Is mijn Super Nintendo stuk???

Pagina: 1
Acties:
  • 2.439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik verveel me hier nu best wel keihard, op tv gaat het helemaal nergens over dus heb ik net mijn Super Nintendo opgezocht op zolder. En wat blijkt, helemaal compleet nog. Alleen nu wou ik hem aansluiten alleen ik krijg met geen mogelijkheid beeld. Is mijn SNES kapot? Er gaat een rood lampje branden als ik hem aanzet (maar bij mijn weten is dat gewoon goed).

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.com/consumer/images/hook_sns_rftotv.gif

Zo heb ik hem ook aangesloten op mijn tv. Alleen welk kanaal moet ik nu gebruiken? Want er staat me iets van bij dat ik hem dan op 3 of 4 ofzo moet zetten maar dat weet ik niet zeker en op die kanalen krijg ik ook geen beeld.

Iemand die de diagnose op mijn SNES kan stellen?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 20:30

JohnD

Bernd

je videokanaal 8)7

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:44
Bij mij vroeger was het hetzelfde kanaal als waar ik de video op aangesloten had (in die tijd hadden we nog geen scart op onze video :))

Anders moet je gewoon even alle kanelen doorlopen (en niet de presets van je tv maar effectief laten scannen naar kanalen)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 19:10

Romke

Dieselhead

Kun je em niet direct via een kabeltje op zo'n Front AV aansluiting doen?
Zo'n ding met 3 tulp busjes.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nee, je videokanaal is niet voor de kabel, hij zit op de frequentie van een zender. Je moet even opnieuw 'automatisch zenders zoeken' doen, en op een gegeven moment zul je hem vinden. En ja, dat kan op 3 of 4 zitten :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:19
Jups, dus als die er niet tussen staat even de AV kanelen proberen en anders met de TV zoeken tot er Super Mario voorbij komt zeilen :P

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 03:24
cardinal808 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:14:
[...]

Jups, dus als die er niet tussen staat even de AV kanelen proberen en anders met de TV zoeken tot er Super Mario voorbij komt zeilen :P
Videokanaal zit op geloof ik 540 Mhz , dat is een afgesproken frequentie.

• Red
Hij doet het !!! Alleen maar 1 cartridge krijg ik beeld op.... zijn die andere cartridges dan stuk ofzo? Krijg bij één compleet geen beeld en bij de andere 2 zwart beeld en er gebeurt dan niets.

Anders ga ik proberen mijn Sega Megadrive aan te sluiten, want daar heb ik meerdere leuke spellen bij zitten. Eigenlijk wil ik Donkey Kong spelen maar ja, die doet het dus niet....

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Red schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:34:
Hij doet het !!! Alleen maar 1 cartridge krijg ik beeld op.... zijn die andere cartridges dan stuk ofzo? Krijg bij één compleet geen beeld en bij de andere 2 zwart beeld en er gebeurt dan niets.

Anders ga ik proberen mijn Sega Megadrive aan te sluiten, want daar heb ik meerdere leuke spellen bij zitten. Eigenlijk wil ik Donkey Kong spelen maar ja, die doet het dus niet....
Vroeger wilde blazen in de opening van de cartridge/console wel eens helpen. :)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Paddixx schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:38:
[...]

Vroeger wilde blazen in de opening van de cartridge/console wel eens helpen. :)
Ja dat wou ik net zeggen, dat moest ook altijd als ik mijn Atari 2600 na een tijdje weer van stal haalde :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een Nintendo dealer heeft me eens aangeraden om de contacten van de cartridge met een vochtig (vochtig is niet hetzelfde als doornat!!!) kartonnetje schoon te maken, en dan even laten drogen.

Sindsdien heb ik voor mijn NES vele cartridges erbij gekregen: "als je er nog iets mee kunt, mag je ze wel hebben". :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Red
Blazen hielp al. Tenminste, heb er een busje perslucht op gezet en nu doet Donkey Kong het ook weer......

Woei!!!
Morgen ga ik mijn Mega System eens proberen, ben bang dat ik die niet meer aan de praat krijg maar misschien met jullie hulp wel.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Red schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:59:
Blazen hielp al. Tenminste, heb er een busje perslucht op gezet en nu doet Donkey Kong het ook weer......

Woei!!!
Morgen ga ik mijn Mega System eens proberen, ben bang dat ik die niet meer aan de praat krijg maar misschien met jullie hulp wel.
Je kunt ook met een doekje of een wattenstaafje met een klein beetje alcohol erop die gouden connectors op je catridge en in het systeem zelf af te doen. Is alles weer goed schoon. :) En blazen inderdaad.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1