Toon posts:

iFrame & Backbutton

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.

Ik heb een pagina daarin zit een iframe. die wordt gedurende gebruik van die pagina een paar keer herladen. Als je op back klikt, de backbutto nvan je browser, dan gaat hij naar de vorige versie van dat iframe, maar ik wil dat hij dat overslaat en direct terug gaat naar de vorige parent pagina.

Is dat mogelijk?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

[google=javascript history.go ignore iframe]

Suc6 :) op de eerste link staat een berg goeie info

Stop uploading passwords to Github!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

normaal zou ik zeggen dat je juist van het gedrag van de interface elementen van een browser als vormgever moet afblijven....
Het kan zeer ergerlijk als een vormgever het standaard gedrag van een backbutton kan aanpassen...

In dit geval is het wel mogelijk om een opgezochte pagina via javascript niet in de history te laten opnemen..

via window.location.replace( ''pagina.html ), althans dat was altijd de geiegende methode (mogelijk hebben browservendors dat ook anders geimplementeerd om misbruik te voorkomen.),maar wees wel voorzichtig met hoe je het toepast

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
de iFrame word gebruikt om plaatjes upteloaden meteen te laten zien. Het probleem is dat soms mensen 5 plaatjes uploaden en dan terug willen naar de pagina. Maar als ze op hun back button clicken van de browser gaan ze niet meteen terug, ze moeten eerst 5 keer clicken om terug te gaan. Dit komt doordat er 5 plaatjes in dit geval zijn geupload en dus ook 5 iFrames zijn aangemaakt.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:57:
de iFrame word gebruikt om plaatjes upteloaden meteen te laten zien.
maar daarvoor is toch geen Iframe nodig?

een IMG heeft een SRC attribuut die je dynamisch kunt zetten, dat voldoet al ; moseover-scriptjes doen niks anders:
een Iframe daarvoor gebruiken is volgens mij overdone

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 10-08-2006 14:09 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
Ik vermoed dat hij het upload-formulier naar het iframe post :?

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
maar stel dat je bijv zoiets gebruikt

http://www.air4web.com/files/upload/

je kan nu een aantal plaatjes uploaden, en als je op back clickt zou je verwachten dat je terug gaat naar de pagina waar je vandaan kwam maar dat is dus niet het geval. Als je 5 plaatjes upload moet je ook 5 keer op back clicken.

Verwijderd

Topicstarter
zirus schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:13:
maar stel dat je bijv zoiets gebruikt

http://www.air4web.com/files/upload/

je kan nu een aantal plaatjes uploaden, en als je op back clickt zou je verwachten dat je terug gaat naar de pagina waar je vandaan kwam maar dat is dus niet het geval. Als je 5 plaatjes upload moet je ook 5 keer op back clicken.
juist ja, daardoor wordt het ene plaatje telkens vervangen door de nieuwe

• Niakmo
de backbutton van je browser die gebruikt neem ik aan gewoon history.go(-1)

als je iets upload komt er steeds een entry bij in je history.go, is het niet mogelijk om deze daarna weer te verwijden. Dus als je dan history.ho(-1) doet dat hij dan meteen terug gaat.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
zirus schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:28:
als je iets upload komt er steeds een entry bij in je history.go, is het niet mogelijk om deze daarna weer te verwijden. Dus als je dan history.ho(-1) doet dat hij dan meteen terug gaat.
Zie oplossing RM-rf. Ik denk dat dit de enigste truc is zonder zottigheden uit te halen. Zorg ook dat je eigen website uitnodigt tot het gebruik van de links die naar de vorige pagina verwijzen. Ik klik toch meestal maar "uit armoe" op de backbutton omdat er geen (goede/snelle/handige) link terug voorhanden is op de huidige pag.

• Niakmo
window.location.replace( ''pagina.html )

maar stel dat dit ook een pagina is waar ajax request in zijn uitgevoerd. Als je je history gebruikt gaat hij terug naar de pagina inclusief de laatste request die je hebt gestuurd.

zou het voglende ook werken

window.location.replace(window.history[-1]) ?

edit:

nee dus

Error: uncaught exception: Permission denied to call method History.item

[ Voor 14% gewijzigd door Niakmo op 10-08-2006 14:56 ]

• Niakmo
Bij elke upload word er een nieuwe iFrame aangemaakt hierdoor kon ik tellen hoeveel plaatjes er geupload zijn. Na het upload komt er in de iFrame een pagina met een onunload die het volgende aanroept:

parent.history.go(0-window.parent.document.getElementsByTagName('iframe').length)

en natuurlijk is er op de parent ook nog eens eens knop met het zelfde.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Wat je eventueel ook nog kan proberen (in IE) Is gebruik maken van de anchor hash (index.php#blaat)

die komt ook in je history terecht in IE geloof ik :)
Dus nadat je je bestandje geupload hebt, document.location=document.location+"#blaat"

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1