[WinXP SP2] Windows start niet meer op na update?

Pagina: 1
Acties:

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hola... Vandaag kreeg ik op mijn laptop de mededeling dat Windows XP opnieuw moest opstarten i.v.m. een installatie van een update (automatisch updaten + installatie daarvan stond aan). Aangezien het die irritante pop-up is van Win XP die je niet wegkrijgt en om de tien minuten terug krijgt besloot ik hier aan toe te geven. Nadat ik op 'ok' had gedrukt startte de laptop opnieuw op en begon hij met het laden van Win XP. Het logo kwam in beeld, maar daarna bleef het scherm angstvallig zwart.

Ik heb ongeveer 15 minuten gewacht, echter startte XP niet door en bleef het scherm zwart. Nadat ik de laptop daarna opnieuw had opgestart koos ik voor de optie 'laatst bekende werkende configuratie laden'. Dit gaf echter geen verbetering, XP liep op het zelfde punt vast. Opstarten in 'Veilige Modus' gaf het zelfde resultaat. Allemaal heel raar.

De XP installatie staat er nu een kleine week op en had tot nu toe geen enkel probleem gegeven. Totdat XP een update installeerde. Welke update dat is geweest weet ik niet, XP moest er in ieder geval opnieuw voor opstarten. Het is geen update die met het afsluiten wordt geinstalleerd, maar na het laden van XP. Misschien dat iemand weet welke update het is geweest?

En wat kan ik nu nog allemaal proberen? Ik kan de Windows XP cdrom er stoppen en voor een repair kiezen, maar ik wil zeker zijn dat alles wat ik heb geinstalleerd ook behouden blijft. Ook de data die er op staat wil ik graag behouden.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Heeft iemand anders ook problemen gehad na het installeren van een update deze week? En wat was de oplossing?

De Windows XP SP2 Professional NL is een officiële versie...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.