Ik heb een fotoalbum gemaakt dat werkt op basis van een xml bestand.
In dat xml bestand staan de url's van de afbeeldingen. Deze url's worden in een array geplaatst.
Met behulp van de pijltoetsen haal ik dan een url uit die array en geef ik een divje op de pagina die url.
Hierna wordt de volgende foto en de vorige foto alvast gepreload.
Zie http://www.partypassion.net/new/Versuz/00052/foto-8288.html
Maar nu stuit ik op een probleem.
Wanneer je de pijltoetsen inhoud en dus zeg maar vlug van foto 1 naar foto 200 wilt springen worden alle 200 de foto's geladen en kan het dus nog wel even duren voordat je foto 200 ziet.
Is dit op de een of andere manier te voorkomen?
Hieronder de functie (spulletjes die niet van toepassing zijn heb ik even gestript
In dat xml bestand staan de url's van de afbeeldingen. Deze url's worden in een array geplaatst.
Met behulp van de pijltoetsen haal ik dan een url uit die array en geef ik een divje op de pagina die url.
Hierna wordt de volgende foto en de vorige foto alvast gepreload.
Zie http://www.partypassion.net/new/Versuz/00052/foto-8288.html
Maar nu stuit ik op een probleem.
Wanneer je de pijltoetsen inhoud en dus zeg maar vlug van foto 1 naar foto 200 wilt springen worden alle 200 de foto's geladen en kan het dus nog wel even duren voordat je foto 200 ziet.
Is dit op de een of andere manier te voorkomen?
Hieronder de functie (spulletjes die niet van toepassing zijn heb ik even gestript
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| function loadimage(idornum) { var total = images_id.length; // images_id is een array met de id's alle images // images_url is een array met de url's alle images if (imgnow == "undefined") { // Hiermee wordt het 1e plaatje, het beginplaatje opgespoort. // Kan afbeelding 1 zijn maar ook afbeelding 20. for (var i = 0; i < images_id.length; i++) { if (images_id[i] == idornum) { imgnow = i; document.getElementById('album_image').src = images_url[imgnow]; break; } } } else { // Dit gaat van kracht wanneer het beginplaatje al is gevonden imgnow = idornum; document.getElementById('album_image').src = images_url[imgnow]; } imgbackward = imgnow-1; imgforward = imgnow+1; pre_for = new Image(); pre_for.src = images_url[imgforward]; pre_back = new Image(); pre_back.src = images_url[imgbackward]; } |