Ik moet een netwerk gaan aanleggen voor een (klein) congrescentrum. Dit is zowel bedraad (inprikpunten in de muur) als draadloos. In totaal gaat het om 6 inprikpunten. Deze 6 punten mogen met elkaar communiceren en ook met internet. Dit zou dus te regelen zijn met een normale 8 poort router of een 4 punt router met een switch.
Tot zover voorzie ik geen problemen.
Echter, behalve de zalen komt het kantoor ook op dezelfde internetverbinding. In dit kantoor komen 4 pc's en evt nog wat laptops. Wat ik wil is dat er 2 afzonderlijke groepen ontstaan. 1 groep kantoor (de pc's mogen elkaar kunnen benaderen) en 1 groep in de zalen. Hoe regel ik dat een gast in de zalen niet op het netwerk van het kantoor komt?
Ik zoek het liefst een oplossing in de routers/switches en niet via windows workgroups.
iemand een idee?
Tot zover voorzie ik geen problemen.
Echter, behalve de zalen komt het kantoor ook op dezelfde internetverbinding. In dit kantoor komen 4 pc's en evt nog wat laptops. Wat ik wil is dat er 2 afzonderlijke groepen ontstaan. 1 groep kantoor (de pc's mogen elkaar kunnen benaderen) en 1 groep in de zalen. Hoe regel ik dat een gast in de zalen niet op het netwerk van het kantoor komt?
Ik zoek het liefst een oplossing in de routers/switches en niet via windows workgroups.
iemand een idee?
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 17:09 . Reden: img toegevoegd ]