DHCP werkt niet meer *

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Electr0n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 09:43
Beste Mensen,

Ik sta voor een raadsel.
Een collega van mij heeft een PC en een laptop. Met de PC kan hij niet op het internet,
met de laptop wel en dat is op dezelfde kabel. (even snel geprobeerd gehad).

Hij krijgt met de pc geen IP,
Als hij in command prompt 'ipconfig' ingeeft krijgt hij een melding:
' Windows IP-Configuration' voor de rest niks.
En nadat hij Windows opnieuw had geinstalleerd deed die nog niks.

Nu vroeg hij aan mij wat het kon zijn, zelf kom ik er ook niet zo op.
Misschien een klein dingetje waar ik over heen kijk, maar misschien weten jullie iets.

Hij heeft Win XP SP1,
Geen Firewall
Netwerkkaart werkt.
Automatisch IP staat aan.

Alvast bedankt,

Electr0n

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-04 15:05
Steekt de kabel wel goed in? Gaat er een led branden als je dat doet?
Staat de NIC goed in het apparaatbeheer?

Normaal gezien heeft ipconfig iets van: no cable connected ofzo als de kabel niet insteekt, hij geeft niets als er geen NIC is. Dus ik denk dat de kaart niet goed werkt/installed is

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
ipconfig /all al geprobeerd?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:34

DataGhost

iPL dev

En de laptop staat ook op automatisch IP ingesteld? zo nee, heb je wel een dhcp-server draaien?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

KLinkt als hardware defect of iig een niet goed functionerende adapter.
Kijk even in de hardware eigenschappen van die PC of de netwerkkaart wel geod geinstalleerd is.

• cpistoor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08-2015
Waarschijnlijk onthoudt het modem het MAC-adres van de laptop...als je het modem even uit en aan zet als je de kabel heb omgeprikt naar de pc werkt het waarschijnlijk wel...

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-04 18:52

CSB

:D

Controleer of TCP/IP geinstalleerd is via: Start>configuratiescherm>netwerkverbindingen. Controleer in de lijst of tcp/ip erin staat en of het vinkje geplaatst staat bij "notificatie bij verbinding" (o.i.d.) aanstaat. Zo weet je zeker dat op de client niks mis is, qua netwerkkaart.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Electr0n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 09:43
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal even kijken!

Alvast bedankt.
I'll let u guys know!

• aghos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 15:59
Als ipconfiguratie enkel de boodschap geeft

'Windows IP-Configuration'

Is het meestal enkel en alleen de netwerk kaart die uitgeschakeld staat.
Dit kan je vinden in systeem -> hardware -> apparaatbeheer -> netwerk adapters -> degene met het rode kruisje selecteren en 'enable / activeren ' selecteren.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dat je niets bij 'ipconfig' te zien krijgt duwt me echt richting een kapotte TCP stack. Maar dat zou opgelost moeten zijn als hij Windows inderdaad opnieuw geinstalleerd heeft..

Zoek eens naar Winsockxpfix.exe, en kijk eens of ie de TCP/IP stack opnieuw kan repareren..

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 10-08-2006 15:34 ]

Pvouput live

Verwijderd

Als je geen NIC hebt krijg je ook niets te zien ;)

edit: Wat Equator zegt dus..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 00:11 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kleine titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Waarschijnlijk is het TCP/IP protocol niet geinstalleerd, dat heb ik ook wel eens gehad.
Kreeg ik exact dezelfde melding, dus check even of je protocollen goed staan.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Bekend probleem binnen XP, je IP socket is naar de kl*te.
Zal zo een linkje plaatsen waar je IPFIX kan downloaden.
Momentje...

Krypt verteld al i.d.d. wat je nodig heb, hier kun je hem downloaden, Winsockxpfix.exe

[ Voor 48% gewijzigd door marquis op 11-08-2006 12:47 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
verwijder de netwerkadapter in apparaatbeheer, even opnieuw opstarten en daarna opnieuw installeren.

EN zet er direct SP2 voor hem op! ;)
ow en draai hitmanpro ook even en verwijderen alle spyware en virussen voor m :)

[ Voor 22% gewijzigd door Kurios op 11-08-2006 12:36 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Kurios schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:35:
verwijder de netwerkadapter in apparaatbeheer, even opnieuw opstarten en daarna opnieuw installeren.

EN zet er direct SP2 voor hem op! ;)
ow en draai hitmanpro ook even en verwijderen alle spyware en virussen voor m :)
SP2 is niet direct noodzakelijk, het is zelfs af te raden om een servicepack op een bestaande installatie te installeren.

Een servicepack moet je slipstreamen met de installatiecd of op een schone installatie installeren.
Daarbij is SP2 alleen maar vervelend als je het volledig installeert, met beveiligingscentrum enzo...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:16
Heeft hij op de laptop een alternatieve configuratie ingeschakeld :?
(3e tabblad van TCP/IP configuratie)
Daar kun je namelijk een vaste IP configuratie instellen als de DHCP het bv. niet doet. Dan pakt hij dat IP.

let the past be the past.

• Romke

Romke

Dieselhead

SPee schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:21:
Heeft hij op de laptop een alternatieve configuratie ingeschakeld :?
(3e tabblad van TCP/IP configuratie)
Daar kun je namelijk een vaste IP configuratie instellen als de DHCP het bv. niet doet. Dan pakt hij dat IP.
Nee, deze melding zoals die hier staat krijg je alleen als TCP/IP niet correct werk of niet geinstalleerd is.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Automatisch IP staat aan.
Dus ga er maar vanuit dat TCP/IP geinstalleerd is, bij andere protocolen krijg je dit niet te zien.
Helaas gebeurd het wel een dat de IP Socket sterft. Door het een en ander aan te passen in het register (door de tool WinSockXPfix.exe te gebruiken) zal de socket weer reageren. Controle via de commandprompt "ipconfig" zegt dan al genoeg, krijg je daar alleen "Windows IP-Configuration" te zien dan is je socket kapot. Communicatie met de kaart is dan niet mogenlijk. Zoals Krypt ook al zei.
Daarbij is SP2 alleen maar vervelend als je het volledig installeert, met beveiligingscentrum enzo...
Die kun je uitzetten. En waarom geen SP2 over een bestaande installatie? Als je een SP2 met XP slipstreamd, dan werkt vaak je IIS niet (niet dat je deze vaak zal gebruiken, maar toch....) Het is altijd beter om een schone installatie te doen, maar met upgrading met een SP2 ben ik nog nooit problemen tegengekomen, hoogstens dat het wat stroever loopt. In iedergeval, dat zijn mijn bevindingen.... ;)

[ Voor 35% gewijzigd door marquis op 11-08-2006 15:18 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1