Toon posts:

Medion Monteur

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de monteurs van Medion? Mijn aldi computer is pas geleden overleden (echt!) en ik wil eigenlijk weten hoelang het duurt voordat er een monteur komt.

Ik heb de servicedesk vandaag gebeld, en de monteur zou contact opnemen, maar wanneer? Voor mij maakt dit veel uit, omdat 19 november mijn garantie afloopt

Aldi computer is een 8080XL, ding van bijna 3 jaar oud, dus ik hoop dat ie echt helemaal naar de kl*te is, krijg ik misschien een nieuwe. Of doen ze dit nooit.

Ik ben zelf redelijk bekend met computers, en ik weet gewoon zeker dat er niks meer aan te doen is, DVD brander / speler werkten al niet meer (heb ik zelf al vervangen, maar ik ga de oude gewoon terugzetten) teveneens het geheugen, dat ook al lang kapot is gegaan (ga ik dus ook terugzetten)

Laatst stond de kast onder stroom, ook al stond de computer helemaal uit (achter de knop ook uitgezet, alleen de stekker nog in het stopcontact), ik kreeg een opflikker en nu doet de computer dus helemaal niks meer dan opstarten en bij de installatie van windows een hoop errors geven.
:(
Ik weet niet hoe de monteurs van Medion normaal zijn, maar ik heb geen zin in een "ik zet windows erop en hij doet het weer"-verhaal, want dan kan ik 3 dagen later weer opnieuw bellen. Dus, iemand ervaring met deze zaken?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:17
Als je nu melding hebt gemaakt (binnen garantieperiode) horen ze het onder garantie af te handelen, maar als je akkoord gaat dat het weer in orde is, is het ook over.

Specs

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:39

Zerora

Ik Henk 'm!

Je zegt dat je zelf enkele onderdelen vervangen hebt omdat die het niet meer deden.
Ik hoop niet voor je dat je daarmee je garantie gebroken is. Meestal is dat wel het geval namelijk.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:04:
Laatst stond de kast onder stroom, ook al stond de computer helemaal uit (achter de knop ook uitgezet, alleen de stekker nog in het stopcontact), ik kreeg een opflikker en nu doet de computer dus helemaal niks meer dan opstarten en bij de installatie van windows een hoop errors geven.
:(
Je PC aarden kan dat soort problemen voorkomen.

Ik heb geen ervaring met monteurs die langskomen, maar wel met een Medion laptop die voor garantie teruggestuurd moest worden, omdat de scharnieren van het scherm gescheurd waren. Bij Medion hadden ze netjes een bedrijfje geregeld die de laptop op kwam halen en binnen 2 weken had ik 'm weer terug. Ze hadden er toen nieuwe, verbeterde scharnieren ingezet die niet zo snel zouden scheuren.

Als ze je PC ophalen en ze vinden bij Medion dat de spullen kapot zijn gegaan zonder dat dat aan de spullen zelf zou kunnen hebben gelegen, dan moet je echter wel flink betalen (vervoerskosten + onderzoekskosten). Anders is het gewoon gratis.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen en de DVD-brander zijn waarschijnlijk kapot gegaan door slijtage (DVD brander hield er mee op na ongv. 3000 DVD's gebrand te hebben in een tijd van 2,5 jaar, dus dat was logisch). Ik gebruik de computer heel intensief, het kan best zijn dat door overhitting de hele boel kapot is gegaan, omdat ik overal topics vind over de 8080XLs die last hebben van overhitting, en ik denk dat dat bij mij wel het geval is.

Daar komt bij dat de ventilator al erg lang stuk was, hij maakte iniedergeval een hele harde brom, maar dit kan ook de ventilator van de VGA kaart zijn.

Ik heb dus niks opzettelijk kapot gemaakt, ben ook niet iemand die om de maand zn kast open maakt om alles schoon te maken of na te kijken (1x gedaan om het stof van de ventilator af te halen, maar die bromde toen ook al als een gek)

Én ik weet nog precies hoe alles origineel zat, dus het lijkt me sterk of ze kunnen zien of de kast al eerder open is geweest, en als hij er naar vraagt zeg ik gewoon: ja, klopt, ik heb een jaar geleden al het stof eruit geblazen, computer vertoonde daarna geen problemen.

Ik hoop alleen dat ze een beetje opschieten, want ik heb vaker gelezen dat ze minimaal 4x moeten terugkomen voordat je een gehele nieuwe Unit krijgt, en dat gaat denk ik niet meer lukken met mijn garantie termijn....

• _Dune_
  • Laatst online: 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zo-ie-zo is het niet handig (ik vindt het zelfs stom) geweest dat je de genoemde defecte componenten, terwijl de Pc nog onder garantie valt,zelf hebt vervangen. Daarnaast geef je aan dat er merkbaar spanning staat op de behuizing, iets zegt mij dat je de Pc niet hebt aangesloten op een geaarde wandcontactdoos. Al deze componenten kunnen hierdoor defect geraakt zijn.

Mocht bovenstaande kloppen zal ik mij er niet eens over verbazen dat jij je garantie hiermee verspeeld hebt. Als Medion jou toch nog garantie toe zegt is dit uit coulance.

Zelf weet ik ook ruim voldoende van Pc's/hardware af om defecten op te sporen en te herstellen (het is ook nog eens mijn werk :) ), maar wanneer de hardware/PC nog in de garantie zit laat ik dit altijd door mijn leverancier verhelpen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:07:
Als je nu melding hebt gemaakt (binnen garantieperiode) horen ze het onder garantie af te handelen, maar als je akkoord gaat dat het weer in orde is, is het ook over.
Dus ik moet aan het einde iets tekenen? Kan ik dat ook gewoon weigeren, want het eerste wat ik ga doen als die monteur klaar is, is weer helemaal formatteren en opnieuw partitioneren (als je dat zo schrijft) en dan is het de bedoeling dat alles nog werkt.

Een nieuwe harde schijf met windows voorgeinstalleerd kan ik er zelf ook nog wel inzetten, maar er is meer aan de hand. Vooral als het probleem dadelijk overhitting blijkt, zal ik nog wel vrolijk 2 maandjes met de computer verder kunnen, maar als ie er dan mee kapt, is mn garantie-termijn over....

Of word deze verlengt bij een geheel nieuwe Unit? (Er vanuitgaande dat ik die krijg)

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:20:

Én ik weet nog precies hoe alles origineel zat, dus het lijkt me sterk of ze kunnen zien of de kast al eerder open is geweest, en als hij er naar vraagt zeg ik gewoon: ja, klopt, ik heb een jaar geleden al het stof eruit geblazen, computer vertoonde daarna geen problemen.

quote]

als de monteur een lijst heeft met de onderdelen die origineel in de pc zaten merkt hij dat wel degelijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er geldt een garantie op je reparatie, meestal is dat iets van 3 of 6 maanden. Maar als je pc onder stroom staat dan is er iets niet echt goed met de stroomtoevoer naar dat ding, controleer dat eerst eens.

En een geheel nieuwe pc krijg je niet als deze nog gewoon te repareren is.

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:21:
Zo-ie-zo is het niet handig (ik vindt het zelfs stom) geweest dat je de genoemde defecte componenten, terwijl de Pc nog onder garantie valt,zelf hebt vervangen. Daarnaast geef je aan dat er merkbaar spanning staat op de behuizing, iets zegt mij dat je de Pc niet hebt aangesloten op een geaarde wandcontactdoos. Al deze componenten kunnen hierdoor defect geraakt zijn.
Normaal staat de computer altijd op een geaard stopcontact, maar toen ik na de vakantie problemen kreeg, heb ik em in de kamer aangesloten op een (achteraf dus) niet geaard stopcontact. Hiervoor had ik al problemen, maar na de stroomschok was het helemaal afgelopen.

Verder heb ik de servicedienst niet ingeschakeld nadat het geheugen en de DVD brander kapot waren gegaan, om de simpele reden dat ik geen zin had om 2 weken te wachten, op een 4x speed DVD brander en 512MB SD-DDR 233 geheugen (is mij véél te langzaam) dus heb ik dat maar gewoon vervangen door veel beter spul, onthoud wel dat de PC al 3 jaar oud is!

Nadat de monteur is geweest, zet ik gewoon weer mijn oude (eigenlijk dus veel nieuwer en sneller) DVD-brander en geheugen terug. Het gaat er mij alleen om, dat ik die garantie krijg, ik ben best bereid om te zeggen: het geheugen en de DVD-Brander hoef je niet vervangen, omdat die toch veel te langzaam zijn, en ik toch veel sneller heb. Maar dan is de kans denk ik groot dat hij zegt: dat betekend dus dat je aan je computer hebt liggen kloten, dag garantie.

En dat vind ik dan weer niet helemaal eerlijk... :

De problemen kreeg ik namelijk niet nadat ik de DVD-Brander en het geheugen heb vervangen, dat is al meer dan 8 maanden geleden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=26280938,noline]-Arcane- schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:24

als de monteur een lijst heeft met de onderdelen die origineel in de pc zaten merkt hij dat wel degelijk.
De originele (kapotte) onderdelen zet ik vantevoren terug, omdat ik anders geen aanspraak maak op garantie, maar deze vervang ik (zie ook post hierboven) nadat de monteur klaar is.

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
Toen er bij mij een reparatie uitgevoerd werd heeft de monteur er gewoon een nieuw moederbord + nieuwe grafische kaart in gegooit en het probleem was opgelost. Gewoon getekend en alles was prima in orde.

De VIVO van mijn grafische kaart was al bij aankoop kapot, en het moederbord had een probleempje mbt de onboard geluidskaart, maar dat heeft de nieuwe ook dus ik denk dat dat een productiefout is. Normaal gesproken heb je daar geen last van, maar ik toevallig op dat moment wel.

De monteur belde na ongeveer een week en het was allemaal probleemloos afgehandeld.

Je mag je pc overigens open maken. Dan vervalt de garantie niet. Als je tijdens het openmaken zelf iets kapot maakt valt dat onderdeel niet meer onder de garantie. Voor de andere onderdelen blijft de garantie dan ook nog steeds gelden.

Ik heb overigens een 8383 XL staan.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

Je had al eerdere gebreken maar daar heb je Medion niet voor gebeld. Nu plaats je deze terug omdat je een hele nieuwe unit wil? Heb je de problemen met de DVD writer en het geheugen en het spanningsprobleem al gemeld? Dan had je al op 3 meldingen gezeten.

[advocaat van de duivel] Je had gewoon een euro meer moeten vragen voor die DVD's had je al een nieuwe kunnen kopen [/advocaat van de duivel];)

Verwijderd

Topicstarter
Dragonslaughter schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:33:
Je mag je pc overigens open maken. Dan vervalt de garantie niet. Als je tijdens het openmaken zelf iets kapot maakt valt dat onderdeel niet meer onder de garantie. Voor de andere onderdelen blijft de garantie dan ook nog steeds gelden.
Bedankt voor je info!

Ik zet denk ik toch de oude onderdelen terug, ik wil geen gezeur ivm mijn korte garantieperiode, en medion betaald toch ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 15:39 ]

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-02 11:12
Je kan toch niet meer doen als bellen en alle orginele componenten terugzetten voor de monteur komt.
Als alles in orginele staat verkeerd kan hij niet klagen, of er moet te zien zijn dat jij verantwoordelijk bent voor de schade...
Dat weet je echter pas als hij langs is geweest.

• _Dune_
  • Laatst online: 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Toch blijf ik het niet handig vinden. Jij wilt nu eigenlijk een geheel nieuw systeem of daar hoop jij op, terwijl Medion niet de kans heeft gekregen om andere defecten te herstellen op het moment dat zij defect zijn geraakt. Jij hebt gekozen niet voor een reparatie, maar voor een upgrade, dat mag natuurlijk. Daar zal je garantie ook niet voor komen te vervallen, maar om nu als nog deze spullen terug te plaatsen vindt ik een beetje laat. Overigens had je ook van deze defecten melding moeten maken.

Maar oke, je Pc heeft dus altijd geaard gedraaid, prima daar heb je dus geen fout gemaakt. Dan geldt inderdaad stuk binnen garantie dient gerepareerd of vervangen te worden. In iedergeval veel succes er mee.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:14

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Als het een hardware probleem is (waar je garantie op hebt), dan helpt het opnieuw installeren van Windows niet. Dus als hij echt kapot is, krijg je wel een nieuwe. Ik kan me niet voorstellen dat kapotte hardware het opeens weer even 3 dagen doet als er een nieuwe windows op gaat..

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:31:
[...]

De originele (kapotte) onderdelen zet ik vantevoren terug, omdat ik anders geen aanspraak maak op garantie, maar deze vervang ik (zie ook post hierboven) nadat de monteur klaar is.
Garantie claimen door er andere (al dan niet) originele kapotte onderdelen terug te plaatsen vinden wij hier @ GoT not done :/

Daarmee besodemieter je Medion dus gewoon en daar werken wij @ GoT niet aan mee. Dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.