet pikt, via de asus site drivers downloaden schiet niet op omdat deze ik met mn chello classic maarliefst 10 kb/s haal met een bestand van 140 mb.

De letter en vensters worden samengedrukt waardoor het niet leesbaar en mooi is.
Heb alle mogelijke resoluties geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om het er fatsoenlijk uit te laten zien.

Nog mensen met tips? Ben al 2 uur bezig en wordt stapel, breng m terug als dit nix wordt.

Alvast bedankt!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 19:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Download gewoon de drivers van de Asus site en installeer die als je vermoed dat er iets fout zit. Dat het langzaam gaat kunnen wij natuurlijk ook niet heel veel aan doen.
welke driver staat er dan nu op en waarom denk je dat het aan de driver ligt? Verder, wat wordt er dan precies in elkaar gedrukt, ik kan me namelijk niet voorstellen dat als je de reso op de native reso zet het er dan brak uitziet (staat het niet op 1680*1050 oid?)

[edit]
86 Ts in groet hoeft niet, groeten hoeft sowieso niet, maar de layout ermee verneuken is helemaal vervelend ;)

[edit2]
ok, duidelijk, ik snapte al niet waarom iemand zoveel Ts nodig had :P

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 10-08-2006 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Asus site is stront traag, dload van driver gaat met 3kb/s

Mijn batterijen van toetsenbord waren toevallig net op :) en bleef hangen.
Het gaat allemaal lekker hiero :)

Baal als stekker, laptop gekocht van 1600 euro en al 3 uur bezig om dat ding enigsinds normaal te laten draaien lukt niet.

Verwijderd

http://www.omegadrivers.net/ati.php

Daar de driver downloaden en dan installeren. Niet automatisch door windows laten zoeken iod maar handmatig forceren om de omega te gebruiken. Werkt goed op mijn Asus W2 (1680x1050)

Edit
Install ook even http://www.microsoft.com/...ndows/cleartypetuner.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanx! ga t meteen proberen

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd maar heeft niets geholpen helaas, de kwaliteit is zo slecht dat ik m denk ik terug ga sturen.
Erg klote, laptop van 1600 euro en ding heeft me alleen maar irritatie gegeven.

Er zit ook een zwaar fucked up versie van win xp pro bij,met heeeeel veel asus crap. En als je partitie's wil maken kan dat niet met de herstelversie want deze is wel bootable maar je kan alleen maar een herstel aangeven waarna al je partities weer worden verwijderd.

Als iemand nu nog de winnende tip heeft, hou ik m, anders ga ik m morgen direct rma melden.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip # 1:
Zorg voor een OEM cd van XP. Knal de hele harde schijf leeg. Ik wil ook geen Asus installatie. Veel te traag.

Kun je misschien een screenshot posten op volle grootte? RMA aanmelden is natuurlijk nog geen oplossing voor mensen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Dreamlabs, de resolutie van 1680 werkt dus al niet vanaf de eerste keer dat je hem opstartte?
Ik kijk zelf al meer dan een half jaar uit naar de V1J en verwacht toch wel dat er een oplossing moet zijn voor jouw probleem. Heb je de ASUS Hotline al gebeld?

Verder, hoe is de kwaliteit van de bouwconstructie en het toetsenbord? Produceert hij veel warmte? Hoe is de volume/geluidskwaliteit. En tenslotte, hoe lang gaat de batterij mee (of heb je dit niet kunnen uittesten?)

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m rma gemeld, ga niet lopen klooien met een nieuwe laptop als ie niet al meteen goed is.
Maandag gaat ie terug denk ik. Ding kost 1600 euro en er is echt wat mis mee.

Ervaring met batterij heb ik dus helaas niet, wel word ie behoorlijk heet en blaast ie heel wat warme lucht uit, 2 keer zoveel als mijn acer 1692 in ieder geval.

Verder voelt t apparaat wel degelijk aan en ziet er erg gelikt uit.
Ook vingerafdruk beveiliging is echt vet en werkt goed.

Je krijgt alleen herstel asus win xp pro bij. Waarbij je kunt kiezen tussen een installatie op 1 of 2 partities. Dus niet hendig, tevens zit er zwaaaaar veel asus meuk bij die je toch niet nodig hebt.
Ik had al mooi partities aangemaakt, herstel cd en hup alle partities weg. Klote xp herstel versie dus.

Ik vond m vrij traag lopen iig. Dit merkte ik ook tijdens de installatie.
Had het idee dat ie echt niet sneller was dan mijn acer met 1,7 pentium mobile 735 processor.

Scherm functioneerde niet goed en is mat, de helderheid viel me ook tegen.
Denk dat het wel aardig laptopje is, maar mijn ervaring met dit ding is zo tegengevallen door het gedoe allemaal dat ik op zoek ga naar een ander.

Denk er nu aan om een dell inspirion 6400 te halen alleen is het jammer dat die geen x1600 maar een x1400 heeft.

Iemand daar slechte ervaringen mee trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
De duitse site van asus is vaak sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Okay, even de irritatie van de ts verklaren.

Asus standaard software zuigt verschrikkelijk. Ik verkoop erg veel Asus en elke keer kost het me > 2uur om van hun bagger software een deftige laptop te maken.

Verder is dit duidelijk een bizar driverprobleem, je kan het wslijk oplossen met de originele ATI drivers. Asus support is vrij goed. De V reeks is kwalitatief erg goed, jammer dat een software probleem hier roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

topictitel verduidelijkt :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:41:
Ik had al mooi partities aangemaakt, herstel cd en hup alle partities weg. Klote xp herstel versie dus.
Bij mijn Professional herstel CD kan ik kiezen voor "recover to first partition", door die optie blijven bij mij elke keer mijn eigen gemaakte partities goed. :)

Ik moet wel zeggen, ik het begin vind ik de ASUS installatie niet eens zo enorm traag, maar installeer er iets bij en hij wordt hier soms ook enorm traag. Binnenkort begint school, dus ik moet maar even zorgen voor een schone installatie. Ik heb namelijk het gevoel dat het veel sneller kan. :)

Veel succes met je laptop verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de asus drivers geintalleerd, de ati originele drivers en de ati omega driver pack geinstalleerd.
Wel genoeg dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een asus v1j, met precies hetzelfde probleem. Is alleen maar normaal leesbaar op een resolutie van 800x600. :( Heeft iemand de oplossing? Ben nu de drivers aan 't downloaden van de asus site met diezelfde legendarische snelheid. (6 uur te gaan) Werkt dit? Zag dat de driver gisteren is ge-update. Snelheidsprobleem van asus heb ik al opgelost. ff mass dowloader van het net halen. down nu met 140 KB/s

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
J.Puite,

Mocht het niet lukken je problemen op te lossen dan zou ik gewoon wachten op de merom versie, die waarschijnlijk halverwege September (12?) beschikbaar zal zijn. Hoogst waarschijnlijk zijn minimale problemen zoals deze dan ook opgelost.

Voor mensen die overwegen de V1J aan te schaffen, kijk eens op deze site:
http://www.mobile01.com/t...159&t=199368&last=1575722

Min of meer een review... voor zover ik het er uit op kan maken. Interessanter zijn de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m teruggestuurd en kreeg melding dat ze het "defect" hadden geconstateerd. Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal 'm dan ook maar terugsturen. Wel belachelijk dat ze zo'n serie defect opsturen. Nou ja, als ie t straks dan maar weer doet. Bedankt voor de snelle hulp :) De native resolutie van de v1j is toch 1680 x 1050? De helpdesk deed of ik iets wonderlijks zei.

Voor als iemand anders dit heeft:
Omega drivers werken niet, ATI niet, en die van de asus site ook niet. 8)7

En hierbij ben ik de tweede hiero :p

@dreamlabs: Heb jij 't via Asus geregeld of via de winkel?
Heb je anders een mail adres van die repair lui? Als t iets software-matigs is hoef ik
m niet op te sturen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE:

Ik heb bij 4launch vorige week ook een Asus V1J besteld. Opgehaald en ik had gelijk dezelfde klachten. Er werd gelijk een nieuwe besteld. Deze kreeg ik vandaag thuisbezorgd. Ook deze had dezelfde klachten. Gelijk teruggestuurd.

4Launch is het aan uitzoeken en het blijkt dus dat er een hele serie is met een productiefout.

Asus is naar het schijnt nu ook bezig om alle laptops terug te halen bij de leveranciers vandaan. Ik zou zelf dus voor de zekerheid komende week deze laptop niet bestellen......

Ik heb de laptop overigens wel in handen gehad en los van het feit dat het scherm niet goed functioneerde voelde het apparaat behoorlijk degelijk aan. De prijskwaliteit verhouding is absoluut prima.

Voor 1550 euro krijg je een T2400 processor, 1 gig ram, 100 gig sataschijf en X1600 videokaart. Bovendien zit er een ingebouwde webcam in het scherm, dat ook nog eens een verschrikkelijk fijne resolutie heeft van 1680x1050 !

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:48
Empulse schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:14:
J.Puite,

Mocht het niet lukken je problemen op te lossen dan zou ik gewoon wachten op de merom versie, die waarschijnlijk halverwege September (12?) beschikbaar zal zijn. Hoogst waarschijnlijk zijn minimale problemen zoals deze dan ook opgelost.

Voor mensen die overwegen de V1J aan te schaffen, kijk eens op deze site:
http://www.mobile01.com/t...159&t=199368&last=1575722

Min of meer een review... voor zover ik het er uit op kan maken. Interessanter zijn de foto's :)
Huh, dat is apart... In dat topic op mobile01 staat dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://attach.mobile01.com/attach/200608/mobile01-a571a7852b2f5c28bb0b5000afed3c75.jpg

WXGA dus? Ik snap het niet meer, jullie wel?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Empulse
Chimera

Er zijn verschillende versies van de V1J op de markt.

Zo heb ik oa gelezen dat er in Rusland en Frankrijk een Merom V1J komt met de volgende specs:

Core 2 Duo T5600
1GB DDR 667Mhz
X1700 256MB Hypermemory
15.4” WXGA+
120GB 5400RPM hardeschijf

Daarnaast komt er in Zweden, Noorwegen, Zwitserland, en waarschijnlijk ook in Nederland en Duitsland het volgende model:

Core 2 Duo T7200
1GB DDR 667Mhz NL / 2GB DDR Mhz DE&CH
X1600 512 MB HyperMemory
15.4'' WSXGA+
100GB 5400 rpm NL / 120GB 5400 rpm DE&CH

Verwijderd

Hoe is het nu met die V1J? Zijn de problemen inmiddels opgelost? ik zoek al weken naar een goeie laptop met een 1680x1050 resolutie. kwam bij de Compal terecht tot ik over de Asus V1j las. Ik denk dat dit hem gaat worden maar dan wil ik wel een perfect exemplaar.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:28:
Hoe is het nu met die V1J? Zijn de problemen inmiddels opgelost? ik zoek al weken naar een goeie laptop met een 1680x1050 resolutie. kwam bij de Compal terecht tot ik over de Asus V1j las. Ik denk dat dit hem gaat worden maar dan wil ik wel een perfect exemplaar.
Over een uurtje komt de TPG Post hem brengen. Besteld bij 4lauch dus ben benieuwd of deze goed zijn.

Edit: volgensmij zijn de problemen opgelost. Heb de laptop opgestart en het beeld is super(zelfde als mijn oude M6800Ne). Ben nu windows even een clean install geven en dalijk nogeens proberen :)

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 20-09-2006 09:35 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:15
LED-Maniak schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:31:
[...]

Over een uurtje komt de TPG Post hem brengen. Besteld bij 4lauch dus ben benieuwd of deze goed zijn.

Edit: volgensmij zijn de problemen opgelost. Heb de laptop opgestart en het beeld is super(zelfde als mijn oude M6800Ne). Ben nu windows even een clean install geven en dalijk nogeens proberen :)
Dat is goed om te horen, ik ben ook van plan om deze laptop aan te gaan schaffen. Ik hoor dan ook graag verdere ervaringen met deze laptop.

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45

MyS

ik heb mijn v1j nu bijna 2 weken, geen problemen met het scherm en hij bevalt echt ontzettend goed. Afgelopen weekend geprobeerd vista te installeren, verloopt allemaal goed, alleen een aantal dingen worden nog niet herkend of werken nog niet goed, zoals webcam etc.

verder echt een super laptop, alleen je krijgt er standaard wel ontzettend veel asus troep bij, ben er nog niet echt achter waar alle bijgeleverde programma's voor zijn, dus als iemand het wel weet.... laat het weten!

Overigens heb ik er een 80 gig 7200 rpm schijf, 2 gig geheugen en een 2,0 ghz processor in laten zetten.

• LED-Maniak
  • Nu online
Unknown_Bitch schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:55:
ik heb mijn v1j nu bijna 2 weken, geen problemen met het scherm en hij bevalt echt ontzettend goed. Afgelopen weekend geprobeerd vista te installeren, verloopt allemaal goed, alleen een aantal dingen worden nog niet herkend of werken nog niet goed, zoals webcam etc.

verder echt een super laptop, alleen je krijgt er standaard wel ontzettend veel asus troep bij, ben er nog niet echt achter waar alle bijgeleverde programma's voor zijn, dus als iemand het wel weet.... laat het weten!

Overigens heb ik er een 80 gig 7200 rpm schijf, 2 gig geheugen en een 2,0 ghz processor in laten zetten.
Ik was die asus meuk de eerste 5 minuten ook al zat :P
Daarom heb ik een re-install gedaan.

Overigens kan je met de recovery cd een install doen zonder asus meuk!

Gewoon de 2 cd's installeren waar hij om vraagt. Vraagt hij daarna om de utility cd erin te stoppen dan moet je de computer uitzetten door de knop even 5 sec in te drukken. Windows installeert zich vervolgens zonder meuk! :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Empulse
Unknown_Bitch schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:55:

Goed om te horen! Hoe bevalt de kwaliteit van de behuizing? En hoe lang doe je gemiddeld met de batterij en is de productie van warmte hinderlijk, of valt dat wel mee? Dat van die ASUS troep... is pas van de laatste twee/drie maanden. Daarvoor deed ASUS dit niet, heb eigenlijk ook geen idee waarom nu opeens wel.

• LED-Maniak
  • Nu online
Empulse schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:43:
[...]

Goed om te horen! Hoe bevalt de kwaliteit van de behuizing? En hoe lang doe je gemiddeld met de batterij en is de productie van warmte hinderlijk, of valt dat wel mee? Dat van die ASUS troep... is pas van de laatste twee/drie maanden. Daarvoor deed ASUS dit niet, heb eigenlijk ook geen idee waarom nu opeens wel.
De laptop voelt enorm degelijk, Toetsenbord zit goed vast en de spatiebalk werkt (eindelijk) naar behoren.

De laptop kan heet worden en dat gebeurt ook. Niet veel anders dan bij andere laptops volgensmij.

De accuduur is(op dit moment) ongeveer 3 ~ 3.5 uur.

Dat inloggen dmv je vinerafdruk is echt gaaf _/-\o_

Zit je uitgelogd op tweakers, even je vinger over het dingetje en hij logt in! *O*

[edit2]
Ik heb iets eigenaardigs. Het lijkt of er op mijn scherm allemaal zeer kleine "vlekjes" zitten. Komt dit omdat ik een driver mis, hoort dit of wat? Ziet er van dichtbij uit als lichte en donkere vlekjes.

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 20-09-2006 23:31 ]

• MyS

MyS

ik heb op mijn v1j geen last van 'vlekjes'

Ik vind overigens dat deze laptop een stuk minder warm wordt dan de m6va en de m6n die ik hiervoor had, batterij zit bij mij ongeveer op 3 uur.

De behuizing voelt erg stevig uit en ziet er naar mijn mening erg goed uit! Vingerafdruk is idd nice, maar vind het alleen jammer dat je bij het windowsinloggen dan ook weer iets van asus er in hebt staan: 'please swipe your finger'... had van mij niet gehoeven.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, ook welke asus software zij er wel of niet ophebben.

Ik heb er nu power4gear, chkmail en de software die je bij de tpm en fingerprint hardware krijgt.

• LED-Maniak
  • Nu online
Unknown_Bitch schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:59:
ik heb op mijn v1j geen last van 'vlekjes'
Ik heb het idee dat dit komt omdat het beeldscherm nog niet lang aan heeft gestaan.
Ipv dat elke pixel exact dezelfde kleur heeft zit er een klein beetje afwijking in. Dit zie je terug.

Misschien is het scherm gewoon te lui?

TPM kwam ik al in het bios tegen maar kon er niets over lezen. Zo eens kijken wat het doet :)

• Empulse
LED-Maniak schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:50:
De laptop kan heet worden en dat gebeurt ook. Niet veel anders dan bij andere laptops volgensmij.
Is dit het uitsluitend het geval bij gamen, of ook bij normaal; officegebruik?
De accuduur is(op dit moment) ongeveer 3 ~ 3.5 uur.
Bij wat voor instellingen? Schermhelderheid, modular bay accu, bluetooth/WiFi aan/uit?

• LED-Maniak
  • Nu online
Empulse schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:49:
[...]

Is dit het uitsluitend het geval bij gamen, of ook bij normaal; officegebruik?
Dit is eigenlijk altijd. Zowel bij office als hij gamen. Het ziet er van dichtbij uit als een statische ruis. Hele vreemde dingetjes, ben bang dat ik geen foto's kan maken ervan of dat het hoort dat ik gewoon zeur :P
[...]

Bij wat voor instellingen? Schermhelderheid, modular bay accu, bluetooth/WiFi aan/uit?
Minimaal gebruik. Processor draait dan dacht ik op ongeveer 230MHz. Bluetooth uit, schermhenderheid zeer laag.

• Empulse
LED-Maniak schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:34:
[...]

Dit is eigenlijk altijd. Zowel bij office als hij gamen. Het ziet er van dichtbij uit als een statische ruis. Hele vreemde dingetjes, ben bang dat ik geen foto's kan maken ervan of dat het hoort dat ik gewoon zeur :P
De warmte ziet eruit als een statische ruis? :/ Sowieso is dat het laatste wat ik verwacht had (dat de V1J zoveel warmte produceert). De W3J heeft dit probleem ook, maar daar was het van te verwachten, daar de behuizing van de W3 veel compacter is dan die van de V1J.

• LED-Maniak
  • Nu online
Empulse schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:40:
[...]

De warmte ziet eruit als een statische ruis? :/ Sowieso is dat het laatste wat ik verwacht had (dat de V1J zoveel warmte produceert). De W3J heeft dit probleem ook, maar daar was het van te verwachten, daar de behuizing van de W3 veel compacter is dan die van de V1J.
Nee, ik denk niet dat het de warmte is maar dat gewoon niet alle pixels zijn gecalibreerd/gewoon lui zijn. Ik kijk het denk nog even aan. Tenzij iemand ervaring/advies/vul in heeft. Zit toch 2 jaar garantie op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
LED-Maniak schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:46:
[...]

Nee, ik denk niet dat het de warmte is maar dat gewoon niet alle pixels zijn gecalibreerd/gewoon lui zijn. Ik kijk het denk nog even aan. Tenzij iemand ervaring/advies/vul in heeft. Zit toch 2 jaar garantie op :)
Mijn vraag was of de warmteproductie alleen tijdens het gamen is of continu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Empulse schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:28:
[...]

Mijn vraag was of de warmteproductie alleen tijdens het gamen is of continu? :P
lol ok :P

Nah, valt wel mee tijdens normaal werk. Zonder lader eraan blijft hij bij mij iig redelijk stil en niet veel warmteproductie. Bij gamen echter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
En aangezien we het nogsteeds over je V1J hebben. Ik heb problemen als ik battlefield 2 speel. Het beeld hapert nogal eens.

Nu zit ik te kijken of anti-alias(oid) niet in de weg zit en ik zie opeens dat de kaart 512MB hypermemory heeft waarvan 256 dedicated. Ik zou die andere 256mb toch weer graag hebben voor me laptop zelf. Iemand enig idee waar je dit veranderd? In het bios iig niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nieuwe ervaringen met de V1J???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Die flekjes op je scherm is volgens mij Dithering... dat heeft mn ASUS F3Ja ook (15,4" scherm), schijnt dat het iets in de ATI mobile kaart is ofzo.. want mensen met nVidia kaart hebben er geen last van :?... zou misschien via software update gefixt kunnen worden...

En over die Hypermemory, pakt die alleen van het RAM geheugen af, als er niet genoeg videogeheugen is.. Mijn Laptop heeft ook 2GB RAM standaard.. dus die 256mb zal ik niet zo snel missen :P... Maar 512mb gebruikt die videokaart toch niet denk ik...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empulse schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:54:
Chimera

Er zijn verschillende versies van de V1J op de markt.

Zo heb ik oa gelezen dat er in Rusland en Frankrijk een Merom V1J komt met de volgende specs:

Core 2 Duo T5600
1GB DDR 667Mhz
X1700 256MB Hypermemory
15.4” WXGA+
120GB 5400RPM hardeschijf

Daarnaast komt er in Zweden, Noorwegen, Zwitserland, en waarschijnlijk ook in Nederland en Duitsland het volgende model:

Core 2 Duo T7200
1GB DDR 667Mhz NL / 2GB DDR Mhz DE&CH
X1600 512 MB HyperMemory
15.4'' WSXGA+
100GB 5400 rpm NL / 120GB 5400 rpm DE&CH
Is er al bekend wanneer deze laptop in Nederland komt? Want ik wacht op deze laptop namelijk al een flinke tijd:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:39
Is er al bekend wanneer deze laptop in Nederland komt? Want ik wacht op deze laptop namelijk al een flinke tijd:(
De tweede verkoopt Laptops4u voor 1849€.
Zie: http://www.laptops4u.nl/info/v1j-aj017h-1136.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MySjah schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:55:

Heb jij ook problemen met de DVD sluiting. Hij sluit niet gelijk maar schiet even terug bij mij. Ik heb hem terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dvd van de V1j sluit niet goed bij de nieuwe modellen. Ik heb hem vergeleken met andere nieuwe V1J modellen en ze hebben allemaal hetzelfde probleem. Ik heb andere asus modellen ernaast gezet maar deze vertoonden geen problemen. i.p.v. dat de dvd gewoon dicht klikt als je hem sluit, schiet hij bij mij eerst een paar keer naar buiten. Je moet hem echt hard door drukken voordat hij dicht gaat en blijft. Dit vond ik een ZEER GROTE MINPUNT op zo'n dure, prachtige en stijlvolle notebook.Een DVD slot zou perfect zijn geweest. Voor de rest was hij echt de beste in z'n range. Waarschijnlijk ga ik dan toch voor de W2PC als ze deze DVD probleem niet kunnen verhelpen.

Hebben jullie er daar ook last van??? Overigens heeft de winkelier de technische helpdesk gebeld om opheldering te vragen en die was ECHT SUPER GROF, ONPROFESSIONEEL EN ONBELEEFD. TECHNISCHE HELPDESK VAN ASUS IS ECHT KLOTE. Ik ben blij dat ik hem niet online heb gekocht anders had dat gezeur van verzendkosten en wachten erbij gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 08-09 00:05
Ik ben geinterresseerd in deze laptop geraakt na het bekijken van de V1j foto's en diverse reviews. Echter heb ik nog veel vragen waarmee ik zit:

- Hoe bevalt de scherm, heeft deze nog last van dithering of grainess?
- Hoe scherp is beeld op de laagst/midi/hoogste stand. Ik bedoel dan met name de
scherpte/contrast/leesbaarheid etc, in vergelijking met een glossy scherm?
- Is deze laptop stil, of draait de fan continu?
- Wordt deze laptop niet heet? gezien de GPU?
- Hoe is de kwaliteit opbouw in vergelijking met bijv Toshiba of Sony?
- Wat is de minimale en maximale accutijdsduur?
- Zit er ook een ingebouwde microfoon in?
- Krijg je ook een soort van bracket bij?, zoals bij de Asus Wj3 om bijv de dvd brander te vervangen met een second HD of accu. Aangezien de dvd brander hotswappable is.

Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven op mijn vragen. Google heeft mij tot heden helaas geen antwoord kunnen geven.

Mijn samenstelling tot nu toe:

V1J-AJ004P Barebone Prijs: 1465 excl verzendkosten
Leverancier: Laptops4U

Intel Core Duo T2400 1.83GHz 2Mb L2 Cache 667Mhz FSB (upgradable t/m T7600)
100GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024 DDR2 667Mhz 1 slot
8* hot swappable DVD SuperMulti Drive Dual Layer
ATI Mobility Radeon X1600 256/512MB
4-in-1 cardreader; fingerprint reader
15.4" WSXGA+ (1600x1050) TFT/ 1.3Megapixel webcam
1 x Express Card, 1 x VGA port, 1 x Headphone-out jack (SPDIF), 1 x Microphone-in jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 3 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV-Out, 1 x Infrared Port, 1 x μ-DVI, 1 x Docking Port (hot swappable)
Windows XP Home
363 x 263 x25-35.7 mm; 2.7 kg (with travel drawer)
8-cells Li-Ion 5200mAh
Internal W-LAN 54Mbps (2915abg)/ Bluetooth 2.0
2 jaar pick up & return garantie (Alleen in Nederland; buitenland: carry in)
Gratis Draagtas en Optische Muis

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
PCMedic schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:32:
- Hoe bevalt de scherm, heeft deze nog last van dithering of grainess?
Bevalt nu goed, als ik helemaal dim dan heb ik wel dat de ene kant donkerder is dan de andere kant. Op half brightness niet merkbaar.
- Hoe scherp is beeld op de laagst/midi/hoogste stand. Ik bedoel dan met name de
scherpte/contrast/leesbaarheid etc, in vergelijking met een glossy scherm?
Zeer goed leesbaar.
- Is deze laptop stil, of draait de fan continu?
Fan houdt er bij mij regelmatig mee op omdat laptop dan weer 'koud' is.
- Wordt deze laptop niet heet? gezien de GPU?
Valt reuze mee.
- Hoe is de kwaliteit opbouw in vergelijking met bijv Toshiba of Sony?
Zeer degelijke en stevige laptop.
- Wat is de minimale en maximale accutijdsduur?
Minimaal iets van 1.5 uur, max 2.5~3 uur.
- Zit er ook een ingebouwde microfoon in?
Jup, in het scherm naast de camera zodat je in tegenstelling tot andere laptops de andere persoon niet hoort dat je typt. Superieure kwaliteit van de boxjes overigens.(Vergeleken me M6Ne)
- Krijg je ook een soort van bracket bij?, zoals bij de Asus Wj3 om bijv de dvd brander te vervangen met een second HD of accu. Aangezien de dvd brander hotswappable is.
Krijg je er níet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Voor de mensen die belangstelling in hebben, is hier een BETA BIOS waarbij de schermproblemen met de Asus V1j verholpen zijn.

GEBRUIK IS OP EIGEN RISICO.

Link: http://www.notebookforums.com/thread173555-15.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:25:
Voor de mensen die belangstelling in hebben, is hier een BETA BIOS waarbij de schermproblemen met de Asus V1j verholpen zijn.

Beste PC Medic,

2 vragen: Hoe is de DVD bij jou? Sluit hij gewoon in een keer goed?? en Waar heb je hem gekocht??

Mvg. Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:15
Ik heb sinds gisteren een V1J en heb geen van de genoemde problemen, het scherm is perfect en de dvd lade sluit prima.
Het design van de laptop is erg mooi, en hij werkt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:51:
[...]

Beste PC Medic,

2 vragen: Hoe is de DVD bij jou? Sluit hij gewoon in een keer goed?? en Waar heb je hem gekocht??

Mvg. Yves
Beste Yves,

Ik heb de Asus V1j nog niet aangeschaft, dus helaas kan ik mijn bevindingen over de DVD speler niet met je delen. Wel heb ik voldoende kennis over notebooks en de markt die erom heen zit. Wanneer je DVD brander niet goed sluit is dit gewoon een mankement die gerepareerd moet worden door Asus.

Probeer eens contact op te nemen met Asus Nederland, en leg het probleem beleefd/netje uit. Vertel erbij dat je werk er door word gehindert, grootte kans dat je deze opgehaald en wordt vervangen. Mocht dit niet via Asus geregeld kunnen worden, probeer het dan via de webshop of winkel waar je deze hebt gekocht, en leg daar het probleem uit.

De Asus V1j is een high end klasse notebook, dus deze foutje mogen in principe niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS

MyS

Zou iemand die in het bezit is van een Asus v1j eens naar zijn battery wear level willen kijken? Bij mij is dit na ongeveer 1,5 maand al 20% en dit lijkt mij wat aan de hoge kant of maak ik mij onnodig zorgen?

Het wear level is te bekijken met het programma notebook hardware control onder het tabblad battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
PCMedic schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:25:

werkt perfect en weg rare kleuren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arlie
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kan iemand hier iets verduidelijken voor mij, zijn de 15.4" WXGA mat? en de WSXGA+ Color Shine?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
MySjah schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:41:
Zou iemand die in het bezit is van een Asus v1j eens naar zijn battery wear level willen kijken? Bij mij is dit na ongeveer 1,5 maand al 20% en dit lijkt mij wat aan de hoge kant of maak ik mij onnodig zorgen?

Het wear level is te bekijken met het programma notebook hardware control onder het tabblad battery.
Mijn wear level is naar 1,5 maand 79%...........dit zie ik net, ga maandag even met asus bellen

Edit: 1 dag later is mijn wear level 91%

[ Voor 4% gewijzigd door Magicw00b op 18-11-2006 21:07 ]

Pagina: 1