Toon posts:

PC crasht constant, waar ligt het probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreselijk probleem. Mijn computer crashde de laatste keer steeds, en op een gegeven moment wou hij niet meer opstarten. Blauw scherm etc. Het beeldscherm sprong ook steeds niet aan, de ene keer wel en de andere keer niet. Nu dacht ik dat mijn hardeschijf dood was en heb een nieuwe gekocht, maar hij geeft nu nog steeds het zelfde probleem. Toen ik windows opnieuw aant installeren was kreeg ik ook blauw scherm. Wat is er in hemels naam aan de hand? Ik denk zelf dat het misschien het geheugen zou kunnen zijn.
Zou iemand mij aub kunnen vertellen wat er aan de hand is? Het is zeer dringend, ik zit met iets en dat moet voor het eind van de week geregeld zijn.
alvast heel erg bedankt! _/-\o_

_/-\o_ -Peter

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:28
Geheugen, brakke schijf? Je geeft niet erg veel info, om je te helpen.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Om het geheugen te controleren -> memtest86 .

Verwijderd

mobo bolle condensatoren?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Met zo weinig informatie, en zon onduidelijke titel denk ik niet dat iemand je met ook nog eens zo weinig informatie kan/gaat helpen... Je zou zelf je geheugen kunnen testen met Memtest... Lees ook eens de troubleshooting FAQ door.

[ Voor 26% gewijzigd door Nielsvr op 10-08-2006 17:41 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 18:07

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:37:
Hallo,

Ik heb een vreselijk probleem. Mijn computer crashde de laatste keer steeds, en op een gegeven moment wou hij niet meer opstarten. Blauw scherm etc. Het beeldscherm sprong ook steeds niet aan, de ene keer wel en de andere keer niet. Nu dacht ik dat mijn hardeschijf dood was en heb een nieuwe gekocht, maar hij geeft nu nog steeds het zelfde probleem. Toen ik windows opnieuw aant installeren was kreeg ik ook blauw scherm. Wat is er in hemels naam aan de hand? Ik denk zelf dat het misschien het geheugen zou kunnen zijn.
Zou iemand mij aub kunnen vertellen wat er aan de hand is? Het is zeer dringend, ik zit met iets en dat moet voor het eind van de week geregeld zijn.
alvast heel erg bedankt! _/-\o_

_/-\o_ -Peter
Eeh....wordt de proc niet te warm (zelfde problem heb ik ook gehad). ZALMAN cooler op me proc en problem was weg ;)

Overigens dacht ik toen ook eerst aan brakke HD, brak geheugen...etc...

Verwijderd

Topicstarter
de oude schijf is een seagate 30gb en de nieuwe een maxtor 200gb, geheugen is van twinmos en ng een een of ander merk beide 128mb.

@dietervdw: waar moet ik dat intypen in DOS?

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:41:
[...]

Eeh....wordt de proc niet te warm (zelfde problem heb ik ook gehad). ZALMAN cooler op me proc en problem was weg ;)

Overigens dacht ik toen ook eerst aan brakke HD, brak geheugen...etc...
er zit een zeer goede cooler op en de temp zit rond de 37 graden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en
Windows XP en 2000 BSOD guide

En check ook even faq "forumgedrag" en snap dan aub dat we er zo er weinig mee kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:41:
de oude schijf is een seagate 30gb en de nieuwe een maxtor 200gb, geheugen is van twinmos en ng een een of ander merk beide 128mb.

@dietervdw: waar moet ik dat intypen in DOS?
Moet je eerst even downen. En dan opstarten vanuit dos met:
A: 
memtest086

ofzo :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door daar staan ook de nodige tips in in het geval van een niet goed werkend systeem.

grote kans dat het het geheugen is trouwens.
AW_Bos schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:43:
[...]

Moet je eerst even downen. En dan opstarten vanuit dos met:
A: 
memtest086

ofzo :)
memtest is linux, dat kun je niet opstarten op deze manier .

[ Voor 40% gewijzigd door TERW_DAN op 10-08-2006 17:43 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

* Ray mompelt iets van...wel registreren als er problemen zijn en niet de faq etc lezen.....grrr.../me

maak een fatsoenlijke openingpost met alle gegevens die daar in horen. Lees de opstarten faq en vertel ons wat je WEL zelf geprobeerd hebt. dan kunnen we wat

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 12:02
Wahah dat moet je niet in Dos intypen maar dat is een programmatje!

Google -> memtest86.

http://www.memtest86.com/

astu!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:41

OMD

StuiTeR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:43:
* OMD mompelt iets van...wel registreren als er problemen zijn en niet de faq etc lezen.....grrr.../me

maak een fatsoenlijke openingpost met alle gegevens die daar in horen. Lees de opstarten faq en vertel ons wat je WEL zelf geprobeerd hebt. dan kunnen we wat
niet alleen de pc heeft een probleem, ook het keyboard, CAPS-LOCK hangt :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
ook welkom op GoT... maak volgende keer een iets meer inhoudelijke topic titel :X ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet eens op mijn hardeschijf komen, hoe moet ik dat programmatje dan uitvoeren? Ik zit nu op een pc bij een vriend. En sorry dat ik zoweinig info kan geven. Ik heb nog weinig kunnen proberen. Ik kan ook niet in veilige modus komen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Download de iso van memtest86 op de website, burn de iso naar cd en stop de cd in je pc. Laat vervolgens je pc booten van cd.

***RTFM***

[ Voor 5% gewijzigd door Mishmash op 10-08-2006 17:52 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Welkom marninx, ik heb even je topictitel veranderd, ten eerste willen we geen topictitels in hoofdletters, dat komt op internet namelijk SCHREEUWERIG en onbeschoft over ;) Daarnaast zijn er vast meer mensen die dringend hulp nodig hebben, maar daarom heb jij niet ineens voorrang ;) Probeer de volgende keer een rustige, nette topictitel te bedenken die jouw probleem beschrijft.

Daarnaast: geef zoveel mogelijk info als je kan, zodat men je hier zo goed mogelijk kan helpen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

http://www.knoppix.nl/faq-download.php

Daar staat memtest wel op, succes.

Alle proemn in n drek

• Rauzi
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
Je hoeft memtest dus niet op de hardeschijf te zetten. Brand het .iso bestand van memtest op een CD, doe hem in je CD/DVD-speler en memtest start zichzelf op.

Eventueel moet je nog de volgorde veranderen waarin de BIOS je media (hardeschijven, cd-spelers, floppy-drives, etc) leest.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kun je de foutmelding van het blauwe scherm geven? Dan weten we misschien iets meer.
Dit kun je dan vervolgens zelf googlen en als je dan nog geen oplossing hebt gevonden is er hier misschien iemand die je kan helpen.
We willen je best helpen, maar kunnen niet veel als je weinig info geeft. Ook moet je ff zelf zoeken naar een oplossing, er staat al zoveel op GoT en internet in het algemeen.
Wat mij betreft kan het nu nog alles zijn: brakke videokaart, kapot geheugen, kapotte HD, oververhitte processor, iets met het moederbord...
Wat meer info graag!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

Topicstarter
mensen hardstikke bedankt (y), sorry voor de late reply maar internet had het weer eens moelijk. Ik ben erachter en het bleek indd het geheugen te zijn. Nieuw reepje gekocht en thats it :)thanks voor de hulp.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, als je later nog 1 topic wil starten, neem dan de Algemene gedragsregels (Netiquette) aandachtig door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.