Windows XP 'verneukt' het geluid van de soundkaart.

Pagina: 1
Acties:

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Ik heb een asus k8v moederbord met daarop een geintegreerde Soundmax AD 1980 chip. Héél af en toe had ik het probleem dat het geluid bij het verwisselen van applicatie of game plots erg zacht werd. Ik kon dat altijd verhelpen door de driver opnieuw te installeren. Tot vandaag. Het geluid bleef maar zacht en op een gegeven moment dat ik met mijn headset vreemde geluiden begon te horen bij het testen van mp3/avi/wmv/mpeg/dvd. Het geluid is hol, stemmen lijken wel op de achtergrond plaats te vinden alsof bepaalde frequentiebereiken zachter zijn gezet.

Uiteindelijk heb ik het met de onboard sound opgegeven nadat ik de 3 laatst beschikbare drivers had gedownload van de asus website en heb ik er een sb live en daarna een sb 128 pci in mijn pc ingebouwd. Uiteraard mijn onboard sound op disabled gezet. Het geluid was wel direct harder, echter had ik precies dezelfde verneukte 'effecten'.

Het enige wat ik hieruit kan afleiden is dat het eerder aan Windows ligt, dan aan een van mijn geluidskaarten. Ik ben nu allang blij als ik fatsoenlijk geluid heb, maar dat lukt me niet. Is er mogelijk een tool voor geluidskaarten om alle drivers te verwijderen, net als zo'n tool er bestaat voor de drivers van grafische kaarten helemaal weg te mieteren.

Weet iemand van jullie toevallig ook of er een fix is voor windows xp om de Windows instellingen m.b.t. het geluid allemaal te resetten?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:12
download eens driver cleaner pro. en dan al je drivers eraf gooien. ik dnek dat het meer een probleem van teveel drivers bijelkaar en overelkaar is. dan dat het een xp probleem is.

dus ik denk dat als je al die drivers eens opruimt en opnieuw installeert dat je dan wel fatsoenlijk geluid zult krijgen.

wanneer was trouwens de laatste format??? dat helpt natuurlijk ookg ewoon :)