[Showcase] Mijn treinreis

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Einde van de dag, op weg naar huis, verrot en op de rand van slaap.
Omdat je het uitzicht al een miljoen keer hebt gezien laat je de reis maar over je heenkomen:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/400/1706096/G6byMk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1706078/4QC7WJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1706072/qexvW1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1706073/OEC7QF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1706074/8asoZN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1706075/gvC4lF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1706076/wZBtL9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1706077/6p0B7b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1706079/OqxmXM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/5379/images/600/1706080/aUi5Fr.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door djengizz op 12-08-2006 20:29 . Reden: thumbnails gemaakt ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Stoer setje foto's, eigenlijk niemendalletjes (geen vastomlijnd onderwerp, alles wat je tegenkwam), maar wel prachtig gedaan. Niet allemaal even sterk, maar ik doe t je voorlopig niet na, gok ik. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Anoniem: 14065

Het laat wel een beetje zien hoe ik me na een lange dag buffelen soms voel! Goed setje gevoelswerk!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-06 21:06
vind ze een beetje rommelig overkomen maar geeft wel een sfeertje er aan.

De wijzen komen uit het Oosten!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Leuke serie! Losstaand krijgen de foto's veel minder waarde. Nummer 4 heeft bij mij niet zoveel toegevoegde waarde. Het rommelige effect komt denk ik een beetje doordat je je camera soms schuin hebt gehouden. Het maakt de foto's wel wat dynamischer en minder doorsnee, maar dus wel wat rommeliger.

Sterk staaltje abstract werk!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Mooie showcase djengizz! Je hebt echt het 'ik ben kapot na een zware dag en wil weer thuis zitten'-gevoel goed weergegeven. Bij veel foto's is het alsof je halfliggend/halfwegdommelend uit het raam kijkt. 3 en 5 zijn mijn favoriet.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:35

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

7 en 9 geeft bij mij wel een lekkere sfeer. Het gevoel dat de wereld aan je voorbij gaat. Dat wanneer jij ervoor kiest, je eigenlijk buiten de wereld kan stappen en toe kan kijken.
(of zoiets :+)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:10
Mooie showcase, lekkere serie! :) Vooral met (4),5,6!,8! en 9. Vooral foto 6, dat vliegtuig maakt 'm echt, en 8, Contrast tussen de twee posters op foto 10 is ook heel mooi (alles wat god verboden heeft <> God, donker <>licht), maar de foto op zich dan weer niet.

De eerste foto's zijn een beetje standaardshots, daarna kom je er goed in. Bewerking is vrij constant en goed.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
Dat kleine vliegtuigje (wel klein op de foto ;) ) maakt #6 prachtig!

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 10-08-2006 17:40 ]

Anoniem: 111246

Je bent bij Schiphol, WTC & Duivendrecht geweest ofzo?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 08:45

janklp

FortyTwo Capital

Gaaf hoor!

Knap hoe je altijd dagelijkse dingen met een heel aparte kijk weet vast te leggen. Zelf zou ik er nooit opgekomen zijn om het zo te doen. Ga zo door!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 11:22
Gave serie! Wat heb je aan bewerking gedaan?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
7 heeft zo'n mooi doorkijkje! Hoe doe je dat?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 00:23

Barrycade

Through the...

Mooie serie en lekker toning ook.
Alleen gezien de standpunten van de foto's neem ik aan dat jij een tas bent ofzo ;)?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:50

Sharky

Skamn Dippy!

oij! mooie foto's! niet alleen sfeervol maar ook in technisch opzicht kan ik er bijzonder weinig op aanmerken

This too shall pass

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:33
Ja, ik vind nummer 7 er ook uitspringen. Dat je net tussen de voorbij razende treinen nog een wachtende reiziger ziet. Mooi gedaan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Vooral #2 en (iets minder) #7 maken voor mij de serie. #10 is historisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Ik ben heel erg benieuwd hoe een losse (los van de serie) foto van #7 het zou doen met een rechte horizon hint hint

#8 zou het voormij ook wel doen als wallpaper hint hint #2

Dit is echt precies het soort foto's dat ik zou willen maken. Bij deze ben je gebombardeerd tot mijn idool ;)

Edit: #6 in het groot zou eigenlijk ook wel fijn zijn :D Sorry voor al deze pluizige objecten in je in achterste maar deze serie valt echt zeer goed in de smaak hier _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 11-08-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Goed om te horen dat sommige het sfeervol vinden of mee kunnen gaan met de emotie die ik neer heb proberen te zetten.

@julius: De standpunten en de scheve horizon in veel foto's is wel bewust. Ik heb geprobeerd de soort van 'film' die voorbij komt op zo'n reis neer te zetten en dat is een redelijk chaotisch beeld
(i.i.g. bij mij ;)). Ik ben het wel met je eens dat dit het beeld onrustiger maakt.
@inquestos: tnx, onze favorieten komen aardig overeen. Eens over 10. Deze zit er ook wel een beetje bij omdat het zo op een tweeluik lijkt terwijl het puur reflectie is.
@Toff: lol, dat had ik nog niet eens gelezen.
@Skin: tnx, over de wallpapers: kies een favoriet en stuur me een privé-bericht-gevalletje welke resolutie je draait en met je email.

en de rest natuurlijk ook bedankt voor het commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

heb je trouwens een soort van toning toegepast? vooral bij #1 lijkt het alsof je flink met de kleuren gespeeld hebt. Het draagt ook mooi bij aan de sfeer.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Sharky schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 02:29:
heb je trouwens een soort van toning toegepast? vooral bij #1 lijkt het alsof je flink met de kleuren gespeeld hebt. Het draagt ook mooi bij aan de sfeer.
Ik heb eigenlijk overal flink met de kleuren gespeeld ;).
De toning komt van een soort van cross-processing i.c.m. een soort van split-toning (aangepast aan mijn wensen). Dit allemaal gemixed met elkaar en de orginele kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141950

Mooie serie. De platen zijn zeer interessant om naar te kijken. Ik moet wel zeggen dat je bewerking ook heel veel toevoegt aan het geheel. Mijn favo 7 prachtig hoe je door die voorbij komende trein heen kijkt naar die gast op het bankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Mooie en originele impressie van zo'n rit. De toning is erg geslaagd en houd de aandacht erbij :9

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 11-08-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

http://frontpage.fok.nl/nieuws/67324

hahaha kon het niet laten om te vermelden.\

Voor de rest mooie foto's. Mooi nabewerkt

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Dubbelpost (kon het niet laten om te vermelden :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74463

Prachtige serie, zoals iemand hiervoor al zei: zo zou ik ze ook wel willen maken. Oefening baart kunst, dus ik ga weer oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bijna alles is ondertussen al gezegt. Imho als serie een goede serie, maar als losse foto's vind ik er maar een paar uitschieten en de rest middelmatig. Ik denk dat je samenhang en kracht ook vooral uit je kleurgebruik komt.

Alleen nog een vraagje, hoe heb je 8 genomen?
Als ik het goed zie, dan is je voorgrond inclusief mensen bewogen en de achtergrond scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

justawitte schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:14:
Bijna alles is ondertussen al gezegt. Imho als serie een goede serie, maar als losse foto's vind ik er maar een paar uitschieten en de rest middelmatig. Ik denk dat je samenhang en kracht ook vooral uit je kleurgebruik komt.

Als ik het goed zie, dan is je voorgrond inclusief mensen bewogen en de achtergrond scherp.
ik neem aan gewoon toen de trein door het station heenreed. De objecten die het meest dichtbij staan komen ook het snelst langs dus zijn ze geblurd. Die flatgebouwen staan ver weg en bewegen dus nauwelijks voor de kijker. Paralax heet dat :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
justawitte schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:14:
Imho als serie een goede serie, maar als losse foto's vind ik er maar een paar uitschieten en de rest middelmatig.
Klopt wel, ik heb meer geselecteerd op sfeer en seriematigheid dan op inhoud (buiten #10).
Zou je misschien willen aangeven welke je middelmatig vind?
En idd zoals Sharky zegt is 8 een parallax effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zal wat dieper ingaan op je foto's.
Ik vind nummer 8 en 9 echt de beste van je serie. Nummer 7 kan m'n aandacht ook nog vasthouden. Vooral de lijnen die neer de persoon lopen zijn erg goed gevonden.

Nummer 2 heeft wel wat maar daar zou toch je toch op een of andere manier meer uit kunnen halen. En ik weet dan wel niet precies hoe, maar iets zegt me dat je een heel eind kan komen met dodge and burn. Tis namelijk een vrij drukke foto, waarbij het lichtvlak veel aandacht opeist en je gedeelte wat de foto linkt aan je serie is hierdoor een beetje ondergeschoven. Ik denk dat je met dat doordukken en tegenhouden je de aandacht wat meer kunt lijden en het daardoor een beter foto kunt maken.

Foto 1, 3, 4, 5, 6 en 10 hebben ook wel wat maar ook weer niet. Ik kan het moeilijk verwoorden, maar dat is gewoon meer een gevoel. Ze geven je serie duidelijk meer kracht, maar als losse foto zijn het geen geweldige foto's. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind nummer 6 erg leuk in dit topic, en nummer 5 heeft ook wel wat. Maar als je ze (1, 3, 4 en 10) los zou posten in het test- of showcase topic dan denk ik niet dat mensen zo enthousiast zijn als dat je ze in serieverband post. Vandaar het middelmatig.

Edit:
Nog over dat parallax effect.
Wat voor sluitertijd heb je daar bij gebruikt? Vind het toch wel een gaaf gezicht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 13-08-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Bedankt voor je toelichting. Ik ga mee met je commentaar op #2 en het feit dat sommige foto's losstaand veel kracht verliezen.

De sluitertijd bij #8 was 1/40 met focus op de achtergrond. Wel in een rijdende trein maar redelijk langzaam rijdend aangezien we het station binnen reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

echt gave fotos :D Lijkt me geweldig om die in supergroot formaat naast elkaar te zien hangen op een expo ofzo :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

ik vind #3 echt heel mooi, ik hou van dit soort foto's, heel sfeervol

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
BaRF schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:58:
Lijkt me geweldig om die in supergroot formaat naast elkaar te zien hangen op een expo ofzo :)
Tnx, ik heb vanmiddag de grote prints opgehaald en ben er wel tevreden mee.
Nu nog m'n huis verbouwen zodat ik een muur krijg die groot genoeg is om ze allemaal op te hangen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@djengizz: AH?
Ik heb de mijne ingelijst (50x70), maar ik krijg ze toch niet helemaal strak achter glas. Iemand een idee voor fotokarton/lijm ofzo, om ze zonder bubbels in te kunnen ramen?

BTW: Als je die dingen uiteindelijk thuis hebt, blijken ze toch wel een beetje groot te zijn...
Pagina: 1