Ik ben druk bezig een bestaande applicatie te vertalen naar het Nederlands. De applicatie is geschreven in VB.NET voor VS2005.
Ik weet hoe het werkt met de resources.
Ik heb alle controls in een resource file en de Nederlandse heb ik allemaal vertaald. Dit werkt prima en eenvoudig.
Nu zit er in de code van de forms af en toe ook tekst die vertaald moeten worden, merendeel messageboxen.
Die krijg ik ook netjes in de resource files door deze regel toe te voegen:
en de messageboxen te wijzigen naar:
Dit werkt ook netjes. Alles wordt goed vertaald getoont. Ik ben tevreden.
Maar als ik vervolgens ook maar iets aan het form verander in design-view, bijv. ik vergroot het form, dan gaat VS2005 opnieuw de resources genereren en worden mijn met de hand toegevoegde strings er uit gekiepert.
Is hier een oplossing voor anders dan het form niet meer wijzigen.
Is er iets van een 'Preserve' optie?
Alvast bedankt.
--
Paul
Ik weet hoe het werkt met de resources.
Ik heb alle controls in een resource file en de Nederlandse heb ik allemaal vertaald. Dit werkt prima en eenvoudig.
Nu zit er in de code van de forms af en toe ook tekst die vertaald moeten worden, merendeel messageboxen.
Die krijg ik ook netjes in de resource files door deze regel toe te voegen:
Visual Basic .NET:
1
| Private resources As System.Resources.ResourceManager = New System.Resources.ResourceManager(GetType(formnaam)) |
en de messageboxen te wijzigen naar:
Visual Basic .NET:
1
| MsgBox(resources.GetString("msgCannotStoreFieldValue.Text"), MsgBoxStyle.Exclamation) |
Dit werkt ook netjes. Alles wordt goed vertaald getoont. Ik ben tevreden.
Maar als ik vervolgens ook maar iets aan het form verander in design-view, bijv. ik vergroot het form, dan gaat VS2005 opnieuw de resources genereren en worden mijn met de hand toegevoegde strings er uit gekiepert.
Is hier een oplossing voor anders dan het form niet meer wijzigen.
Is er iets van een 'Preserve' optie?
Alvast bedankt.
--
Paul