Ik heb hier een PowerMac G5 staan en had daarin een 250GB hdd waar het alles opstaat en een 80GB disk in de tweede bay die ik als backup gebruikte. Ik heb een nieuwe 250GB disk aangeschaft die ik in plaats van de 80GB wil gebruiken en wel in RAID 1 (mirror).
Voor het maken van de array ben ik op zoek gegaan naar meer informatie en kwam onder andere de deze pagina tegen. Hier staat een boodschap die mij wat verontruste:
Voor het maken van de array ben ik op zoek gegaan naar meer informatie en kwam onder andere de deze pagina tegen. Hier staat een boodschap die mij wat verontruste:
It sounds like what you're saying is that it is possible to have a RAID 1 configuration using the two drive bays in my G5. Is it possible to configure a single drive right now, then when I get a second drive next week, create the RAID 1 configuration at that point? (i.e., can RAIDs be configured "after the fact?")
Ik kan hier verder op internet niets van vinden (met Google), de Apple support pagina's en OS help zeggen hier ook niets over. Is er iemand hier die al eens op deze manier een RAID set gemaakt heeft en dit kan bevestigen of ontkrachten dat ik de data verlies als ik nu een RAID set aanmaak?Nope, you have to have two newly formatted (empty of data) drives to mirror in disk utility
[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 10-08-2006 18:56 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini