Toon posts:

Wat te doen, nieuwe processor of systeem upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit erg te twijfelen wat ik moet doen, misschien kan iemand van jullie mij iets aanraden.

Ik heb momenteel een:

Tagan TG480-U22 (480 Watt PSU)
Asus A8N-E (nForce 4 Ultra, S939)
AMD Athlon 64 3700+ (S939, 2.2GHz, 1MB L2 Cache)
MSI Geforce 7800GT 256MB GDDR3
Creative SB Audigy 2

Het systeem is circa 8 maanden oud.

Ik zat er eerst dus aan te denken om mijn processor te upgraden naar een AMD Athlon X2 4800+, maar deze kosten circa 300 euro wat ik in vergelijking tot the Intel Core 2 Duo nogal duur vindt (je hebt namelijk een 6600 voor 50 euro meer) terwijl die Intel Core 2 Duo toch veel betere prestaties levert, maar dit zou dus betekenen dat ik ook een nieuw moederbord en geheugen moet aanschaffen. Mijn vraag is dus wat ik het beste zou kunnen doen, want ik zit echt erg te twijfelen :P

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 07:54

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Je moet zelf natuurlijk weten hoeveel geld je kwijt wil, je zal voor je oude spullen niet veel terug krijgen en als je bv DDR hebt van 300,- is het heel erg zonde.

Maar je moet zelf weten hoeveel geld je kwijt wil, vooruit ga je altijd.

Verwijderd

Is er iets wat je met jouw systeem op dit moment niet kunt doen?

Bij een systeem van maar 8 maanden oud zie ik de noodzaak van een upgrade niet echt. Ik zou em gewoon blijven gebruiken en pas over een paar jaar weer eens gaan kijken voor een nieuw systeem. Of als je echt niet anders kan toch nog even een paar maandjes wachten en dan een goedkope processor upgrade doen.

Verwijderd

Waarom wil je upgraden?
Voor wat dient het systeem voornamelijk?
Want tenzij je echt zwaar wetenschappelijke dingen gaat doen (compileren, renderen, encoding, ...) zie ik geen dingen die beperkt worden door je cpu.
(als je wil kan je die trouwens makkelijk overclocken naar 2.6ghz of meer, dat terzijde).

• klaasb84267
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-11-2025
Als het mijn systeem was zou ik er toch nog een tijdje mee doorkunnen. Maar ik weet ook niet wat je er allemaal van plan bent mee te doen. Jouw systeem is ruim voldoende om nieuwe games te spelen, wat te surfen en een beetje photoshoppen.

Kortom, overklokken en door tuffen tot je echt niet meer mee kunt.

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 20:04
Geheugen vervanging en moederbord kosten belangrijke beslis punten.

Ik ben recent zelf gegaan van venice x64 3000@2666 ne02 platinum met 6800gt 256mb naar een dfi-ultra x2 3800@2830 en 7800gt. (20+ WS inch tft native resolutie eisen kon dit systeem niet aan)

Mijn overwegingen:
Niet te veel invensteren in grafische kaart dx10 om de hoek enorme waarde vermindering dx9, kreeg nog goed geld terug voor oud spul en voornamelijk niet vervangen van 2*1024MB DDR geheugen en een processor van 150 Euro(met prestaties van een van 300 Euro), scheelde mij zo'n 150+ Euro netto. nu was ik klaar 2dehands en nieuw rond de 200 Euro netto.

ALs je geheugen (financieel) geen punt is zou ik voor Conroe gaan, degelijke moederborden zijn hier wel duurder voor, daarbij komt de beschikbaarheid kijk goed of de prijslijsten van pricewatch ook gebaseerd zijn op voorraad of goed leverbaar, bel desnoods.

Kijk ook wat de on air stabiel overclock resultaten zijn van de van de goedkopere processors, tel uit je winst. (moet je natuurlijk geen duur geheugen gaan kopen voor overclocken :) )

Zet de kosten eens op een rijtje van de diverse mogelijkheden...
Kijk op marktplaats/aanbod hier wat je voor je oude spul kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelf niet zo op overklokken. Verder zou het bedoeld zijn om games vloeiender te laten lopen (ik speel games op 1600x1200x32 met alles op highest, AA en AF allemaal aan dus sommige games willen al wel eens stotteren ;) ) Verder zou het bedoeld zijn om compilatie tijden in linux flink te reduceren, waarbij ik weet dat een dual core processor toch zeker wel zal helpen. Verder photoshop ik af en toe eens wat, doe ik aan webdesign, en convert zo heel af en toe eens een video en tik er eens een briefje op. Ik doe er eigenlijk dus van alles wat mee :P

Als ik conroe zou gaan zat ik zelf te denken aan:

Asus P5B Moederbord
Intel Core 2 Duo 6600 (2x 2.4GHz, 2x 2MB L2 Cache)
2GB Kingston Valueram DDR667

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 13:44 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Post dit liever in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 :)

Dan houden we het centraal, deze dus dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.