POP3 Synchronisatie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-07 18:44
Ik maak op mijn desktop pc gebruik van Outlook 2003 met daarop verschillende POP3 accounts, en voor mijn werk onderweg maak ik gebruik van een laptop incl. gprs datakaart.

Nu wil ik het volgende:

- Wanneer ik onderweg ben mijn pop3 e-mails kunnen ophalen.
- Wanneer ik dan weer thuiskom en sluit mijn laptop aan op mijn thuisnetwerk dat de nieuwe e-mails op mijn laptop worden gesynchroniseert op m'n desktop (en andersom).

Zelf heb ik het vermoeden dat het niet gaat werken (omdat je dan persé een Exchange server nodig hebt??) Ik heb hier wel een Windows 2003 Server machine draaien.

Wie helpt mij op weg?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:14
En als je bij je Laptop de optie Bericht laten staan op server aanvinkt. En dan je PC de berichten nogmaals laat downloaden? Heb je in principe hetzelfde maar wat omslachtig ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Steefph op 10-08-2006 16:30 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-07 22:56

996

Volgens mij kun je bij POP3 mail het ook zo regelen dat je bij de laptop en je vaste pc instelt dat ze de mail op de server laten staan en pas na een aantal dagen verwijderen. Dan heb je altijd alle mailtjes op allebei de machines.

[ Voor 0% gewijzigd door 996 op 10-08-2006 16:32 . Reden: Zoals de poster hierboven ook al zegt dus . . . ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik heb 2 systemen waar ik gebruik maak van mijn e-mail (ook via Pop3 account). De server staat dag en nacht aan en haalt om de zoveel tijd mijn e-mail binnen. Deze is echter zo ingesteld dat hij 3 weken lang de mails op de server laat staan. Mijn werkbak haalt mails binnen op het moment dat hij aanstaat en ook deze laat de e-mails op de server staan. Dat betekent dat beide bakken 3 weken de tijd hebben om mails van de server te plukken en ik dus alle ingaande mails op beide systemen heb.

Enige nadeel is dat je niet op beide dingen je sent items en drafts hebt staan, nu vind ik dat persoonlijk niet zo erg en als dat in jouw geval ook niets uitmaakt is het even een kwestie van je mailprog zo instellen dat hij mail bewaart en je bent klaar.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Zou je geen IMAP kunnen gebruiken? Of je pop-mailboxen alle mail laten forwarden naar een IMAP-box? dan staan je berichten altijd op de server en kan je er altijd en overal bij, ook op andere computers.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:14

BCC

Steef1983 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:30:
En als je bij je Laptop de optie Bericht laten staan op server aanvinkt. En dan je PC de berichten nogmaals laat downloaden? Heb je in principe hetzelfde maar wat omslachtig ;)
Dat gaat niet goed als je ze per ongeluk eerst met je gewone PC download. IMAP is de beste oplossing hiervoor.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Rickstah
DataGhost schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:32:
Zou je geen IMAP kunnen gebruiken? Of je pop-mailboxen alle mail laten forwarden naar een IMAP-box? dan staan je berichten altijd op de server en kan je er altijd en overal bij, ook op andere computers.
Dit kwam ik net ook al tegen idd, alleen hoe zit dat dan als ik onderweg mijn pop3 mail check met mn gprs inbelverbinding? Dan moet ie verbinding maken met mijn server?

Of ik laat de imap-server de pop3 mailtjes binnenhalen en stel in Outlook mn server in, en dan halen ze vervolgens allebei (zowel laptop als desktop) dezelfde mailtjes binnen. Toch? :)

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Conan schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:43:
[...]

Dit kwam ik net ook al tegen idd, alleen hoe zit dat dan als ik onderweg mijn pop3 mail check met mn gprs inbelverbinding? Dan moet ie verbinding maken met mijn server?

Of ik laat de imap-server de pop3 mailtjes binnenhalen en stel in Outlook mn server in, en dan halen ze vervolgens allebei (zowel laptop als desktop) dezelfde mailtjes binnen. Toch? :)
Ja, je haalt dan vanaf de imap-server je mails binnen. Als je niet op elke pop-box met imap kan werken zal je ze inderdaad moeten forwarden naar eentje die dat wel kan. Met imap blijven de mails op de server staan en haal je alleen de headers op, op het moment dat je een mailtje wilt lezen wordt ie pas vanaf de server gedownload. Dat scheelt ook nog eens in je gprs-kosten :+

edit: als je zoals ik dus een eigen server draait heb je zekerweten geen gezeur met opslagruimte in je mailbox.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 10-08-2006 17:09 ]

• Rickstah
DataGhost schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:08:
[...]

Ja, je haalt dan vanaf de imap-server je mails binnen. Als je niet op elke pop-box met imap kan werken zal je ze inderdaad moeten forwarden naar eentje die dat wel kan. Met imap blijven de mails op de server staan en haal je alleen de headers op, op het moment dat je een mailtje wilt lezen wordt ie pas vanaf de server gedownload. Dat scheelt ook nog eens in je gprs-kosten :+

edit: als je zoals ik dus een eigen server draait heb je zekerweten geen gezeur met opslagruimte in je mailbox.
en dit alles kan ik doen met bijvoorbeeld Kerios MailServer 6??

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Conan schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:46:
[...]

en dit alles kan ik doen met bijvoorbeeld Kerios MailServer 6??
http://www.kerio.com/kms_home.html
nouja, het ondersteunt IMAP-clients, dus ik mag er vanuit gaan dat het dus het IMAP-protocol ook ondersteunt en luistert op poort 143 :+ Zolang je ergens een server (ik ga er dus vanuit dat je dit zelf gaat draaien, of al ergens draait?) hebt die 24/7 aanstaat (anders komt niet alle mail aan) is er geen probleem nee :)
Pagina: 1