[win2003sbs] Netwerkdrive: geen ruimte meer vrij ?

Pagina: 1
Acties:

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51
Hallo,

Sinds enige tijd zitten we met een SBS 2003 server inclusief alle updates (en dus ook sp1). Nu is er een bepaalde client op het netwerk (amper 4 pc's) die niets meer op de shares kan wegschrijven en steeds de foutmelding krijgt "er is onvoldoende schijfruimte".
In verkenner wordt ook vrije ruimte 0 bytes weergegeven.

Andere pc's in het netwerk kunnen wel op de share schrijven. Daar wordt de vrije ruimte ook verkeerd weergegeven, iets van 98 MB vrij, 910 gebruikt totaal 1 GB.

Op de server is het een map op de C drive die gedeeld wordt. Er is nog een 20 GB effectief vrij.

Enig idee aan wat dit kan liggen ?
Een soort policy of iets dergelijks ?

hulp....

Verwijderd

share quota gebruikt toevallig?

• ndedecke
Als dat default aanstaat wel veronderstel ik. Kan momenteel nog niet vinden waar dat quota gedoe staat.
Beetje nieuw in windows server... doe meer linux.

• ndedecke
ok heb het gevonden, het was inderdaad het quota :)

sorry voor deze lullige thread....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vergeet niet dat SBS ook std een quota op je exchange mailbox zet.... voor de volgende keer dat je post :P

A wise man's life is based around fuck you

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Zelf ben ik een dergelijk probleem tegengekomen, maar dan had het niks met quota te maken.

Er waren 15 PC's, met elk een gedeelde map Mijn Documenten.
En van sommige PC's was het niet mogelijk te schrijven naar die gedeelde map, en van andere pc's weer wel. Foutmelding iets in de aard van "Kan niet schrijven, schrijf mogelijk vol..".

En dit wisselde, de volgende dag kon het zijn dat het werkte maar niet meer van een andere pc :?

It's just a matter of time...

Pagina: 1