[tabel] vreemde whitespace tussen tabellen

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op deze pagina http://www.de-keet.nl/summerafterparty staat een tabel met header en flash elementje erin en daaronder een tabel met wat inhoud (die 2 data en text),

Bekijk ik de site in Firefox dan zit er tussen die 2 tabellen geen ruimte, doe ik dit in IE dan wel :S
Een klein stukje wat lijkt of er iets tussen zit ofzo. Heb al van alles gedaan als border-collapse:collapse in de stylesheet. Alle margins etc uit maar niets blijkt te helpen..

Yet another IE css trick momentje?

Verwijderd

Ik vind je code sowieso te uitgebreid en te onoverzichtelijk voor wat er op je website te zien is. Als je op deze manier je website verder zo opbouwt, dan blijf je tegen dit soort problemen aanlopen.

• ViNyL
  • Niet online
Hoe bedoel je dat precies? Dat ik het in tabellen op bouw?

Verwijderd

ViNyL schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:20:
Hoe bedoel je dat precies? Dat ik het in tabellen op bouw?
Ook dat, maar eigenlijk doelde ik er meer op dat je website alleen maar uit plaatjes bestaat. Aangezien het toch alleen maar uit plaatjes bestaat, kun je het net zo goed als één groot plaatje doen. Dat Flash-dingetje linksbovenin kun je dan met een serverside-taal oplossen of eventueel met JavaScript. En dan kun je de links met coördinaten aangeven.

Maar beter is natuurlijk om het geheel helemaal wat netter op te bouwen, dan wordt het voor jezelf overzichtelijker en makkelijker te onderhouden en loop je in het verder bouwen van de website minder tegen dit soort problemen aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 15:28 ]

• ViNyL
  • Niet online
Ja inderdaad, maar in verband met laad snelheid weet ik niet of 1 groot plaatje zo handig is..
Maar er komt een menu tussen als de pagina's klaar zijn en dan is het probleem opgelost want dan sluit het geheel namelijk wel netjes aan.
Ik heb het gister snel in elkaar gezet voor een preview en het viel me ineens op vandaag, en wat ik ook probeerde er hielp niets..

Bedankt voor je reactie iig!

Verwijderd

ViNyL schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:28:
Ja inderdaad, maar in verband met laad snelheid weet ik niet of 1 groot plaatje zo handig is..
Of je nou één groot plaatje gebruikt of dat grote plaatje opsplitst in meerdere kleine plaatjes, maakt voor de laadsnelheid niks uit (het lijkt me zelfs dat één groot plaatje sneller laadt dan als je het opsplitst in meerdere plaatjes).

• ViNyL
  • Niet online
Hmm ok, dan zal ik dat vanavond eens even proberen. Dan is het design probleem wel opgelost iig ja :)
Pagina: 1