Toon posts:

Asus Wl700GE via het internet bereiken

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Weet iemand hoe ik de Asus WL700GE via het internet kan bereiken. Ik heb van alles geprobeerd maar niets lukt. De manual en de support desk van Asus is minimaal! Het zou toch moeten lukken om via je browser met een IP adress en poort 8080 je de asus te kunnen bereiken. Heeft iemand hierin ervaring en zou hij mij kunnen helpen. Wat zou bijvoorbeeld aan instellingen moeten wijzigen of open gooien? Ik hoop dat ik snel een reactie krijg en als jullie meer gegevens nodig hebben dan hoor ik het,

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je mag de menu's natuurlijk wel eens doorzoeken he ;)

Remote administration of remote access moet je hebben.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan

Ik heb enable firewall op yes
enable web access from WAN op yes

Port web access from WAN op 8081

responding ping request op yes

Iets van remote settings zie ik er niet bij staan

Wat bedoel je?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat zei de supportdesk dan ?
Ondersteund die Asus wel om vanaf internet het admin gedeelte te bereiken ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is juist de kracht van dat ding. Daarom koop je de Asus WL700GE omdat er een ingebouwde webserver inzit, een ingebouwde harde schijf en etc. Volgens de manual moet het ook gewoon kunnen alleen is het de manual slecht. Ik hoef trouwens niet zonodig de admin vanuit het internet te bereiken maar ik zou toch gewoon mijn eigen web page moeten kunnen bereiken die ik op de asus heb draaien.

Heeft iemand enige idee wat ik in mijn browser moet intypen of instellingen moet aanpassen

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is nog steeds niet duidelijk.
Blijkbaar heeft dit ding dus een ingebouwde webserver, waar je HTML paginas op kan zetten. Deze wil je dus vanaf internet benaderen. En dat lukt dus niet ?
Je benadert 'm ook op port 8081 ? En probeer je dat vanaf je eigfen PC , of echt vanaf internet ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hem het vanuit het internet dus met een andere PC. ALs ik ik lokaal ben dan kom ik via 192.168.2.1 wel op de page. Maar deze IP adress is echter alleen voor lokaal. Wat ik geprobeerd heb is 192.168.2.1:8080 maar dat werkt niet. Wat is het IP adress dat ik zou moeten inkloppen om hem te kunnen bereiken

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

http://www.whatismyip.com bekijken, en dat in plaats van je 192.x.x.x adres invullen (werkt alleen als je dus thuis zit)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 11-08-2006 14:52 ]

Hier staat tekst

• Romke

Romke

Dieselhead

Je internet ip misschien?

Als je in je browser even een proxy invult (die van je provider bijv.), kun je je internet ip inkloppen vanaf je eigen netwerk.
Dan gaat de proxy (=een externe computer op internet) de gevraagde pagina voor je opvragen...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:49:
Wat is het IP adress dat ik zou moeten inkloppen om hem te kunnen bereiken
Het ip adres wat je van je provider krijgt natuurlijk. Als je dit trouwens vanaf een andere pc probeert die achter een firewall en/of proxy zit, die poort 8080 blokkeert, kom je er natuurlijk sowieso niet op.

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:35:
Het zou toch moeten lukken om via je browser met een IP adress en poort 8080 je de asus te kunnen bereiken.
en
Waarom probeer je te connecten naar poort 8080, alsie op 8081 ingesteld staat 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door TheZoo op 11-08-2006 14:56 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Topicstarter
Anti Xp ik heb de livebox van wanadoo. Daar heb ik geen internet ip van

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij staat nu op 8080 en daarmee connect ik mee. Ik heb dus geprobeerd of de andere niet dicht stond. Dus ik heb zowel op 8080 en 8081 geprobeerd. Daar ligt het ook niet aan

Verwijderd

Topicstarter
Shaak_afhaak ik weet hoe ik mijn IP moet traceren maar dat is toch niet de IP wat ik moet hebben. De Asus WL700ge zou je moeten bereiken juist zonder je PC aan te hebben staan.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je moet dus sowieso op je buiten ip connecten. Volgens mij kan je dat opzoeken in de webconfig van de livebox.
Vervolgens vermoed ik dat je ook nog wat moet port forwarden in de Livebox, om de requests uberhaupt weer bij je Asus te krijgen.

In deeze zin staan drie fauten

• Romke

Romke

Dieselhead

Kijk, daar hebben we het probeelm dus.

Je moet poort 8081 forwarden op de livebox naar je asus router....
Of kijken of je die Asus router in een DMZ kunt zetten...

Je internet ip vind je uit door naar bijv. www.watismijnip.nl te surfen.

Verwijderd

Topicstarter
Vaudatje,

Dat lijkt me ook logisch. Ik heb ook geprobeerd de instellingen van de livebox te bekijken maar daar kom je dus niet in De livebox is zoiets van aanluiten en gaan met de internet. Weet iemand op wat de range is van de niet lokale IP of hoe ik die precies moet achterhalen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel binnen de configuratie van de Asus Nat setting Virtual DMZ instellen.

Ik zou dan iets in de ip adress of exposed station moeten invullen. moet ik daar misschien mijn mijn ipadress invullen?

• Romke

Romke

Dieselhead

NEE!!!!!!

Je moet het in de LIVEBOX!!! instellen!
Aangezien je livebox aan het internet hangt.

In de livebox het ip van de asus router in een DMZ zetten....

En heb jij ooit van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit knop gehoord?

Hoef je niet steeds een nieuwe post te maken.
Kicken binnen 24 uur is ook ongewenst, dus voer dat aub niet als argument aan...

Verwijderd

Topicstarter
ANti-Xp

Ok als ik het goed begrijp moet ik de configuratie van de livebox de ipadress van de asus (192.168.2.1) in een DMZ zetten. Hoe benader ik de asus dan vanuit het internet. Dus als ik ergens anders zit welke IP adress moet ik in mijn browser zetten om hem te bereiken

• 996
  • Laatst online: 03-04 22:48

996

Anti-XP schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:10:
...

Je internet ip vind je uit door naar bijv. www.watismijnip.nl te surfen.
Zoals hierboven staat: surf naar www.watismijnip.nl

[ Voor 25% gewijzigd door 996 op 11-08-2006 15:36 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:34:
ANti-Xp

Ok als ik het goed begrijp moet ik de configuratie van de livebox de ipadress van de asus (192.168.2.1) in een DMZ zetten. Hoe benader ik de asus dan vanuit het internet. Dus als ik ergens anders zit welke IP adress moet ik in mijn browser zetten om hem te bereiken
Hoe heb je die asus router aan je livebox gehangen?
Met de WAN poort?
Zo ja, dan moet je eventjes het IP uitzoeken wat de livebox aan je asus toewijst en dan moet je in de dmz zetten....

Dan moet je het internet ip gebruiken om em vanaf internet te bereiken.
Lijkt me logisch...

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Om gelijk maar wat duidelijkheid te schappen :P

De WL-700gE heeft een webserver en een management web-interface. De webserver kan je gewoon op port 80 bereiken, maar moet je wel enablen. De management webinterface draait op het interne ip-adres (LAN interfaces dus) op port 80. Binnen deze webinterface kan je de externe webserver enablen.. (enable media-server oid)

Je kan ook je management web-interface later luisteren op de WAN-port. Deze komt dan op port 8080 (of 8081, weet ik niet exact) te staan. Het spreekt voor zich dat je dit NIET wil.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
MRBARIAN, het lijkt erop dat je ervaring hebt met de WL700GE heb je het voor elkaar gekregen om via het internet te bereiken

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP, ik heb op de asus 1 wan poort en 4 lan poorten De Livebox (eth-1)is op de wanpoort van de Asus (Wan) verbonden.

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:51:
MRBARIAN, het lijkt erop dat je ervaring hebt met de WL700GE heb je het voor elkaar gekregen om via het internet te bereiken
Ik heb er zelf inderdaad ook een..

Ik draai een andere webserver (portforwarding naar een interne box). maar ik weet niet wat je wilt bereiken vanaf je WAN-port, de normale webserver of je management interface..

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik wil middels het internet de asus kunnen bereiken. Dus een een pagina aan de buitenwereld laten kijken. De management interface kan ik wel lokaal bereiken door 192.168.2.1 in mijn browser. Hoe doe jij het dan?

• MrBarBarian
Je moet je media-server (oid) enablen.. Even dor die webinterface heenlopen en dan kom je hem wel tegen (zelfde page als waar je je bittorrent client aanzet)...

Uiteraard moet (zoals eerder aangegeven) vervolgens wel je routing kloppen via je modem enz

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Anti-Xp ik heb het volgende gevonden in de instellingen van de livebox:
Domeinnaam :
Primaire DNS server : 194.134.5.5
Secondaire DNS server : 194.134.0.97
Standaard gateway : 85.144.200.1
DNS RELAy: gactiveerd

Verwijderd

Topicstarter
Het als volgt als je dit bedoelt:

Enable Download Master? Yes
Enable Download Daemon? Yes
Enable Download Share? Yes
BT Port Range: 2600 -2630
Default Seed Time for BT(in hour): 0

Enable Photo Album? Yes
Use Default Photo Album? Yes
Default Port of Web Server: 8081

Enable Media Server? Yes

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelieve per direct de EDIT knop te gebruiken als je nieuwe info hebt.
Verder het dringende advies om eens goed uit te leggen *wat* je wilt en *hoe* je dat doet/test.

Ergens halverwege het topic kom je een keer met de informatie dat je een Livebox hebt.
De kans is sowieso groot dat je *niet* vanaf je eigen PC (dat is: alle PC's bij jou thuis die internet vanaf de Livebox krijgen) je webserver op zijn externe IP kunt benaderen.

Dus,

Je hebt een Asus WL700GE. Deze heeft een eigen ingebouwde webserver. Deze kun je op zijn lokale IP bereiken, maar niet op zijn public IP (hoe heb je dat precies getest?)
Vervolgens heb je nog een Livebox. Ik ken deze dozen niet, maar blijkbaar zul je van daaruit ook nog een portforward moeten doen.
Pak beide handleidingen erbij of bel de helpdesk en zorg dat de gewenste port vanaf de Livebox naar je Asus word doorgemapped.

Verwijderd

Topicstarter
Ik test het door op het netwerk van mijn buurman

Gelieve per direct de EDIT knop te gebruiken als je nieuwe info hebt.
Verder het dringende advies om eens goed uit te leggen *wat* je wilt en *hoe* je dat doet/test.

Ergens halverwege het topic kom je een keer met de informatie dat je een Livebox hebt.
De kans is sowieso groot dat je *niet* vanaf je eigen PC (dat is: alle PC's bij jou thuis die internet vanaf de Livebox krijgen) je webserver op zijn externe IP kunt benaderen.

Dus,

Je hebt een Asus WL700GE. Deze heeft een eigen ingebouwde webserver. Deze kun je op zijn lokale IP bereiken, maar niet op zijn public IP (hoe heb je dat precies getest?)
Vervolgens heb je nog een Livebox. Ik ken deze dozen niet, maar blijkbaar zul je van daaruit ook nog een portforward moeten doen.
Pak beide handleidingen erbij of bel de helpdesk en zorg dat de gewenste port vanaf de Livebox naar je Asus word doorgemapped.[/quote]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 21:17

BHQ

Right, half-quote dat andere bericht dan niet 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die me nu exact kan helpen, of niet?
Yapser schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:18:
Right, half-quote dat andere bericht dan niet 8)7

Verwijderd

okee nog eens op een rijtje voor je

bij je livebox komt het internet binnen
vanaf internet kan je normaal niet voorbij de livebox komen en de pc's in je thuisnetwerk benaderen
dit wil je nu juist wel

je kan in je livebox poorten open zetten naar een ipadres van 1 van je pc's in je netwerk
de asus is eigenlijk door zijn extra mogenlijkheden ook een pc

poorten open zetten lijkt handig maar je moet bv al poort 80 en poort 8080 openen naar de asus toe voor de webserver en magement

maar als je ook de ftp server wilt gebruiken en de bittorrent client zijn er nog meer poorten nodig

om nou tevoorkomen dat je steeds poorten moet gaan zoeken en dan openen hebben ze dmz bedacht
staat je pc of asus (kan er maar 1 per netwerk) in dmz dan wordt alles wat op internet aan de deur klopt naar het ipadres dat achter dmz is getikt gestuurt

ga naar je managmet van je asus toe en kijk welk ipadres je asus heb op zijn wan kant

ga nu naar het menu van je livebox toe
voor het gevonden ipadress in als dmz pc in de livebox

ga nu naar http://checkip.dyndns.org/
je ziet nu het ipadress staan via welk iedereen jou via internet kan bereiken schrijf hem op en voer hem op de pc van je buurman in

de livebox zal nu de binnenkomende aanvraag voor een webpagina door sturen naar de asus
Pagina: 1