Ik moet voor school komend jaar met een laptop gaan werken.
De school heeft mij een aantal specificaties gestuurd waar de laptop aan moet voldoen:
CPU: Duo Core T2300 (1.66 Ghz 667MHZ FSB)
Scherm: 15,4 of 17 Inch WXGA (resolutie 1280x800)
RAM Geheugen: 1 GB DDR2 SDRAM (1*1,024 PC 533) (1 module ivm bijplaatsing)
Video: Minimaal 128 mb geheugen
Hdd: 60 GB Sata (5400 RPM)
CD/DVD: 8x DVD +/- herschrijver
Draadloos netwerk: Wireless Intel ProWireless 3945 802.11 a/b/g (54MBps)
Bedraad netwerk: 10/100 rj45 netwerkaansluiting onboard (mogelijkheid om de aansturing FULL-DUPLEX te zetten)
Security: Ondersteuning voor LEAP en WPA en WPA2
Ik heb rondgezocht op internet en heb 3 modellen gevonden die aan deze specs voldoen:
Toshiba HEL80 T2500/80-7200/2048
Asus V1J-AJ004P
Dell Latitude D820
Ik hoor altijd dat Toshiba over het algemeen sneller is dan andere vergelijkbare merken.
Maar Asus geeft weer 2 jaarr garantie i.p.v. 1 jaar zoals Toshiba doet
en de Dell heb ik van de school aangeboden gekregen maar ik heb bij Dell nooit zo`n goed gevoel.
Voor de rest krijg ik vaak het advies een Asus of een Toshiba te nemen omdat die gewoon voor normaal gebruik het beste/snelste zijn (voor een normale prijs). Ik heb zelf helemaal geen ervaring met laptops daarom weet ik niet of dit waar is, want weer andere mensen willen alleen maar Acer of andere merken, dus ik zou niet weten of dat het waar is waar zij beweren.
Raden jullie deze laptops af of hebben jullie andere ideeën? Of is dit (als je naar de specs kijkt) de ideale laptop?
Gr Rick
De school heeft mij een aantal specificaties gestuurd waar de laptop aan moet voldoen:
CPU: Duo Core T2300 (1.66 Ghz 667MHZ FSB)
Scherm: 15,4 of 17 Inch WXGA (resolutie 1280x800)
RAM Geheugen: 1 GB DDR2 SDRAM (1*1,024 PC 533) (1 module ivm bijplaatsing)
Video: Minimaal 128 mb geheugen
Hdd: 60 GB Sata (5400 RPM)
CD/DVD: 8x DVD +/- herschrijver
Draadloos netwerk: Wireless Intel ProWireless 3945 802.11 a/b/g (54MBps)
Bedraad netwerk: 10/100 rj45 netwerkaansluiting onboard (mogelijkheid om de aansturing FULL-DUPLEX te zetten)
Security: Ondersteuning voor LEAP en WPA en WPA2
Ik heb rondgezocht op internet en heb 3 modellen gevonden die aan deze specs voldoen:
Toshiba HEL80 T2500/80-7200/2048
Asus V1J-AJ004P
Dell Latitude D820
Ik hoor altijd dat Toshiba over het algemeen sneller is dan andere vergelijkbare merken.
Maar Asus geeft weer 2 jaarr garantie i.p.v. 1 jaar zoals Toshiba doet
en de Dell heb ik van de school aangeboden gekregen maar ik heb bij Dell nooit zo`n goed gevoel.
Voor de rest krijg ik vaak het advies een Asus of een Toshiba te nemen omdat die gewoon voor normaal gebruik het beste/snelste zijn (voor een normale prijs). Ik heb zelf helemaal geen ervaring met laptops daarom weet ik niet of dit waar is, want weer andere mensen willen alleen maar Acer of andere merken, dus ik zou niet weten of dat het waar is waar zij beweren.
Raden jullie deze laptops af of hebben jullie andere ideeën? Of is dit (als je naar de specs kijkt) de ideale laptop?
Gr Rick