Plextor branders niet 100% Plextor, maar ook BenQ?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
;) Morgûh :O

Gisteren kreeg ik een e-mail dat 1 van mijn bestelde Plextor branders niet meer leverbaar is :N (PX-750A) dus ging ik op zoek naar dezelfde of een andere Plextor vervanger.
Na wat zoeken of het forum voor reviews en ervaringen zag ik verschillende berichten en meningen over Plextor namelijk dat sommige Plextor branders niet 100% van Plextor zijn maar BenQ branders met een ander frontje :?

Zelf heb ik nooit problemen gehad met Plextor (misschien de juiste modellen :P ), maar omdat ik nu een paar nieuwe aan wil aanschaffen wil ik toch weten of ik nu ook een ECHTE plextor koop.

De Plextors die ik al gehad heb zijn:

PlexWriter 16/10/40A
PlexWriter 24/10/40A
PlexWriter 52/24/52A
PX-708A
PX-712A
PX-716A

Nu ben ik van plan te kopen:

PX-716SA (dit doordat deze nog een 8MB buffer heeft) - latere modellen niet meer :N
PX-750A (omdat deze DVD-RAM heeft)
PX-760SA (deze voor zijn snelheid en SATA aansluiting)

Weet iemand waar nog meer informatie over dit soort Plextor grapjes is te vinden...?, Welke branders wel en welke niet van Plextor zijn...?

Is er ook iemand die een PX-716SA Retail versie gekocht heeft...? want na wat google'en zag ik op een aantal site's dat er Plextor PX-716SA's zijn die een zwart frontje zonder letters hebben (compleet zwart dus) :?
Wordt er met de 716SA Retail versie een zwart frontje meegeleverd...?, Plextor site zegt er niks over :(

Alvast bedankt _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02 20:45

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

kijk een op http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=43
daar vind je vast en zeker veel meer info

Verwijderd

Mijn 716SA Retail werd geleverd met een wit en een zwart frontje, waarbij het witte gemonteerd was.

Als je DVD-RAM wilt gaan gebruiken, dan kan je de (NEC 4571) overwegen.

Terzijde: wil je DVD-RAM gebruiken als optical harddisk (dus vaak schrijven), of als backup medium (dus aanzienlijk minder vaak schrijven)? In het laatste geval kun je overwegen om de 4571 te gebruiken icm Ricoh DVD+RW 8X (zoeken naar ricdvprw8jc5) en Nero InCD (gebruik zelf 4.3.23.2). Deze zijn wat sneller en goedkoper dan de gangbare DVD-RAM 3X & 5X, en goed leesbaar op de meeste gangbare dvd-drives..

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
crack_en_hack schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:48:
PX-716SA (dit doordat deze nog een 8MB buffer heeft) - latere modellen niet meer :N
PX-750A (omdat deze DVD-RAM heeft)
PX-760SA (deze voor zijn snelheid en SATA aansluiting)

Weet iemand waar nog meer informatie over dit soort Plextor grapjes is te vinden...?, Welke branders wel en welke niet van Plextor zijn...?
De 716 en 760 zijn echte Plextors, de 750 is een BenQ.

• i.Stijn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09-2013
Twister336 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:54:
[...]

De 716 en 760 zijn echte Plextors, de 750 is een BenQ.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de de site waarvan je die info hebt gehaald ff te posten? Ik geloof wel wat je zegt ;). Misschien dat op die site wel nuttige info staat. Ik ben ook op zoek naar goede branders voor in mijn duplicator en dan is alle info wel handig. :)
Thx anyway :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

www.cdfreaks.com kijk in het benq forum. Diverse drives al omgeflashed naar benq (uitgebreidere firmware).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 01:35
Die 750 is een ramp, althans, vergeleken met 'echte' Plextor drives. De benq-versie ervan (Die overigens geflashed kan worden naar Plextor) was in de US met een rebate voor $9.99 te krijgen (!!). Hier in NL is hij al te vinden vanaf 25 piek. Trek je conclusies ;)

En idd, al dit soort info is te vinden om cdfreaks, dat is wel een beetje 'het' forum voor dvd-zaken :)

• crack_en_hack
:9 Wow ben ik ff blij dat die PX-750A niet meer leverbaar is :P anders had ik zomaar een BenQ dinges in mn PC gehad zonder dat ik het wist _O-
Alleen wel jammer dat er dus niet een echte Plextor te krijgen is die DVD-RAM heeft :'(

Gelukkig komt Plextor eind September met de 1e Blu-Ray brander die ook DVD-RAM heeft :Y , Of is dit misschien ook weer een ander merk in een ander jasje...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitel verduidelijkt.

Verwijderd

voor zover ik weet heeft plextor geen eigen branders maar zijn de goedkope van benQ en de duurdere van philips

• Twister336
  • Niet online
i.Stijn schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:31:
[...]

Zou je zo vriendelijk willen zijn om de de site waarvan je die info hebt gehaald ff te posten? Ik geloof wel wat je zegt ;). Misschien dat op die site wel nuttige info staat. Ik ben ook op zoek naar goede branders voor in mijn duplicator en dan is alle info wel handig. :)
Thx anyway :)
CDFreaks ;)

@ace2k4:
Klopt niet. Plextor ontwikkelt wel degelijk zelf drives.
Trouwens, Philips en BenQ ontwikkelen hun drives samen. De meeste BenQ drives kun je naar Philips flashen en omgekeerd.

• crack_en_hack
Twister336 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:16:
[...]

CDFreaks ;)

@ace2k4:
Klopt niet. Plextor ontwikkelt wel degelijk zelf drives.
Trouwens, Philips en BenQ ontwikkelen hun drives samen. De meeste BenQ drives kun je naar Philips flashen en omgekeerd.
:9 Pfff gelukkig maar dat die duurdere geen Philips dingen zijn dan, want dat had ik helemaal erg gevonden.

Weet iemand of de Plextor Blu-Ray brander (PX-B900A) misschien ook weer een ander merk is in een ander jasje...?

Zou het toch wel zonde vinden om 699,- Euries uit te geven terwijl het geen eens een echte plextor is 8)

Verwijderd

ik heb nogtans 3 dure plextors van verschillende winkels opengemaakt en in alle 3 zat een philips het enige wat plextor doet is hun "bios" inzetten

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het loopwerk is ook van philips, maar dat geld voor heel veel branders. De PCB en dus ook het bios is van plextor.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Twister336
  • Niet online
crack_en_hack schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:38:
[...]
Weet iemand of de Plextor Blu-Ray brander (PX-B900A) misschien ook weer een ander merk is in een ander jasje...?

Zou het toch wel zonde vinden om 699,- Euries uit te geven terwijl het geen eens een echte plextor is 8)
Ik vermoed van wel (een Panasonic gok ik).
Hun eerste CD brander was een Ricoh en hun eerste DVD brander was een NEC. Als hun eerste Blu-ray brander een authentieke Plextor is zou dit uniek zijn :)

Hoe kom je trouwens aan die prijs?
699 euro is 'goedkoop'. Een LG Blu-ray brander kost bv. 799 euro.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wat ik tegenwoordig jammer vindt, is dat de branders steeds minder buffergeheugen hebben. Heb hier een 716A en gelukkig nooit problemen met branden van DVD-files. Mijn NEC-3540 wil soms niet doen wat ik wil. Geheugentoewijzing en hoeveelheid RAM, Neroversie en processor zijn bijna gelijk op beide PC's, dus de enige verklaring die ik heb is het buffergeheugen....

Ga binnenkort maar kijken of er nog voor een normale prijs een 716A te scoren is, just to make sure...

Mooooooeeeee......

• crack_en_hack
Black Piet schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:30:
Wat ik tegenwoordig jammer vindt, is dat de branders steeds minder buffergeheugen hebben. Heb hier een 716A en gelukkig nooit problemen met branden van DVD-files. Mijn NEC-3540 wil soms niet doen wat ik wil. Geheugentoewijzing en hoeveelheid RAM, Neroversie en processor zijn bijna gelijk op beide PC's, dus de enige verklaring die ik heb is het buffergeheugen....

Ga binnenkort maar kijken of er nog voor een normale prijs een 716A te scoren is, just to make sure...
Jep, De 8MB buffer is voor mij ook de reden om nu ook nog een PX-716 te nemen, Maar de IDE versie kan ik nergens meer vinden, de SATA versie is nog wel te krijgen, maar die was ik toch al van plan te nemen :9 omdat ik nu nog de IDE versie heb maar in mijn nieuwe systeem wil ik zoveel mogelijk overgaan op SATA.

[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 15-08-2006 18:43 ]

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wat je bij S-ATA altijd hebt, is installatieproblemen bij Windows. Mag je eerst weer gaan klooien met drivers installeren via diskettes. Ik weet niet hoe dat bij Plextor S-ATA modellen zit, maar ik verwacht eigenlijk niks anders...

Mooooooeeeee......

• Twister336
  • Niet online
Niet altijd hoor. Op mijn moederbord worden de SATA controllers als IDE controllers herkend.
De standaard Windows drivers werken dus prima met de Plextor.

Op mijn ander systeem heb ik wel drivers moeten installeren voor mijn PCI SATA kaart.

• crack_en_hack
Mijn Asus P5B Deluxe zal nu toch wel overweg kunnen met SATA branders :?

Weet iemand trouwens of er nog nadelen aan SATA zitten tegenover IDE bij branders...?, of is SATA in alle opzichten beter...?

Verwijderd

crack_en_hack schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:17:
Mijn Asus P5B Deluxe zal nu toch wel overweg kunnen met SATA branders :?

Weet iemand trouwens of er nog nadelen aan SATA zitten tegenover IDE bij branders...?, of is SATA in alle opzichten beter...?
Met intelchipsets kun je volgens mij rustig overgaan op Sata-branders. Meerdere PC's die ik zo configureerde werkten direct zonder ;roblemen. Met diverse chipsets voor Athlon en verwanten heb ik nogal eens problemen gehad met Sata-branders. Het kan natuurlijk toeval zijn maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van anderen met Sata-branders op niet-Intel chipsets.
:|

• i.Stijn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09-2013
crack_en_hack schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:40:
[...]

Jep, De 8MB buffer is voor mij ook de reden om nu ook nog een PX-716 te nemen, Maar de IDE versie kan ik nergens meer vinden, de SATA versie is nog wel te krijgen, maar die was ik toch al van plan te nemen :9 omdat ik nu nog de IDE versie heb maar in mijn nieuwe systeem wil ik zoveel mogelijk overgaan op SATA.
Waar heb je deze sata versie van de PX-716 besteld (welke webshop)?

Verwijderd

Verkopen ze ook plextors bij mediamarkt? Ik probeer een Plexor te kopen maar bij veel winkels zijn ze niet meer te koop.

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:36:
Verkopen ze ook plextors bij mediamarkt?
Ik heb daar [vroegâh :Y ] wel eens een Plextor gekocht ja, maar of ze die nu nog verkopen weet ik niet.
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:36:
Ik probeer een Plexor te kopen maar bij veel winkels zijn ze niet meer te koop.
:? Dan zoek je niet goed, In de pricewatch staan er zat.

Welk model zoek je dan...?

• crack_en_hack
i.Stijn schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:45:
[...]

Waar heb je deze sata versie van de PX-716 besteld (welke webshop)?
De PX-716SA was op het moment dat ik mijn PC aan het samenstellen was nergens te vinden in een (web)shop :N , maar gelukkig ken ik iemand die rechtstreeks bij IngramMicro (groothandel) kan inkopen en daar verkopen ze hem nog wel :9 .
Maar ik kreeg gisteren een e-mail'tje dat ze hem pas weer 22 Sept. weer binnen krijgen :'( (de Retail versie dan) de bulk versie hebben ze nog wel.
Omdat ik dit wel een beetje lang vind duren :O ben ik nu weer eens gaan zoeken of ik hem misschien ergens sneller kan krijgen en o.a. de Kijkshop heeft de 716SA nog te koop. (maar nou vind ik die wel erg prijzig |:( )

• crack_en_hack
:S Ik zie net op de Plextor site dat er een hele bups nieuwe firmware versie's uit zijn waaronder ook een versie voor de PX-716 serie.
Het gekke is dat als je nu dus de nieuwe firmware hebt voor de 716 dat deze dan gelijk is aan de PX-755 serie :? alleen de nieuwe 755 heeft maar 2MB buffer en de 716 8MB waardoor dus de oude 716 beter is dan de nieuwe 755 8)7 , gaat Plextor achteruit of staat de techniek qua DVD branders stil...? want zoals ik het nu zie zijn de nieuwe modellen branders exact het zelfde (na upgrades) qua opties en vaak ook snelheid (en net als de 760) maar die is dan weer ietsje sneller (18X i.p.v. 16X)

Pagina: 1