[Acrobat] Word > PDF: logo korrelig!

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
In de search staan vele topics over het converteren van een MS Word document naar PDF, en de problemen die hierbij kunnen ontstaan. Onder andere een probleem dat ik had met de marges van mijn PDF, heb ik dankzij deze topics opgelost. Toch kon ik voor 1 probleem geen goed antwoord vinden:
  • in Photoshop heb ik op 300 dpi een logo gemaakt
  • ik resize het logo naar 5 x 2 cm. en exporteer sla het op als (save as...) jpeg
  • in Word heb ik een document gemaakt en ik voeg het plaatje toe (insert picture > from file) in de footer
  • met behulp van Adobe PDFWriter print ik het document als PDF op 300 dpi
Als ik het PDF'je nu open, is het logo ontzettend korrelig en smoezelig, ongeacht de zoom waarmee ik het document bekijk (50%, actual size (100%), 150%, 500%, etc.).

Mijn vraag is simpel: wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik mijn logo ook in PDF scherp? Moet ik het soms niet als jpeg opslaan maar in een ander formaat?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Ziet je plaatje er in de print preview ook al korrelig uit? Dan ligt het iig niet aan de PDF-printer.
Ook moet je even goed kijken welke instellingen je hebt als je de JPEG maakt, als je de compressie te hoog hebt staan, gaat er kwaliteit verloren. Ook kan je volgens mij ergens in Word de eigenschappen instellen wat voor kwaliteit je wil voor plaatjes en ik denk ook op de printer. Maar ik neem aan dat dat laatste wel goed zit.
Ik heb nu even geen WORD of PhotoShop tot mijn beschikking, dus moet het hier even bij laten, succes.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
QuaQu schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:08:
Ziet je plaatje er in de print preview ook al korrelig uit?
Nee
Ook moet je even goed kijken welke instellingen je hebt als je de JPEG maakt, als je de compressie te hoog hebt staan, gaat er kwaliteit verloren.
Hoogste kwaliteit
Ook kan je volgens mij ergens in Word de eigenschappen instellen wat voor kwaliteit je wil voor plaatjes en ik denk ook op de printer.
Ik heb gezocht, maar niets gevonden. Bij tools > options > print kun je het in ieder geval niet instellen...

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."