[XFCE/Debian] Alles is te groot...

Pagina: 1
Acties:

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Sedert enkele weken werk ik hele dagen op Linux stations (Ububntu/Gnome, en momenteel Debian/XFCE), in plaats van er alleen hobbymatig mee te spelen. Bepaalde dingen gaan me behoorlijk ergeren, vooral aan het uiterlijk van bepaalde dingen.

• De menu's, icoontjes, filelists e.d. zijn zo ontzettend groot...Toolbars in OpenOffice.org, Firefox, Bluefish e.d. nemen veels teveel ruimte in. Het font verkleinen helpt niet, de lege ruimte tussen de items vergroot dan gewoon!

• Sites als GoT zien er niet uit qua lettertype. Heel erg hoekig/kruimelig. AA staat aan en ik werk op een 17" TFT. Menu's e.d. zijn prima anti-aliased.

• Ik kan geen fatsoenlijke PHP editor vinden als UltraEdit. Weet iemand er nog eentje? Bluefish heb ik gecheckt. VIM/gedit/emacs zijn niks voor mij, ik wil wel een filelist e.d. hebben..Quanta Plus was het ook niet echt. JEdit krijg ik niet draaiende (AWT error oid, iets met Java denk ik, al heb ik de laatste versie van 'gij' ( :? )).

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Heb je sowieso al wel de msttcorefonts?
code:
1
apt-get install msttcorefonts

Dat is iig al de eerste stap :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Config
Zal het morgen op het werk proberen, thnx :)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Config schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:47:

• Ik kan geen fatsoenlijke PHP editor vinden als UltraEdit. Weet iemand er nog eentje? Bluefish heb ik gecheckt. VIM/gedit/emacs zijn niks voor mij, ik wil wel een filelist e.d. hebben..Quanta Plus was het ook niet echt. JEdit krijg ik niet draaiende (AWT error oid, iets met Java denk ik, al heb ik de laatste versie van 'gij' ( :? )).
Je kan eens naar Eclipse kijken met de PHPEclipse plugin of de plugin van Zend. Dit is echt een ontzettend handige ontwikkelomgeving met veel mogelijkheden (maar je kan er ook prima mee aan de slag zonder deze mogelijkheden te gebruiken).

If I can't fix it, it ain't broken.

• Config
In de volgende screens van dezelfde progsels is het wel te zien wat ik bedoel...

Windows:
Afbeeldingslocatie: http://www.phpeclipse.de/show_image.php?id=1

Ubuntu:
Afbeeldingslocatie: http://www.phpeclipse.de/show_image.php?id=8

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 15:14

deadinspace

The what goes where now?

Dat screenshot van Ubuntu komt heel normaal op mij over; ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Is het bijvoorbeeld dat die spacing van die treeview wat ruimer is?

Als het zulk soort dingen zijn: Misschien dat je met een ander GTK theme wat kunt bereiken, maar ik denk dat het meer een kwestie van wennen is dan iets anders.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 19:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het komt wel eens voor dat Xorg een eigen DPI kiest ipv 75. Op mijn laptop bijvoorbeeld pakt hij standaard een dpi van 96. Dat kan ik me wel voorstellen gezien de resolutie maar ik heb liever een dpi van 75. Probeer eens startx -- :1 -dpi 75 en start wat apps, ziet het er dan wel 'normaal' uit?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

JEdit krijg ik niet draaiende (AWT error oid, iets met Java denk ik, al heb ik de laatste versie van 'gij' ( :? )).
Klopt als een zwerende vinger. gcj/gij kan veel maar (nog niet) niet alles. Voor volledige java functionaliteit (swing/j2ee) zal je toch een "echte" JVM moeten installeren van Sun of IBM.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Gebruik dan wel even java-package om van het Sun package eerst een .deb te maken, die je vervolgens met dpkg -i installeert. Dan blijft alles package-based.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

• Sites als GoT zien er niet uit qua lettertype. Heel erg hoekig/kruimelig. AA staat aan en ik werk op een 17" TFT. Menu's e.d. zijn prima anti-aliased.
Misschien een hele lullige vraag, maar je resolutie is niet per ongeluk lager dan je gewend was?

• Config
Confusion schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:01:
[...]

Misschien een hele lullige vraag, maar je resolutie is niet per ongeluk lager dan je gewend was?
Nee hoor, als ik UltraEdit in Wine ernaast draai ziet dat er weer hemels dichtgebouwd uit, op dezelfde monitor!

Bluefish kan maar een stuk of 20 files kwijt met die ruime opzet, UE doet er wel 40...

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Als UltraEdit onder Wine goed draait, dan kan je die toch gewoon blijven gebruiken?

• Config
Was het maar zo'n feest, dat werkt niet goed (openklappen van directories werkt niet)

By the way: Java werkt inmiddels..jedit zag er niet zo veelbelovend uit, maar eclipse wel. Wel klapt eclipse eruit met een java error, elke keer als ik een file probeer te openen :X

[ Voor 52% gewijzigd door Config op 11-08-2006 10:59 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Config schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:58:
By the way: Java werkt inmiddels..jedit zag er niet zo veelbelovend uit, maar eclipse wel. Wel klapt eclipse eruit met een java error, elke keer als ik een file probeer te openen :X
Op welke manier heb je het nou uiteindelijk geinstalleerd? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Config
JDK 5 van Sun gehaald, en dan met java-package, fakeroot
Pagina: 1