Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verzekering ontieglijk duur

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 19:14

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Hallo mensen.

Heb sinds twee en halve week mijn rijbewijs. 8) En ook sinds anderhalve week een auto. Een lancia Ypsilon, bj 98 1.1<> 54PK<> 825 KG gewicht
Nou heb ik bij aanschaf de auto op mijn naam gezet en de verzekerijng op mijn vaders naam. Verzekering forumlier thuis gekregen, opgestuurd ( zou maar 200,19 WA p/jaar betalen plus nog wat extra's zoals rechtbijstand en inzittinden werd het 260 euro p/jaar ) <> Op zich een mooie prijs voor een auto verzekering.

Weekje ging het goed tot ik vandaag een brief thuis kreeg met de mededeling: ''Dat de aanvraag niet word geacepteerd, wegens het feit dat de auto niet op naam staat van de verzekerde tenaamsteling ( mijn pa dus ) :( Stupid...........Bij het invullen stond niet eens een sterrettje ofzo ( bij het invullen van tenaamstelling auto ) dat het niet acceptabel is om een auto te verzekeren op een ander naam dan verzekerde tenaamstelling. 8)7

Nu baal ik dus als een stekker,. Moet ik nou de auto op me pa ze naam zetten, maar aangezien hij al twee auto's op zijn naam heeft staan doed hij daar een beetje moeilijk over ;( Ik heb al gekeken wat het kost om het op mijn naam te verzekeren.. ( kuhh... 900 euro WA plus beperkt casco kuhh.. ) ;(

Weet iemand wat het best voor mij is te doen>? Ben btw 18 jaar word binnekort 19 8)

[ Voor 3% gewijzigd door yassine op 29-04-2007 02:15 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 22:03
Tjah, tot 24 jaar betaald sowieso iedereen de volle mep (risicogroep).
Kijk eens op independer.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 10-08-2006 13:02 ]

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

yassine schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:00:

Weekje ging het goed tot ik vandaag een brief thuis kreeg met de mededeling: ''Dat de aanvraag niet word geacepteerd, wegens het feit dat de auto niet op naam staat van de verzekerde tenaamsteling ( mijn pa dus ) :( Stupid...........Bij het invullen stond niet eens een sterrettje ofzo ( bij het invullen van tenaamstelling auto ) dat het niet acceptabel is om een auto te verzekeren op een ander naam dan verzekerde tenaamstelling. 8)7
Mag op zich wel, maar je moet er dan wel duidelijk bij aangeven wie de regelmatige bestuurder is.

Hetzelfde geldt als de auto op naam en verzekering van je pa staat. Ook dan ben jij de regelmatige bestuurder.
En overigens bouw je ook geen schadevrije jaren op op deze manier.

Het is natuurlijk ook niet voor niets dat je meer moet betalen. En let op dat als je de verkeerde info geeft aan de verzekeringsmaatschappij, dat dit fraude kan zijn. Als je een ongeluk veroorzaakt en er wordt een onderzoek ingesteld en het blijkt dat niet je pa, maar jij de regelmatige bestuurder bent.. dan ben je dus niet verzekerd.

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 10-08-2006 13:04 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Idd auto overschrijven op je pa zn naam, ook logisch. En opnieuw verzekeren. Wel even informeren bij de maatschappij of ze het goed vinden. Zijn er zat die het niet waarderen.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Ik heb 2 jaar een verzekering gehad op mijn vader zijn naam en ik ingeschreven als mede-hoofdbestuurder.
Prijskaartje van mijn onnium ging van 2400 euro naar 1500 euro :)
(ter info, als ik niet bijingeschreven zou zijn, was het maar 900 euro, maar zoals gezegd, dit kan problemen geven in geval van een ongeluk en zeker als je zelf in fout bent en je verzekeringsmaatschappij moet betalen)
Dit was trouwens in Belgie

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Welkom in de wereld van de autoverzekeringen. Je pa heeft natuurlijk 80% no-claim korting omdat hij de afgelopen 15-20 jaar heeft aangetoond een goede bestuurder te zijn en geen schade heeft gereden. Jij hebt dat niet en je valt daarbij ook nog eens in de categorie bestuurders die meer dan gemiddeld schade rijden.

Hou er rekening mee dat als je de auto op je vaders naam zet (en ook door je vader laat verzekeren) dat zijn premie omhoog gaat als jij schade rijdt. Als je ook nog niet hebt aangegeven de regelmatige bestuurder te zijn kan een verzekeringsmaatschappij bij schade erg lastig doen. Het feit dat hij al twee auto's op zijn naam heeft is voor een verzekeringsmaatschappij reden genoeg om onderzoek te doen (want het is erg zeldzaam dat je van 3 auto's de regelmatige besuurder bent).

Daarbij bouw je zelf geen no-claim korting op.

Ik zou eerst de verzekering vragen of het in orde is om hem op je vader's naam te registreren en verzekeren met jou als regelmatige bestuurder, anders heb je pech.

Ik vind trouwens ook nog twee verzekeringen van minder dan € 800. Heb je al eens op http://www.autoweek.nl/verzekeringen.php gekeken?

Signatures zijn voor boomers.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik weet ook niet waar je hebt gekeken maar bij unive(kan je online bereken en afsluiten) ben voor allrisk + 4 inzittenden+rechtsbijstand € 65,60 per maand kwijt, dat is € 787,20 voor een jaar.

WA + is al € 550

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik snap niet dat mensen niet doorhebben dat het een reden heeft dat de één meer betaald dan de ander.
Als je zelf verzekert en het is duurder dan op je vaders naam, dan kan je toch wel nagaan dat je de verzekering aan het belazeren bent? En die vinden dat meestal niet zo leuk.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:35

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

MrSleeves schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:38:
Ik snap niet dat mensen niet doorhebben dat het een reden heeft dat de één meer betaald dan de ander.
Als je zelf verzekert en het is duurder dan op je vaders naam, dan kan je toch wel nagaan dat je de verzekering aan het belazeren bent? En die vinden dat meestal niet zo leuk.
Mijn prelude staat op mijn vader zijn naam, en de verzekering ook, maar ik sta ingeschreven als hoofdbestuurder.

Nu betaal ik iets van een 780€ per jaar, terwijl dit op mijn naam een dikke 1500€ zou zijn.

Ik had het eerst nagevraagd bij de verzekering zelf wat ik het beste kon doen, en dit raden zijzelf mij aan.

Dus ik ben mijn verzekering niet aan het belazeren, want ze weten ervan en hebben het mij gewoon aangeraden :)

De Nederbelg !

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrSleeves schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:38:
Je wordt net zo hard door de verzekering belazerd, dus wat dat betreft...

De mogelijkheid om te verzekeren met hoofdbestuurder is in mijn ogen een goede...

Heeft iemand trouwens enig idee of de schadevrije-jaren wel meetellen dan?

• justice strike
  • Laatst online: 10:42
ligt aan de verzekerings maatschappij. Ik heb het dus gevraagd aan de mijne, en die vind dat niet erg. Er zijn zelfs verzekeringsmaatschappijen die de schadevrije jaren van je vader over willen nemen als zijnde jouw schade vrije jaren (voor het geval dat je die verzekerd had onder je vaders naam)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
jellabie schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:40:
[...]

Mijn prelude staat op mijn vader zijn naam, en de verzekering ook, maar ik sta ingeschreven als hoofdbestuurder.

Nu betaal ik iets van een 780€ per jaar, terwijl dit op mijn naam een dikke 1500€ zou zijn.

Ik had het eerst nagevraagd bij de verzekering zelf wat ik het beste kon doen, en dit raden zijzelf mij aan.

Dus ik ben mijn verzekering niet aan het belazeren, want ze weten ervan en hebben het mij gewoon aangeraden :)
Dit is iets geheel anders dan wat de TS zegt hoor. Wat jij doet is volkomen legaal. Je bent immers mede hoofdbestuurder en je betaalt hiervoor ook (zie boven naar mijn voorbeeld, vader=900 euro, mij bij ingeschreven 1500, mijn naam=2400).

Het is illegaal als je dit niet gedaan hebt, dan is technisch gezien je vader hoofdbestuurder, je mag er wel occasioneel mee rijden maar dit is heel beperkt.

• J0YR1D3R
  • Niet online
eX0duS schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:01:
Tjah, tot 24 jaar betaald sowieso iedereen de volle mep (risicogroep).
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik kreeg als starter (21jarige) al 40% korting geloof ik. Ik betaal voor een Fiat Panda uit 2004 all-risk verzekerd een jaarpremie van 500 euro. Dat is niet de volle mep dus, hij staat gewoon op mijn naam. Alleen omdat ik via de verzekering zit waar mn vader ook zit ws. :)

• justice strike
J0YR1D3R schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:58:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik kreeg als starter (21jarige) al 40% korting geloof ik. Ik betaal voor een Fiat Panda uit 2004 all-risk verzekerd een jaarpremie van 500 euro. Dat is niet de volle mep dus, hij staat gewoon op mijn naam. Alleen omdat ik via de verzekering zit waar mn vader ook zit ws. :)
je krijgt inderdaad 40% korting, maar je krijgt ook een risico toeslag. normaal is de verzekering voor een fiat panda namelijk een stuk minder dan 500 euro per jaar. die risico toeslag vervalt als je 24 bent.

• yassine

yassine

Topicstarter
thejoker80 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:22:
Ik weet ook niet waar je hebt gekeken maar bij unive(kan je online bereken en afsluiten) ben voor allrisk + 4 inzittenden+rechtsbijstand € 65,60 per maand kwijt, dat is € 787,20 voor een jaar.

WA + is al € 550
Yes thanks ga daar ff kijken en mischin besluit ik dan toch de verzekering op mijn naam te zetten ;( Aangezien je dan ook schadevrije jaren opbouwd is dat ook prima dus! :)

EDIT

Kom toch nog op 695 euro :( incl inzittende verzek. plus rechtsbijstand @ univé )

[ Voor 9% gewijzigd door yassine op 10-08-2006 16:46 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
justice_strike schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:20:
je krijgt inderdaad 40% korting, maar je krijgt ook een risico toeslag. normaal is de verzekering voor een fiat panda namelijk een stuk minder dan 500 euro per jaar. die risico toeslag vervalt als je 24 bent.
I doubt that :) Ik zie daar namelijk nergens iets over staan op mn specificatie. Vergeet niet dat het om een all-risk gaat. Ik krijg overigens al 45% zie ik net :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:43
Als je onjuiste info geeft over wie de regelmatige bestuurder is, dan is de kans reëel dat de verzekering bij serieuze schade niet uitkeert.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
700 euro voor die verzekering is niet duur.
Ja, hij moet betaald worden, dat lijkt me het grootste probleem, maar in de loop der tijd bouw je een bonusmalingkorting op waarna het drie keer niks wordt, als je geen ongelukken veroorzaakt.

• justice strike
J0YR1D3R schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:01:
[...]

I doubt that :) Ik zie daar namelijk nergens iets over staan op mn specificatie. Vergeet niet dat het om een all-risk gaat. Ik krijg overigens al 45% zie ik net :)
elke verzekering die ik gebeld heb heeft die toeslag (en ik heb er een stuk of 6 gebeld)

misschien bij jou verzekering niet, maar daar kan ik niets over zeggen

• J0YR1D3R
  • Niet online
justice_strike schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:36:
elke verzekering die ik gebeld heb heeft die toeslag (en ik heb er een stuk of 6 gebeld)

misschien bij jou verzekering niet, maar daar kan ik niets over zeggen
Zou best kunnen hoor. Ik ben ook niet als nieuwe klant bij de verzekeringsmaatschappij gekomen, dat scheelt ook. Mn vader zit al een hele tijd bij die maatschappij en al die jaren al op de trap met de meeste korting :P Dus daarom dat ik ws. ook een andere regeling krijg :)

• yassine

yassine

Topicstarter
Iblies schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:24:
700 euro voor die verzekering is niet duur.
Ja, hij moet betaald worden, dat lijkt me het grootste probleem, maar in de loop der tijd bouw je een bonusmalingkorting op waarna het drie keer niks wordt, als je geen ongelukken veroorzaakt.
Voor iemand die een bijbaantje heeft bij de appie ( ah ) is het best veel hoor. Maar ja dat moet ik rekening mee houden aangezien ik de stap al heb genomen ( auto nemen )

Me vader en ik slapen er nog een nachtje over. O-)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

yassine schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:40:
[...]Yes thanks ga daar ff kijken en mischien besluit ik dan toch de verzekering op mijn naam te zetten ;)
Hoezo misschien?

Je zult jezelf toch echt minimaal als (mede)hoofdbestuurder op moeten geven, anders loop je serieus risico dat er in het geval van een ongeval niet uitgekeerd gaat worden. Je wilt toch niet serieus het risico lopen om iemand invalide te rijden en daar vervolgens de rest van je leven voor te hoeven betalen?

Zorg in ieder geval dat bij de verzekeringsmaatschappij bekend is dat jij hoofdbestuurder bent, kan een behoorlijke hoop ellende schelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 10-08-2006 18:22 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 19:03

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ach man, ben net 19 geworden, betaal 104 euro voor WA+ zonder diefstal per maand.

voor 600 per jaar doe je toch niet moeilijk, nog niet eens 60 euro per maand.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Aight! schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:01:
voor 600 per jaar doe je toch niet moeilijk, nog niet eens 60 euro per maand.
Mja, ik betaal nog meer, zo'n 65 euro geloof ik (okee, all risk verzekering).

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 19:03

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

vind ik erg goedkoop, ik ben blij als ik dat ook moet betalen :P

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik zit zelf bij interpolis, en heb mijn auto verzekerd gewoon WA met inzittende verzekering + no claim geval weet ik dat..150 euro per maand.

Auto staat op mijn eigen naam, in Oktober heb 1 jaar schade vrij (vorig jaar op naam gezet) en laat hem oversluiten op WA+ met ruit en diefstal.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
mhhh, misschien moet je even bij mijn verzekeraar kijken. Ik betaal 24 euro in de maand.
Even opzoeken wie dat ook alweer was....

Bruns ten Brink autoverzekeringen. Waren bij mij een stuk goedkoper dan de rest (iets van 10 á 15 euro in de maand)

Wil niet spammen ofzo, maar kijk gewoon ff.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• yassine

yassine

Topicstarter
Okey hartelijk dank. Kan nu alleen niet bellen met ze ( niet onder werktijd ) :)

offtopic: hoe komt het dat ik met firefox de avaters niet zie en met IE wel? Misschien een missende extentie? bvd

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

k0ewl schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:27:
mhhh, misschien moet je even bij mijn verzekeraar kijken. Ik betaal 24 euro in de maand.
Even opzoeken wie dat ook alweer was....

Bruns ten Brink autoverzekeringen. Waren bij mij een stuk goedkoper dan de rest (iets van 10 á 15 euro in de maand)

Wil niet spammen ofzo, maar kijk gewoon ff.
Jammer dat ze geen premieberekening op internet hebben...

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 22:31
Auto staat op mijn moeders naam , en verzekering ook.
Scheelt mij een mooie 120 euro op een allrisk verzekering.

Gewoon verzekerd indien schade.
Je verzekert de auto , niet de personen welke erin rijden.
Indien ik toestemming heb van mijn moeder , mag ik er gewoon in rijden.

Ook vrienden etc mogen er in rijden , indien ze maar toestemming geeft.

Vaak op leasewagens zit de beperking dat er alleen binnen relationele sfeer mee gereden mag worden.

Vooral goed de voorwaarde lezen , voordat je iets afsluit.
Overgens zijn het net hifi winkels , onderhandelen over de bonusmalus is wel degelijk mogelijk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AcIDeR schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:19:

Vaak op leasewagens zit de beperking dat er alleen binnen relationele sfeer mee gereden mag worden.

Vooral goed de voorwaarde lezen , voordat je iets afsluit.
Overgens zijn het net hifi winkels , onderhandelen over de bonusmalus is wel degelijk mogelijk.
Ja, leuk verhaal, maar dat gaat maar deels op... Je verzekert de auto op naam natuurlijk... Jongeren betalen niet voor niks meer dan ouderen...
Zodra jij er meer in rijdt dan je moeder, ben jij verantwoordelijk...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom is het dan duurder om iemand van onder de 24 te verzekeren? Ergo, het is een combinatie van de twee.

Verzekering op je iemand anders zijn naam zetten en er zelf alleen mee rijden zonder je verzekering daarvan op de hoogte te stellen is domweg fraude. Je wilt immers de hogere premie ontwijken?

Mocht de verzekering er lucht van krijgen bij geval van schade dat de hoofdbestuurder een risico factor (leeftijd onder 24) dan stellen ze een mooi onderzoek in en is de kans groot dat je alsnog niet verzekerd bent.

Maar er zijn een hoop mensen die dat niet geloven. Nou dan moeten ze er maar 'the hard way' achterkomen :D

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 12-08-2006 17:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• StevenK

Koop maar eens een boekje over verzekeringsrecht. Je zult dan o.a., of eigenlijk vooral, leren dat op grond van de wettelijke bepalingen en de jurisprudentie daaromtrent een verzekeraar niet uit hoeft te keren wanneer er bij het afsluiten van een verzekering onjuiste informatie is verstrekt.

Dit wil niet zeggen dat de auto niet verzekerd is, want op grond van de WAM moet de verzekeraar bij schade uitkeren, maar wel dat in dat geval de verzekeraar de uitgekeerde schade kan verhalen op de verzekerde.

Dit ging zelfs zover dat er geen relatie hoeft te zijn tussen de verzwijging en de schade. Denk hierbij aan het verzwijgen van een schadeverleden en een claim wegens diefstal. Met de introductie van het nieuwe verzekeringsrecht in BW 7:925 e.v. is deze laatste regel geschrapt, maar in de artikelen 928 - 930 kun je lezen dat wanneer je informatie achter houdt die van invloed is op het risico, de verzekeraar niet uit hoeft te keren.

[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 12-08-2006 18:00 ]

Verwijderd

Auto staat op mijn moeders naam, en verzekering ook.

Volgens mijn nonkel (verzekeringsagent dvv) is dat inderdaad geen probleem om er als zoon/dochter mee te rijden, maar er zijn toch wat dingen waar véél mensen zich op verkijken.

zijn er in het gezin maximaal 2 auto's, dan wordt er in redelijkheid vanuit gegaan dat die auto's voor de ouders dienen. Indien je vader 2 auto's zou hebben en je moeder 1 (dus laten we zeggen een dikke jeep en een cabrio voor de pa, en een smart voor de ma), en je komt met 1 van die 3 auto's iets tegen zal je al serieus wat last hebben om de verzekering dit te laten nemen. Dit is héél simpel op te lossen door jouw naam als 2de bestuurder te laten bijschrijven (en dat scheelt amper in verzekering, ook al ben je 18 jaar, gaat mss 5€/maand omhoog).

Vrienden laten rijden op de verzekering van je ouders is sowieso not done (sommige verzekeringen zelfs in geen enkel geval, dus als die op een 18jarige verzekerd zijn mag er zelfs geen 60jarige opa mee rijden die bonusmalus -2 zit), bij sommige verzekeringen mag je andere personen met hetzelfde bonus-malusniveau nog laten rijden, maar niet bij allemaal. Sowieso is het niet mogelijk om een auto betaalbaar te verzekeren voor "gelijk wie".

Ik begrijp niet dat je voor 120€ per jaar zo'n risico neemt. Bij wat blikschade zal je verzekering niet moeilijk doen, de werkuren van hun experts liggen dan te hoog om er naar te kijken, maar als je een ongeval met een dode (of nog erger, een zwaargewonde) tot gevolg hebt, dan kan je er zeker van zijn dat ze bij jou thuis komen. Jong zijn en een verzekering nemen kost geld, accepteer dat.

Als ik mij een auto neem (nu rijd ik ook in die van mijn vader, maar aangegeven als 2de bestuurder hoewel ik meer kilometers rijd) weet ik dat ik sowieso aan 1500€ of hoger (ligt aan mijn geniale rijstijl :o) ga starten. Ik ga daarom ook niet foefelen om die auto op een ander in te schrijven, als het te duur is accepteer je het gewoon en blijf je verder het openbaar vervoer/de fiets/de booster gebruiken.

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:02:
Volgens mijn nonkel is dat inderdaad geen probleem om er als zoon/dochter mee te rijden, maar er zijn toch wat dingen waar véél mensen zich op verkijken.
Ik vraag me trouwens af in hoeverre het NL verzekeringsrecht te vergelijken is met dat van onze zuiderburen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet iig wel dat het meer dan 5 euro in de maand kost om bijgeschreven te worden...

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
yassine schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:00:...Weet iemand wat het best voor mij is te doen>? Ben btw 18 jaar word binnekort 19 8)
Solidair zijn en het hogere risico dat bij je leeftijdsgroep hoort niet afwentelen op anderen. De meeste mensen worden ouder, wijziger en rustger. Nu betaal je iets meer, maar over een paar jaar hoor jij ook tot die tweede categorie en pluk je de vruchten ervan.

Verwijderd

18, net rijbewijs, 0 schadevrije jaren, wonend in Amsterdam.
Valt nog mee dat je geen 2l GTi hebt.

Life's a bitch my friend. ;(

Of jezelf verzekeren, je scheel betalen en schadevrije jaren opbouwen.
Of 6 jaar op de naam van je pa rijden (waarschijnlijk een grijs gebied) en over 6 jaar, nog steeds veel betalen.

• yassine

yassine

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:33:
18, net rijbewijs, 0 schadevrije jaren, wonend in Amsterdam.
Valt nog mee dat je geen 2l GTi hebt.

Life's a bitch my friend. ;(

Of jezelf verzekeren, je scheel betalen en schadevrije jaren opbouwen.
Of 6 jaar op de naam van je pa rijden (waarschijnlijk een grijs gebied) en over 6 jaar, nog steeds veel betalen.
Yes i know ;(

Maar ik heb vandaag van een collega gehoord ( Albert heijn ) dat ik via Centraal beheer achmea ( collectieve verzekering voor Ahold medew. ) dat ik 34 % korting krijg _/-\o_ Heb net ff op de site uitgerekend wat het voor mij zou kosten. Kwam op 619 euro per jaar icl WA, ruit, inzittende en verkeersrechtsbijstand. Ik ga nog wel maandag ff bellen met Bruns ten Brink verzekeringen die schijnt goedkoper te zijn ( info @ koewl ) zoniet ga ik voor Centraal beheer Achmea, en ja op mij eigen naam verzekeren dan maar ;( 8)

PS bij de prijs zit al1 geen diefstal verzek. bij. Ik heb het wegelaten omdat ik dan meer moet betalen. Is deze extra verzek. nodig voor een eerste en niet al te moderne auto :?

[ Voor 8% gewijzigd door yassine op 13-08-2006 01:13 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nu wachten op het moment dat de TS erachter komt dat benzine ook geld kost. En dan de APK-keuring. En dan nieuwe banden. Nieuwe schokdempers.

The horror!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• yassine

yassine

Topicstarter
kenneth schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:23:
Nu wachten op het moment dat de TS erachter komt dat benzine ook geld kost. En dan de APK-keuring. En dan nieuwe banden. Nieuwe schokdempers.

The horror!
8)7 wat heb ik hier aan :?

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

Wom

yassine schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:05:
[...]

PS bij de prijs zit al1 geen diefstal verzek. bij. Ik heb het wegelaten omdat ik dan meer moet betalen. Is deze extra verzek. nodig voor een eerste en niet al te moderne auto :?
Dat ligt er maar net aan of jij het risico durft te lopen. Ik weet niet hoe het in de buurt is waar je woont en wat de precieze waarde is van je auto, maar op het moment dat je auto gestolen wordt heb je gegarandeerd spijt dat je het niet gedaan hebt. En wordt hij niet gestolen, dan kun je misschien 100 euro in je zak steken. Aan jou de vraag of je voor dat geld het risico wil lopen ;)
Ik denk dat hij enkel wil aangeven dat autorijden in zijn algemeenheid gewoon duur is ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Wom op 13-08-2006 02:08 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat als je al gaat schreeuwen om die 900/jaar, ik me afvraag wat je met een auto moet :) Het is gewoon een extreem duur vervoersmiddel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kenneth schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:44:
[...]

Dat als je al gaat schreeuwen om die 900/jaar, ik me afvraag wat je met een auto moet :) Het is gewoon een extreem duur vervoersmiddel.
Yep. En voor mensen die denken dat het goedkoper gaat worden; Guess again :)

Verwijderd

yassine schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:05:
[...]

Moeilijk te zeggen. Zelf weet je het beste wat je auto voor risico loopt. Als hij alleen maar thuis in de garage staat en bij je werkgever op een afgelosten parkeerplaats dan is het risico vrijwel 0. Staat je auto thuis in een criminele buurt aan de openbare weg of in het centrum van Amsterdam dan loop je veel risico.

Wat is je auto nog waard? Volgens mij niet heel veel en is ie ook niet erg gewild. Voor een auto van 1000€ heeft een beperkt casco verzekering geen zin. Na twee jaar premie betalen kun je een nieuwe kopen. :P

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vind de prijzen die jij hier opnoemt wel meevallen. Ik betaal met 3 schade vrije jaren en een wagen van 24k nieuw al ruim 80 euro/maand voor alleen WA ! Ik val ook nog in de gevarengroep :(

Toen ik een tijd geleden de verzekeraars belde voor mijn volgende wagen (~40k nieuw, 280pk) kwam ik al snel bij de 150+ / maand :i

[ Voor 25% gewijzigd door Wimo. op 14-08-2006 02:33 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wimo. schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 02:32:
Ik vind de prijzen die jij hier opnoemt wel meevallen. Ik betaal met 3 schade vrije jaren en een wagen van 24k nieuw al ruim 80 euro/maand voor alleen WA ! Ik val ook nog in de gevarengroep :(

Toen ik een tijd geleden de verzekeraars belde voor mijn volgende wagen (~40k nieuw, 280pk) kwam ik al snel bij de 150+ / maand :i
lama

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 14-08-2006 09:46 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

40K nieuw. Dat wil niet zeggen dat die dat nu ook nog is ;)
Verzekering wordt over nieuw waarde berekend.

[ Voor 59% gewijzigd door Gunner op 14-08-2006 09:54 ]

• StevenK
Gunner schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:40:
[...]

40K nieuw. Dat wil niet zeggen dat die dat nu ook nog is ;)
Verzekering wordt over nieuw waarde berekend.
De WA premie gaat naar gewicht, de (beperkt)casco dekking naar nieuwwaarde.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

StevenK schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:42:
[...]

De WA premie gaat naar gewicht, de (beperkt)casco dekking naar nieuwwaarde.
GoT it half right :P

Maar een wagen met 280PK zou ik niet WA verzekeren, dus gokje dat ie Casco bedoelde.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 14-08-2006 09:43 ]

• yassine

yassine

Topicstarter
Nou het is gelukt :) Brun en ten Brink kwam toch wel lelijk duur uit vergeleken ( 73
euro p/maand tegenover Achmea met 43 euro p/maand
)met Centraal Beheer Achemea ( waar ik hem uiteindelijk heb verzekerd ) Ik wek via Ahold dus vang ik 34 % korting op mijn premie! :9 Dus nu is het geworden incl. 7 % assurantie belasting 661 euro p/jaar ( zonder was 619 euro )

Alles mooi opgelost en Nu Weer eindelijk de auto pakken :P
Thanx iedereen voor de hulp _/-\o_

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

yassine schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:08:
Ik wek via Ahold dus vang ik 34 % korting op mijn premie! :9
Hou je er rekening mee, dat als je stopt met je bijbaantje, je weer de volle mep gaat betalen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• KatirZan
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

toen ik 5 jaar terug mijn eerste eigen auto kocht ging ik ook alles zelf betalen...ik kan je vertellen, 273 euro per kwartaal voor een auto van 800 kilo met 45pk (ford fiesta uit 1987 :P ) is best veel...

Bedenk wel dat ik nu 5 schadevrije jaren heb en voor mijn huidige auto (bijna oldtimer, 140pk 950 kilo VW Scirocco) slechts 33 euro per maand betaal (400 euro per jaar, WA+ verzekering + inzittende verzekering en rechtsbijstand)....

Wabbawabbawabbawabba

• yassine

yassine

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:13:
[...]

Hou je er rekening mee, dat als je stopt met je bijbaantje, je weer de volle mep gaat betalen?
Offcourse... Maar aangezien het goed gaat Ben ik dat nog niet van plan. En het is toch zow dat ze alleen kijken op het moment dat je de verzek. afsluit of je nog bij die instantie werkt. Volgens mij kijken ze niet elke kwartaal ofzo ernaar. En ik betaal voor een heel jaar dus.... :P

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Mhh, wel frapant dan, ik betaal 288 euro in het jaar aan verzekering en ik was toen 19 en 0 schadevrije jaren. Misschien komt het dan toch wel een beetje door mijn auto.

Mini 1000 uit 1991 met welgeteld 38 pk :D

Er was ook een site waar alle verzekeringen met elkaar vergeleken werden en daar kwam bruns ten brink als goedkoopste eruit. In mijn geval was dat ook zo.

Maar heel veel plezier met je auto en pak voor kleine stukjes gewoon de fiets, dat scheelt een hoop geld ;)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• yassine

yassine

Topicstarter
k0ewl schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:45:
Mhh, wel frapant dan, ik betaal 288 euro in het jaar aan verzekering en ik was toen 19 en 0 schadevrije jaren. Misschien komt het dan toch wel een beetje door mijn auto.

Mini 1000 uit 1991 met welgeteld 38 pk :D

Er was ook een site waar alle verzekeringen met elkaar vergeleken werden en daar kwam bruns ten brink als goedkoopste eruit. In mijn geval was dat ook zo.

Maar heel veel plezier met je auto en pak voor kleine stukjes gewoon de fiets, dat scheelt een hoop geld ;)
Yes bedankt voor advies :) . Nou het feit dat Brens.... duurder voor mij is . Omdat de korting die zij verlenen geldt voor heel nederland behalve Amsterdam, rotterdam, Den Haag etc. de grote steden dus! :( Aangezien ik in Adam woon betaal ik dus de volle pond voor die verzekeraar! )

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Bij zowat elke verzekeraar betaal je het meeste als je in de Randstad woont.

Autorijden is nu eenmaal duur en zal alleen maar duurder worden.

Audi: Vorsprung durch Technik

Pagina: 1